ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Μαζική είσοδος στη συνδρομητική TV, χάνουν έδαφος οι πειρατές

Πάνω από 90.000 νέοι συνδρομητές σε Cosmote TV και Nova, μετά τη συμφωνία για το αθλητικό περιεχόμενο. Οι πάροχοι πιέζουν για την κατάθεση του νομοσχεδίου κατά της πειρατείας, που αναμένεται από πέρυσι.

Σημαντικό μομέντουμ έχει δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης, με τις τελευταίες κινήσεις των παρόχων να αποδίδουν καρπούς, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν τον βραχνά της πειρατείας και του αθέμιτου ανταγωνισμού των streaming πλατφορμών του εξωτερικού.

Η συμφωνία μεταξύ Cosmote και Nova, η προσθήκη του Netflix στην πλατφόρμα της Cosmote TV και η παρουσία του Disney+ στη Vodafone TV που επενδύει στο premium τηλεοπτικό προϊόν, δείχνουν πως μπορούν να βγάλουν την αγορά από το τέλμα που είχε περιέλθει τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου. Ωστόσο υπογραμμίζουν στο BD, πως «για να έχουν όλες αυτές οι κινήσεις νόημα, πρέπει και η Πολιτεία να αναλάβει δράση και να προχωρήσει με το νομοσχέδιο για την πειρατεία».

Το αθλητικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής το «κλειδί» που έχει ανοίξει την πόρτα της επιστροφής στους πειρατικούς συνδρομητές μετά τη συμφωνία μεταξύ Cosmote και Nova για τα αθλητικά κανάλια. Από το καλοκαίρι που ανακοινώθηκε η συμφωνία, όπως αναφέρουν στελέχη των παρόχων «οι καταναλωτές σε συνδυασμό και με τα νέα πακέτα οπτικών ινών προσθέτουν πλέον πιο εύκολα και τη συνδρομητική, και η τάση δείχνει να είναι συνεχώς ανοδική».

Είναι χαρακτηριστικό πως στο τρίτο τρίμηνο του 2024 η Cosmote TV πρόσθεσε 23.671 συνδρομητές, ενώ σε ετήσια βάση έχει αυξήσει τη συνδρομητική της βάση κατά 46.107 φτάνοντας πλέον τους 710.189 συνδρομητές. Από την πλευρά της η Nova, έχοντας επενδύσει σημαντικά ποσά για να αποκτήσει την Premier League και να διατηρήσει την Euroleague, αριθμεί περίπου 480.000 συνδρομητές, έχοντας προσθέσει το τελευταίο εξάμηνο περίπου 45.000 συνδρομητές.

Με την τάση να είναι αυξητική, οι συνδρομητές επιλέγουν και πέρα από το αθλητικό περιεχόμενο, όπως αντανακλούν και τα νούμερα της Vodafone TV που έκλεισε με ετήσια άνοδο 20% πλησιάζοντας πλέον τους 220.000 συνδρομητές.

Τα στοιχεία της ΕΕΤΤ για το 2023 δείχνουν ότι η συνδρομητική βάση ήταν περίπου 1,3 εκατ. συνδρομητές, όμως ο αριθμός των πειρατικών συνδέσεων παραμένει ουσιαστικά άγνωστος, καθώς εκτιμάται πως είναι μεταξύ των 600.000 και 800.000 συνδέσεων.

Άγνωστος είναι και ο αριθμός συνδρομητών του Netflix στη χώρα μας, καθώς η πλατφόρμα επιλέγει να μην δημοσιοποιεί στοιχεία για την Ελλάδα. Ωστόσο όπως αναφέρουν στο BD, άνθρωποι της αγοράς, μετά την απόφαση του κολοσσού για περιορισμό της χρήσης των λογαριασμών, οι συνδρομητές του Netflix εκτιμάται πως πλησιάζουν τους 800.000.

Η μάχη κατά της πειρατείας και ο αθέμιτος ανταγωνισμός

Στελέχη της αγοράς έχουν τονίσει πως η αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου θα μπορούσε να βοηθήσει προς τον περιορισμό της πειρατείας. Σημειώνουν πως και σε άλλες χώρες της ΕΕ τιμωρείται πλέον και ο καταναλωτής και υπογραμμίζουν την ανάγκη να αναλάβει δράση η Πολιτεία. «Εμείς έχουμε κάνει αυτό που έπρεπε. Κάνουμε επενδύσεις και συμφωνίες με στόχο να γίνει πιο προσιτή η τηλεόραση για τους καταναλωτές, παρά τις προκλήσεις, και ακόμα περιμένουμε τη νομοθεσία που θα ερχόταν από… πέρσι».

Επισημαίνουν πως η μάχη με την πειρατεία στην Ελλάδα είναι συνεχής και κάθε μέρα η αστυνομία σφίγγει περισσότερο τον κλοιό στους πειρατές με νέες επιχειρήσεις και συλλήψεις. Παράλληλα αναφέρουν πως με τις επιχειρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τον τελευταίο χρόνο, στα χέρια των Αρχών βρίσκονται χιλιάδες ονόματα τελικών χρηστών που βρίσκονταν στις λίστες που διατηρούν οι πειρατές και τις αξιοποιούσαν για διάφορες παράνομες πράξεις. Υπενθυμίζουν επίσης πως η πειρατεία τηλεοπτικού περιεχομένου αποτελεί μέρος του οργανωμένου εγκλήματος που εμπλέκεται σε βαριές εγκληματικές δραστηριότητες, όπως μαστροπία ή εμπόριο όπλων και ναρκωτικών.

Η Κομισιόν έχει αναφέρει πως η λύση στο πρόβλημα της πειρατείας είναι να χαμηλώσουν τις τιμές οι πάροχοι. Από την πλευρά τους οι εγχώριοι παίκτες τονίζουν πως δεν υπάρχουν περιθώρια ελιγμών εξαιτίας της υψηλότατης φορολογίας που υπόκεινται, την ίδια στιγμή που οι ξένες πλατφόρμες δεν πληρώνουν κανέναν φόρο και δεν προσφέρουν στην ελληνική οικονομία.

Σημειώνουν πως «το έχουμε πάρει απόφαση ότι δεν θα καταργηθεί το τέλος του 10% στη συνδρομητική. Κάτι το οποίο δεν μας αφήνει και πολλά περιθώρια καθώς το 45% του λογαριασμού είναι φόροι», τονίζοντας πως το τέλος συνδρομητικής δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς δεν επιβάλλεται σε όσους δεν έχουν έδρα στη χώρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.
Κινητό τηλέφωνο τεχνολογίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβό το ίντερνετ μέσω κινητής, αργές ταχύτητες στο σταθερό δίκτυο

Έξι στους δέκα καταναλωτές βρίσκουν ακριβές τις συνδέσεις κινητής, αλλά αυξάνεται η χρήση δεδομένων. Καθυστερεί η οπτική ίνα και οι επτά δέκα συνδρομητές έχουν συνδέσεις με ταχύτητες μέχρι 100 Mbps. Τι δείχνει έρευνα για λογαριασμό της ΕΕΤΤ.
tilepikoinonies-tilefonia-keraies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος οι μειώσεις τιμών στις τηλεπικοινωνίες: Οι πάροχοι ψάχνουν έσοδα

Ύστερα από χρόνια μειώσεων, οι τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν το 2024. Οι πάροχοι αξιοποίησαν την αναβάθμιση ταχυτήτων στα δίκτυα για να αυξήσουν 10% τα έσοδα από τη σταθερή τηλεφωνία.