ΓΔ: 1979.62 1.22% Τζίρος: 98.60 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:41:01
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Καραμανλής: Από τη Δευτέρα θα λειτουργήσει το Μετρό στον Πειραιά

«Κάνουμε αυτό που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Την παράδοση στο επιβατικό κοινό των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά την ερχόμενη Δευτέρα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ1.

«Τη Δευτέρα θα έχουμε Μετρό και στον Πειραιά», τόνισε ο κ. Καραμανλής και υπενθύμισε ότι ήδη είχαν παραδοθεί στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια και τώρα θα δοθούν και οι βασικοί σταθμοί του λιμανιού και της πόλης του Πειραιά, στο κέντρο του Πειραιά, στα Μανιάτικα και στο Δημοτικό Θέατρο.

«Κάνουμε αυτό που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Φανταστείτε ότι είμαστε μία χώρα που θέλουμε να έχουμε ένα τουριστικό προϊόν και ερχόταν κάποιος τουρίστας, προσγειωνόταν στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να πάει να πάρει το βαπόρι για κάποιο από τα υπέροχα ελληνικά νησιά ήταν πολύ δύσκολο» σημείωσε. «Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες. Με το που θα πάμε να εγκαινιάσουμε το Μετρό προς Πειραιά, την ίδια ημέρα θα ανοίξει για το επιβατικό κοινό», τόνισε.

Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στην Αθήνα ναι μεν το πρόβλημα της κίνησης δεν είναι τόσο έντονο, όσο σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, αλλά το μικρό περιθώριο που υπάρχει κλείνει επικίνδυνα. Για αυτό και είναι απαραίτητο να προχωρήσουν - και ήδη προχωρούν - τα λεγόμενα έργα Αττικής, όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, διότι αλλιώς -ειδικά με το μεγάλο έργο στο Ελληνικό - σύντομα η Αττική θα «φρακάρει». Αλλά και να συνεχιστεί η ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς.

Αναφέρθηκε επίσης στα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Ερωτηθείς, ειδικότερα για τα έργα σε Εξάρχεια και Κολωνάκι, επισήμανε ότι για πρώτη φορά υπάρχει καλλωπισμός των εργοταξίων, έτσι ώστε να μη δίνεται η αίσθηση εργοταξίου με λαμαρίνες. Παραδέχθηκε, όμως, πως όταν πραγματοποιείται ένα σημαντικό έργο υποδομής θα υπάρχει μία αναστάτωση στην πόλη.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην πλατεία Κολωνακίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι σε περίπου 15 ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν ορισμένες επεμβάσεις. Ενώ σχετικά με τα έργα του Μετρό στα Εξάρχεια, εκτίμησε ότι η αναστάτωση δεν προέρχεται από τους κατοίκους, αλλά από μία ομάδα «γνωστών- αγνώστων», οι οποίοι θεωρούν ότι η πλατεία τους ανήκει και κάθε φορά που πάει να γίνει κάτι πετούν μολότοφ και πέτρες. Επισήμανε όμως ότι το έργο δεν έχει καθυστερήσει και υπενθύμισε: «Παλαιότερα οι κάτοικοι στην Αγία Παρασκευή είχαν αντιδράσει στο σταθμό στην πλατεία και τώρα - για να το πούμε λαϊκά - χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο».

Ερωτηθείς γιατί η Κυβέρνηση δεν επέλεξε να παραδώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς το σταθμό Βενιζέλου ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι θα ήταν ένα Μετρό «κολοβό» και τόνισε: «Είπαμε στους Θεσσαλονικείς την αλήθεια. Ότι το έργο αυτό είχε κολλήσει και εμείς τελικά βρήκαμε τη λύση. Και έχουν συνειδητοποιήσει ότι το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιούνται σήμερα δοκιμαστικά δρομολόγια στα εννέα από τα 12 χιλιόμετρα της Γραμμής του Μετρό και σχολίασε: «Είδατε εμένα ή κάποιο κυβερνητικό στέλεχος να μπαίνει σε συρμό και να κάνει βόλτες; Αυτός ο εμπαιγμός που υπήρξε στο παρελθόν με τα εγκαίνια με μουσαμάδες, μας είχε γυρίσει πολλά χρόνια πίσω». Και κατέληξε: «Εμείς έχουμε θέσει ένα χρονοδιάγραμμα, έχουμε πει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2023, και από αυτό θα κριθούμε».

Ανέφερε ότι η Κυβέρνηση χρησιμοποίησε τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύμβαση συγκοινωνιακού έργου με τα ΚΤΕΛ. Με αυτό τον νόμο λοιπόν, που είχε φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ όταν απέτυχε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, προχώρησε η παροχή του 20% του συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα και του 40% στη Θεσσαλονίκη στα ΚΤΕΛ. Υπογράμμισε δε ότι αυτό έγινε «χωρίς να προσβάλουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών», καταλήγοντας ότι θα δοθεί η λύση με το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Εν όψει του χειμώνα και με δεδομένη την κλιματική αλλαγή που φέρνει και ακραία καιρικά φαινόμενα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η ΕΛΑΣ αποφασίζει τη διακοπή κυκλοφορίας όταν είναι απαραίτητο, αλλά και οι οδηγοί θα πρέπει είτε να έχουν αλυσίδες και να ξέρουν να τις φορέσουν είτε να έχουν χειμερινά λάστιχα, όπως κάνουν ήδη σε πολλές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, για παράδειγμα και στην εκλογική του περιφέρεια, στις Σέρρες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Έμειναν από... χρήμα οι επεκτάσεις για 800.000 νέους επιβάτες

Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Ίλιον έχει βαλτώσει, ενώ εξετάζονται σενάρια επέκτασης στο Ελληνικό και στο κυβερνητικό πάρκο Υμηττού. Αγορές συρμών για τη γραμμή αεροδρομίου, αλλά σε μια τριετία.
Haris Doukas PASOK-KINAL-Dimos Athinaion
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανοιχτή επιστολή Χάρη Δούκα στο υπουργείο Μεταφορών για το μετρό

Ο δήμαρχος Αθηναίων επιδιώκει την παρέμβασή του, ώστε η «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» να τηρήσει τις δικαστικές αποφάσεις για ασφαλείς διαδρόμους πρόσβασης οχημάτων έκτακτης ανάγκης στη Θεμιστοκλέους.
Chistos Staikouras
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Σήμερα οι υπογραφές για 300 νέα λεωφορεία στην Αττική

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι το 2025 ο στόλος των λεωφορείων θα έχει ενισχυθεί με 950 νέα οχήματα. Την Δευτέρα ξεκινάει η κυκλοφορία 211 νέων λεωφορείων σε Ανατολική και Δυτική Αττική.
Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς η Γραμμή 4 του Μετρό θα αλλάξει το κυκλοφοριακό στην Αθήνα

Η Γραμμή αυτή θα συνδέει το Άλσος Βείκου στο Γαλάτσι με το Γουδή περνώντας μέσα από τις πιο πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Αθήνας όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι και θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες.
Σταθμός μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Οι 15 σύγχρονοι σταθμοί και οι καινοτομίες που φέρνει η Γραμμή 4

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, που θα συνδέει το ‘Αλσος Βεΐκου με το Γουδή, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων.