Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με την έκθεση οδηγών και επιβατών σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία υπάρχουν όπου κυκλοφορεί ηλεκτρικό ρεύμα, είτε σε συμβατικά είτε σε ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με μελέτη της Ένωσης Αυτοκινήτου της Γερμανίας (ADAC), σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας για την Ηλεκτρομαγνητική Περιβαλλοντική Συμβατότητα, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο RWTH Aachen και τη Seibersdorf Labor GmbH, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 975.000 μεμονωμένες μετρήσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υφίσταται κίνδυνος για την υγεία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες.
Η διαφορά μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων στα πεδία υψηλής συχνότητας είναι μικρή και σχετίζεται κυρίως με τα ηλεκτρικά συστήματα, τους ηλεκτροκινητήρες και τις διαδικασίες φόρτισης. Τα πεδία αυτά, ωστόσο, προέρχονται κυρίως από τεχνολογίες ραδιοσυχνοτήτων όπως Bluetooth, WLAN, συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί ή ραντάρ και όχι από το σύστημα κίνησης.
Κατά τη διάρκεια της μελέτης δεν διαπιστώθηκε υπέρβαση των βασικών ορίων ασφαλείας. Εξετάστηκαν έντεκα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δύο plug-in υβριδικά και ένα όχημα με κινητήρα καύσης, καθώς και τέσσερις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν τόσο σε δοκιμαστικό πάγκο της ADAC όσο και σε πίστα, ενώ συμπληρώθηκαν από αριθμητικούς υπολογισμούς με μοντέλα αμαξώματος για την αξιολόγηση των επιπτώσεων στο ανθρώπινο σώμα.
Για τις μετρήσεις, δέκα αισθητήρες τοποθετήθηκαν από τα πόδια έως το κεφάλι σε ένα ομοιόμορφο κάθισμα. Συγκρίθηκαν οι ενδείξεις μεταξύ ενός Opel Corsa με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού Opel Corsa-E. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενδέχεται να εμφανιστούν τοπικές και σύντομες αυξήσεις της έντασης του μαγνητικού πεδίου, κυρίως κατά την εκκίνηση, το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση, αλλά αυτές παραμένουν εντός των επιτρεπτών ορίων.
Οι υπολογισμοί με ανατομικά μοντέλα σώματος επιβεβαίωσαν πως ακόμη και στις περιπτώσεις αυξημένων τιμών, τα βασικά όρια δεν παραβιάζονται. Συνεπώς, δεν προκύπτει ένδειξη κινδύνου για την υγεία, ούτε για άτομα με εμφυτεύματα ούτε για εγκύους.
Οι υψηλότερες τιμές καταγράφηκαν στην περιοχή των ποδιών οδηγού και συνοδηγού, λόγω της εγγύτητας με ηλεκτρικά εξαρτήματα που παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Αντίθετα, η περιοχή του κεφαλιού και του κορμού παρουσίασε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα έκθεσης.
Εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα, μαγνητικά πεδία παράγουν και άλλα ηλεκτρικά εξαρτήματα, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα. Η έκθεση σε μαγνητικά πεδία διαφέρει ανάλογα με το όχημα και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο κατασκευής και τη θέση των ηλεκτρικών συστημάτων.