ΓΔ: 1967.02 0.57% Τζίρος: 274.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φωτο: Shutterstock

Υπογραφές για τη γραμμή 4 του μετρό, ποια έργα παίρνουν σειρά

Τελειώνει η πολύχρονη περιπέτεια με τη σύμβαση του 1,5 δισ. ευρώ, ποιες είναι οι πρώτες εργασίες που θα γίνουν. Προωθούνται διαγωνισμοί για έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου, το 2022 για τη γραμμή 2 του μετρό.

Η σημερινή υπογραφή της μεγαλύτερης σύμβασης δημοσίου έργου της τελευταίας 10ετίας, για την κατασκευή του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας,  σηματοδοτεί την εκκίνηση ενός από τα νέα έργα σταθερής τροχιάς στην Αττική, ορισμένα από τα οποία έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Η σύμβαση, ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, που θα υπογράψει σήμερα η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom, κλείνει έναν διαγωνισμό που σχεδιάζεται σχεδόν δύο δεκαετίες και χρειάστηκε αρκετά χρόνια προκειμένου να προκηρυχθεί και να ολοκληρωθεί.

Αυτές τις ημέρες στο υπουργείο Υποδομών προχωρούν γρήγορα το σχεδιασμό, ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός  για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αναβάθμιση τμήματος της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών. Με τον διαγωνισμό, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, επιδιώκεται η αναβάθμιση τμήματος 36 χιλιομέτρων ώστε να υποστηρίζει ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για ένα από τα έργα υποδομών που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης με προθεσμία ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2025.

Μέσα στο καλοκαίρι θέλει να ξεκινήσει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και τους διαγωνισμούς για τα νέα σιδηροδρομικά έργα που θα προχωρήσουν με ανταγωνιστικό διάλογο. Δύο από τα έργα αφορούν την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Λαύριο και Ραφήνα με στόχο να συνδεθούν τα δύο λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Πιο ώριμη είναι η επέκταση προς το Λαύριο, που σχεδιάζεται εδώ και χρόνια, με προϋπολογισμό 380 εκατ. ευρώ. Στα 300 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί το κόστος της επέκτασης προς τη Ραφήνα. Τα τελικά τεύχη δημοπράτησης θα συνδιαμορφωθούν με τους υποψηφίους αναδόχους στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Στα νέα έργα σταθερής τροχιάς στην Αττική περιλαμβάνεται και η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον με τρεις σταθμούς και προϋπολογισμό κοντά στα 300 εκατ. ευρώ που πρόκειται να δημοπρατηθεί το 2022. Πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε δηλώσει πως θα προχωρήσει και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς με την προσθήκη του νέου σταθμού Καμίνια. Πρόκειται για 1,4 χιλιόμετρα γραμμής που θα υπογειοποιηθεί με το συνολικό κόστος στα 130 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Καραμανλής είχε δηλώσει πως η Αττικό Μετρό ωριμάζει την επέκταση της γραμμής 4 προς Περισσό και Πετρούπολη. Το τμήμα Άλσος Βεϊκου – Πετρούπολη θα είναι μήκους 7,5 χιλιομέτρων με τέσσερις σταθμούς και θα συνδέει τη γραμμή 4 με τη γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) στο σταθμό Περισσού. Ωστόσο για να υλοποιηθεί πρέπει να βρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι.

Άμεσα ξεκινούν οι πρώτες εργασίες στη γραμμή 4

Η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 και το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια. Οι πρόδρομες εργασίες, που όπως αναφέρθηκε θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι, αφορούν αρχαιολογικές εργασίες και μετατόπιση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις.

Οι πρόδρομες εργασίες αφορούν συνολικά 25 θέσεις του έργου (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη), που θα χωριστούν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα αφορά δέκα θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα. Πρόκειται για φρέατα στα δύο άκρα του έργου, από όπου θα μπει ο «Μετροπόντικας» για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη, για τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και για τα φρέατα Ανοιχτού Ορύγματος Βεΐκου, Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης οκτώ θέσεις. Πρόκειται για τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ,  Φορμίωνος και Δικαιοσύνης. Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά επτά θέσεις. Πρόκειται για τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρέαρ Νήαρ Ήστ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Έμειναν από... χρήμα οι επεκτάσεις για 800.000 νέους επιβάτες

Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Ίλιον έχει βαλτώσει, ενώ εξετάζονται σενάρια επέκτασης στο Ελληνικό και στο κυβερνητικό πάρκο Υμηττού. Αγορές συρμών για τη γραμμή αεροδρομίου, αλλά σε μια τριετία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μυστήριο με τα τρόλεϊ: Εκδιώκονται άρον – άρον από Αθήνα και Πειραιά

Αιφνιδιαστική απόφαση Κυρανάκη για πλήρη κατάργηση των τρόλεϊ σε Αθήνα - Πειραιά για αισθητικούς λόγους και με βάση μελέτη που δεν έχει παρουσιαστεί. Την ίδια ώρα, «τρέχει» κανονικά ο διαγωνισμός για προμήθεια σύγχρονων τρόλεϊ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μετ' εμποδίων το τελευταίο μίλι προς την Καλαμαριά

Ορατή μια νέα καθυστέρηση στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ το υπουργείο Υποδομών «άναψε πράσινο» για πληρωμή νέας αποζημίωσης 97,78 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο για προηγούμενες καθυστερήσεις.
μετρο θεσσαλονικης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Μπλόκο στα σχέδια για τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία

Η κυβέρνηση θέλει να κατευθύνει όλους τους διαθέσιμους πόρους στην επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις βορειοδυτικές συνοικίες, που ήδη καθυστερεί δύο χρόνια. Αντιδρούν έντονα οι δημοτικές αρχές.