ΓΔ: 2059.3 -0.84% Τζίρος: 126.94 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:08:35
 Bain & Company
Πηγή: Bain & Company

Bain: Στρατηγικός μοχλός αξίας η βιωσιμότητα για εταιρείες και πελάτες

Η νέα έκθεση της Bain & Company δείχνει ότι, παρά την πρόσφατη αμφισβήτηση, η βιωσιμότητα παραμένει στο επίκεντρο της επιχειρηματικής στρατηγικής, προσφέροντας μετρήσιμη αξία σε εταιρείες, καταναλωτές και B2B πελάτες, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται σε βασικό εργαλείο για την πράσινη μετάβαση.

Η βιωσιμότητα συνεχίζει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις, τους καταναλωτές και τις B2B συνεργασίες, σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια έρευνα της Bain & Company.

 Παρά την υποχώρηση των σχετικών αναφορών από τους CEOs τα τελευταία χρόνια, η μελέτη “The Visionary CEO’s Guide to Sustainability 2025” καταγράφει ότι οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν πλέον τη βιωσιμότητα στον πυρήνα των στρατηγικών τους αποφάσεων, όχι ως ηθική υποχρέωση, αλλά ως μοχλό επιχειρηματικής αξίας.

Η ανάλυση δείχνει ότι έως και 25% των παγκόσμιων βιομηχανικών εκπομπών CO₂ μπορεί να μειωθεί χωρίς απώλεια κερδοφορίας, μέσω ενεργειακής αποδοτικότητας, κυκλικής παραγωγής και τοπικών αλυσίδων εφοδιασμού. Επιπλέον, το 32% των δράσεων απανθρακοποίησης θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη μεσοπρόθεσμα.

Ο Δημήτρης Ψαρρής, Managing Partner της Bain & Company Greece, υπογράμμισε: «Οι εταιρείες μιλούν λιγότερο για τη βιωσιμότητα, αλλά υλοποιούν περισσότερες δράσεις. 

Οι πελάτες την απαιτούν, οι επενδυτές τη θεωρούν απαραίτητη και τα οικονομικά οφέλη είναι πλέον αδιαμφισβήτητα. Η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει νέες δυνατότητες και επιταχύνει τη μετάβαση προς ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο».

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) εξελίσσεται σε κρίσιμο εργαλείο για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας. Σύμφωνα με την έκθεση, 80% των C-level στελεχών αναγνωρίζουν τη δυναμική της, με κορυφαίες εταιρείες να τη χρησιμοποιούν για εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση αποβλήτων και βελτίωση της ασφάλειας.

Ωστόσο, η ίδια η ανάπτυξη της ΤΝ ενέχει περιβαλλοντικούς κινδύνους: τα data centers ενδέχεται να εκπέμπουν έως 810 εκατ. τόνους CO₂ ετησίως έως το 2035, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών. 

Η πρόκληση για τις επιχειρήσεις είναι να επενδύσουν σε τεχνολογίες χαμηλού αποτυπώματος, αξιοποιώντας παράλληλα τις δυνατότητες της ΤΝ.

Η βιωσιμότητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιλογής προμηθευτών για τις B2B επιχειρήσεις: 50% των αγοραστών προτιμούν ήδη συνεργάτες με πράσινες πρακτικές, ενώ το ποσοστό αναμένεται να φτάσει το 66% σε τρία χρόνια. 

Στο ίδιο μήκος κύματος, οι καταναλωτές δείχνουν έντονη στροφή προς τα βιώσιμα προϊόντα, με 70% να δηλώνουν πρόθεση να υιοθετήσουν περισσότερες «πράσινες» πρακτικές και 80% να πιστεύουν ότι οι ατομικές επιλογές έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο.

Παρά την πρόοδο, το υψηλό κόστος και η έλλειψη πληροφόρησης παραμένουν βασικά εμπόδια. Οι καταναλωτές δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν ως 13% premium για βιώσιμα προϊόντα, ενώ το πραγματικό premium φτάνει το 28%.

 Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί αναφέρουν ότι δεν διαθέτουν επαρκή πληροφόρηση για να συγκρίνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των επιλογών τους.

Ο Ανδρέας Κυριλής, Senior Partner της Bain & Company Greece, επισήμανε: «Η βιωσιμότητα δεν είναι κόστος, αλλά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι επιχειρήσεις που επενδύουν σε αυτήν απαιτούν νέες στρατηγικές, δεξιότητες και εργαλεία, αλλά εξασφαλίζουν ανάπτυξη, ανθεκτικότητα και εμπιστοσύνη».

Η έρευνα της Bain καταλήγει ότι η βιωσιμότητα έχει ξεπεράσει τη φάση των υποσχέσεων και αποτελεί πλέον πυλώνα επιχειρηματικής στρατηγικής. 

Από τη μείωση εκπομπών έως την καινοτομία στην παραγωγή, και από τις προτιμήσεις των καταναλωτών έως την υιοθέτηση της ΤΝ, οι επιχειρήσεις που προσαρμόζονται σε αυτό το νέο περιβάλλον αποκτούν στρατηγικό πλεονέκτημα και διαμορφώνουν το μέλλον των αγορών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ESG

Η βιωσιμότητα στον πυρήνα του στρατηγικού σχεδιασμού των επιχειρήσεων

Σύμφωνα με την έρευνα CEO Study 2025, οι ελληνικές επιχειρήσεις, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, επαναπροσδιορίζουν τη θέση τους στην αγορά, ενσωματώνοντας τις αρχές ESG στον πυρήνα των επιχειρηματικών τους αποφάσεων.
Metlen Energy & Metals, Mytilinaios
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Η METLEN στον Δείκτη Βιωσιμότητας Dow Jones και S&P για τρίτη χρονιά

Στην αξιολόγηση του 2024, η METLEN βελτίωσε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά τη συνολική της επίδοση, διατηρώντας τη θέση της στο κορυφαίο 6% των εταιρειών παγκοσμίως με τις υψηλότερες ESG επιδόσεις στον κλάδο της.