ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Χάρης Δούκας πορτρέτο

Δούκας: Θέλουμε η πόλη μας να πρωταγωνιστήσει στην κλιματική δράση

«Με το πιλοτικό πρόγραμμα ASCEND, ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει να εφαρμόσει σε επίπεδο γειτονιάς όσα προβλέπει το Κλιματικό Σύμφωνο της Αθήνας για το σύνολο της πόλης» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων.

Ο Δήμος Αθηναίων ξεκινά την υλοποίηση του ευρωπαϊκού πιλοτικού προγράμματος «ASCEND», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Αποστολής για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας δήλωσε: «Θέλουμε η πόλη μας να πρωταγωνιστήσει στην κλιματική δράση. Με το πιλοτικό πρόγραμμα ASCEND, ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει να εφαρμόσει σε επίπεδο γειτονιάς όσα προβλέπει το Κλιματικό Σύμφωνο της Αθήνας για το σύνολο της πόλης. Οι πλημμύρες σε Βαλένθια, Βαρκελώνη, Θεσσαλία, Ιταλία και σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας υπενθυμίζουν ότι πλέον η κλιματική κρίση πλήττει ακραία τις υποδομές και απειλεί την επιβίωση των κοινωνιών. Γι’ αυτό επενδύουμε στον στρατηγικό σχεδιασμό για το κλίμα και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα, ώστε η Αθήνα να γίνει μια ανθεκτική πόλη».

Ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Διακυβέρνησης & Κοινωνικής Οικονομίας Νίκος Χρυσόγελος, τόνισε: «Είμαστε πολύ περήφανοι που εγκρίθηκε το πιλοτικό πρόγραμμα της Αθήνας το οποίο παρουσιάζεται δημόσια μαζί με αυτό του Παρισιού. Τα προγράμματα και των δύο πόλεων, επικεντρώνονται στην ενεργή συμμετοχή των πολιτών στην υλοποίηση των κλιματικών δράσεων σε επίπεδο γειτονιάς και στοχεύουν στον πράσινο μετασχηματισμό των πόλεων, ώστε να γίνουν βιώσιμες, ανθεκτικές, όμορφες, κλιματικά ουδέτερες, φιλικές στους ανθρώπους και συμπεριληπτικές».

Το Κλιματικό Σχέδιο Δράσης και το Επενδυτικό Σχέδιο της Αθήνας 2024-2030 επιδιώκουν να επιλύσουν προβλήματα όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ηχορύπανση, η ενεργειακή φτώχεια και η άνιση πρόσβαση στις βασικές αστικές ανέσεις, με συνεκτικές παρεμβάσεις.

Οι βασικές δραστηριότητες του προγράμματος ASCEND περιλαμβάνουν την εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών σε σχολεία, την ανάπτυξη έξυπνων δικτύων, τη μετασκευή κτιρίων για βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση, την προώθηση των βιώσιμων μεταφορών, την επέκταση των ποδηλατοδρόμων, την ενθάρρυνση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων και την παρακολούθηση της ποιότητας του αέρα. Επιπλέον, θα εφαρμοστούν πρωτοβουλίες δημιουργίας αστικών δασών για την αύξηση των χώρων πρασίνου και θα δοκιμαστούν νέα χρηματο-οικονομικά εργαλεία. Το πιλοτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις κατά της ενεργειακής φτώχειας, σε συνεργασία με το Γραφείο Ενεργειακής Φτώχειας του Δήμου.

O Δήμος Αθηναίων έχει αναπτύξει τη στρατηγική ανθεκτικότητας, ένα ολοκληρωμένο και φιλόδοξο Σχέδιο Δράσης για το Κλίμα, ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μια σειρά άλλων στρατηγικών για το περπάτημα αλλά και το ποδήλατο. Προς αυτή την κατεύθυνση συνεργάζεται με ελληνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια.

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και μια σειρά ερευνητικών κέντρων όπως το Harvard Design, το Norman Foster Institute, το Hochscule fuer Wirtschaft und Recht του Βερολίνου και δίκτυα όπως το C40, το ICLEI και το Eurocities συνεισφέρουν σε θέματα κλιματικής πολιτικής και κλιματικής δικαιοσύνης καθώς και μετασχηματισμού της πόλης, ενισχύοντας περαιτέρω τα θεμέλια του Δήμου Αθηναίων προς όφελος των πολιτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κλιματική αλλαγή σύγκριση
ΔΙΕΘΝΗ

COP30: Συμβιβασμός με χαμηλές φιλοδοξίες, χωρίς έξοδο από ορυκτά καύσιμα

Στη COP30 στην Αμαζονία, οι 200 χώρες συμφώνησαν σε έναν μέτριο συμβιβασμό για την κλιματική δράση, χωρίς σαφές σχέδιο για τα ορυκτά καύσιμα, με τον Λούλα να χαιρετίζει τη συμφωνία ως νίκη της επιστήμης και της συνεργασίας.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.
Αθηναϊκή πολυκατοικία προσόψεως
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΤΜΕΔΕ: Βιώσιμες πόλεις και κλιματική ανθεκτικότητα στο επίκεντρο

Στο συνέδριο του ΤΜΕΔΕ παρουσιάστηκαν προτάσεις για βιώσιμη αστική ανάπτυξη, κλιματική ανθεκτικότητα και προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, με έμφαση στη συνεργασία πολιτικών, μηχανικών και αρχιτεκτόνων.