Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Οικονόμου τόνισε ότι «το μείζον και το πρώτο είναι να αποφασίσουμε, συνολικά ως πολιτικό σύστημα, τι βουλευτές και τι κόμματα θέλουμε», μιλώντας στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος σχετικά με το ενδεχόμενο καθιέρωσης ασυμβίβαστου μεταξύ υπουργού και βουλευτή.
Ο κ. Οικονόμου υπογράμμισε ότι πρέπει πρώτα να εξεταστεί τι είδους βουλευτές επιθυμεί η κοινωνία, αναφορικά με την παρεμβατικότητά τους και τη συμμετοχή τους στη νομοθετική λειτουργία. Παράλληλα, έθεσε το ερώτημα αν παρέχονται τα απαραίτητα εργαλεία και πόροι για να είναι αποτελεσματικοί, καθώς και ποιοι βαθμοί ελευθερίας δίνονται από τα κόμματα στους βουλευτές για να λειτουργούν δημιουργικά εντός τους.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να εντάξει στη συζήτηση της συνταγματικής αναθεώρησης το άρθρο που αφορά την εσωκομματική δημοκρατία είναι «απολύτως θετική». Όπως σημείωσε, «πρώτα λοιπόν να δούμε αυτά και μετά, αφού συζητήσουμε, ακούσουμε, παρουσιαστούν μοντέλα, θεσμικά και όχι επικοινωνιακά, να δούμε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να προχωρήσουμε».
Αναφερόμενος στην πρόταση της ΝΔ για τα άρθρα 56 (κωλύματα) και 57 (ασυμβίβαστα), ο Γιάννης Οικονόμου επισήμανε ότι τα ασυμβίβαστα επαγγελματικής ιδιότητας και βουλευτικού αξιώματος πρέπει είτε να ισχύουν για όλους είτε για κανέναν. Εξήγησε ότι στη θέση τους θα μπορούσαν να προβλεφθούν ισχυρές ασφαλιστικές δικλείδες για ακραίες και προφανείς περιπτώσεις, όπως αυτές του προμηθευτή του Δημοσίου.
Ο βουλευτής υποστήριξε ότι η πρόταση της ΝΔ για τα συγκεκριμένα άρθρα είναι «απολύτως σωστή», επισημαίνοντας ωστόσο την ανάγκη να αποφευχθεί ο κίνδυνος στοχοποίησης επαγγελμάτων ή προσώπων από την εκάστοτε κοινοβουλευτική πλειοψηφία. «Πάντως, έτσι όπως είναι σήμερα διατυπωμένα τα ασυμβίβαστα στα δύο αυτά άρθρα του Συντάγματος, νομίζω ότι δημιουργούν σοβαρά ζητήματα, αδικίας, αντικειμενικότητας, σοβαρότητας, κόντρα στην κοινή λογική», κατέληξε ο κ. Οικονόμου.