ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
Φώτο: Shutterstock

Έρευνα FIA: Μόνο το 54% φορά ζώνη ασφαλείας στους δρόμους της Ελλάδας

Η μελέτη της FIA και του ΙΟΑΣ αποκαλύπτει χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους στην Ελλάδα, με σοβαρές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή.

Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα παραμένει μια πρόκληση, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα που προέκυψαν από μελέτη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». 

Το πρόγραμμα «Driving Change: Towards Safe and Sustainable Mobility» ανέδειξε ανησυχητικές τάσεις στη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών και επιβατών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η χρήση της ζώνης ασφαλείας στη χώρα μας φτάνει μόλις το 54%, ενώ στα πίσω καθίσματα το ποσοστό κατρακυλά στο 21%. 

Εξίσου προβληματική παραμένει η κατάσταση στη χρήση κράνους στα δίκυκλα, με το 75% των οδηγών να συμμορφώνονται, αλλά μόνο το 46% των συνεπιβατών να το φορά.

Η μελέτη αποτύπωσε τα πρότυπα οδικής συμπεριφοράς, καταγράφοντας περισσότερα από 16.000 οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Ειδικότερα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αγγίζει πλέον το 13% και εμφανίζει αύξηση μεταξύ όσων οδηγούν χωρίς συνεπιβάτες.

 Αυτές οι παραβάσεις δεν αποτελούν απλώς στατιστικά νούμερα, αλλά συνδέονται άμεσα με τους υψηλούς δείκτες τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει το ατυχές προνόμιο να κατατάσσεται πρώτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε θανάτους οδηγών μοτοσικλετών. Παράλληλα, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών, ενώ συγκαταλέγονται συνολικά στις βασικότερες αιτίες πρόωρης απώλειας ζωών στον ελληνικό πληθυσμό.

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά υπογράμμισε την ανάγκη για θεσμοθετημένη κινητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Όπως σημειώνει, «Καλούμε όλους τους φορείς, την πολιτεία, τις τοπικές αρχές, την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία των πολιτών, να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα συνεκτικό εθνικό σχέδιο δράσης, που θα περιλαμβάνει ενισχυμένους ελέγχους και παρακολούθηση με αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών. 

Θα πρέπει να υπάρξει σεβασμός στις τοπικές ιδιαιτερότητες, στοχευμένες συνεργασίες με δήμους, επιχειρήσεις και άλλους φορείς για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει συστηματική παρακολούθηση, αξιολόγηση και δημοσίευση δεικτών οδικής ασφάλειας, ώστε να βγαίνουν πολύτιμα συμπεράσματα».

Η ανάγκη για δράση είναι επιτακτική, καθώς οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν καθημερινά τραγικές απώλειες και κοινωνικές επιπτώσεις που αγγίζουν κάθε οικογένεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρακτέρ σε κινητοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Πιερία λόγω αγροτικών μπλόκων στην εθνική οδό

Σε ισχύ προσωρινές ρυθμίσεις στην Πιερία λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων, με εκτροπές οχημάτων από τους κόμβους Κατερίνης και Νέας Εφέσου και περιορισμούς στην κίνηση προς Αθήνα.
Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θανατηφόρο τροχαίο στην Αρτέμιδα: Τοξικολογικά δείχνουν κοκαΐνη και αλκοόλ

Οι τοξικολογικές εξετάσεις έδειξαν χρήση κοκαΐνης και υψηλό αλκοόλ στον 29χρονο που προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο στην Αρτέμιδα. Ο οδηγός, με παρελθόν σε τροχαίο το 2020, οδηγείται σε εισαγγελέα και ανακριτή.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άνοδος τροχαίων τον Σεπτέμβριο, με μείωση στους νεκρούς

Τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν 10,5% τον Σεπτέμβριο, με 1.067 περιστατικά. Οι νεκροί μειώθηκαν κατά 30,8%, ενώ οι βαριά τραυματίες αυξήθηκαν σε 45 και οι ελαφρά τραυματίες έφτασαν τους 1.261, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Φορτηγό σε αυτοκινητόδρομο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σταθμός εξυπηρέτησης βαρέων οχημάτων της Ολυμπίας Οδού στον ΣΕΑ Ακράτας

Η Ολυμπία Οδός εγκαινίασε νέο σταθμό εξυπηρέτησης βαρέων οχημάτων στον ΣΕΑ Ακράτας, με 45 θέσεις στάθμευσης, 24ωρη επιτήρηση και πλήρεις παροχές, ενισχύοντας την ασφάλεια και τις μεταφορές στη χώρα.
Φορτηγά μεταφορές Ρόδος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αντιδρούν επαγγεματικοί φορείς στα νέα όρια ταχύτητας και τις κυρώσεις φορτηγών

Πέντε επαγγελματικοί φορείς της εφοδιαστικής ζητούν αλλαγές στον ΚΟΚ, αντιδρώντας στα νέα όρια ταχύτητας και τους αναδρομικούς ελέγχους, τονίζοντας ότι τα μέτρα πλήττουν την οδική ασφάλεια και την ανταγωνιστικότητα.