ΓΔ: 1981.91 1.33% Τζίρος: 89.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:22:31
Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή

Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται πρώτη φορά με αμαξοστοιχία υψηλών ταχυτήτων

Αυτή η νέα σύνδεση, θα εγκαινιασθεί σήμερα με την αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας στις 9:55 από το σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντε λ' Εστ του Παρισιού.

Για πρώτη φορά, το Παρίσι και το Βερολίνο συνδέονται σήμερα με απ' ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας, ένα στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου, έναντι του ανταγωνισμού των αερομεταφορών.

Αυτή η νέα σύνδεση, με ένα τρένο την ημέρα προς τη μια και ένα προς την άλλη κατεύθυνση, εγκαινιάσθηκε σήμερα με την αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας στις 9:55 από το σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντε λ' Εστ του Παρισιού. Η άφιξη στο Βερολίνο προβλέπεται στις 18:03.

Τα εγκαίνια της σύνδεσης έγιναν παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της SNCF, της εταιρείας των γαλλικών σιδηροδρόμων, του Ζαν-Πιέρ Φαραντού, και της διευθύντριας παραγωγής της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων Ντόιτσε Μπαν (Deutsche Bahn, DB) Άνια Σέλμαν. Δεν θα είναι παρών υπουργός, καθώς η υπό παραίτηση κυβέρνηση χειρίζεται μόνο τις τρέχουσες υποθέσεις εν αναμονή του διορισμού της νέας κυβέρνησης του Φρανσουά Μπαϊρού.

Προς την αντίθετη κατεύθυνση, το πρώτο τρένο αναχώρησε από το Βερολίνο σήμερα στις 11:54, παρουσία και εκεί διευθυντών των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών. Θα φθάσει στο Παρίσι οκτώ ώρες αργότερα, στις 19:54.

«Για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία μεταξύ των δύο χωρών», οι δύο πρωτεύουσες «θα συνδέονται απ' ευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης με τρένο υψηλής ταχύτητας», υπογραμμίζει η SNCF.

Τη σύνδεση θα εξασφαλίζουν τα ICE, τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας, και όχι τα γαλλικά TGV.

Θα εξυπηρετούν επίσης το Στρασβούργο και, στη Γερμανία, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καρλσρούης και της Φρανκφούρτης.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αμαξοστοιχία που να συνδέει απ' ευθείας το Παρίσι και το Βερολίνο. Χρειάζονται περισσότερες από οκτώ ώρες για να μεταβεί κανείς σιδηροδρομικώς από τη μια πρωτεύουσα στην άλλη, με τουλάχιστον μια αλλαγή.

Οι εταιρείες SNCF Voyageurs και Deutsche Bahn είχαν ανακοινώσει αυτή τη νέα απ' ευθείας σύνδεση το Μάιο του 2022. Αρχικά την είχαν υποσχεθεί για τα τέλη του 2023. Το Σεπτέμβριο 2024, η ημερομηνία των εγκαινίων ορίσθηκε τελικά για τις 16 Δεκεμβρίου, με τιμή εισιτηρίου τα 59,99 ευρώ στη δεύτερη θέση και τα 69,99 ευρώ στην πρώτη θέση.

Οι τιμές θα καθορίζονται στην πράξη από ένα σύστημα που ορίζει το ποσό με βάση το ποσοστό πληρότητας των τρένων.

Οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες επιμένουν στο οικολογικό επιχείρημα, υπογραμμίζοντας ότι μια διαδρομή Παρίσι-Βερολίνο με τρένο εκπέμπει 2 κιλά CO2 ανά επιβάτη, έναντι 200 κιλών για ένα αεροπορικό ταξίδι.

Στοιχηματίζουν επίσης ότι οι οκτώ ώρες της διαδρομής δεν θα τρομάξουν τους ταξιδιώτες καθώς αυξάνεται η αγάπη για τα τρένα. «Είναι όλο και περισσότεροι οι άνθρωποι για τους οποίους η πολύωρη διαδρομή δεν δημιουργεί πρόβλημα και θεωρούν πως είναι ακόμα καλύτερα μάλιστα!», είχε πει ο Ζαν-Πιέρ Φαραντού όταν ανακοινώθηκε το σχέδιο, το Μάιο 2022.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Αζαντί Τάουερ Τεχεράνης
ΔΙΕΘΝΗ

Πιθανή διεξαγωγή συνομιλιών του Ιράν με ευρωπαϊκές χώρες για τα πυρηνικά

Όπως μεταδίδει το ημιεπίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, Ιράν, Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία κατέληξαν σε καταρχήν συμφωνία για την έναρξη σχετικών συνομιλιών μέσα στις επόμενες ημέρες.
Βάρκα με μετανάστες
ΔΙΕΘΝΗ

Συνάντηση Eυρωπαίων υπουργών Εσωτερικών στη Βαυαρία για το μεταναστευτικό

Ο υπουργός Εσωτερικών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, τόνισε πως η μεταναστευτική πολιτική της χώρας βασίζεται στην ενότητα, τη σκληρότητα και την ταχύτητα, και ζήτησε η αίτηση ασύλου να γίνεται εκτός ΕΕ.