Στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιείται στο Λουξεμβούργο, συμμετέχει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρος Παπασταύρου.
Προσερχόμενος στη συνεδρίαση, ο κ. Παπασταύρου τόνισε ότι στο Συμβούλιο συζητούνται οι προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης και η προετοιμασία για τη Διεθνή Διάσκεψη του Κλίματος, την COP31, που θα πραγματοποιηθεί στην Αττάλεια της Τουρκίας.
Όπως ανέφερε, η Ελλάδα στηρίζει πλήρως τη δήλωση του Επιτρόπου για το Κλίμα, Wopke Hoekstra, ο οποίος καταδικάζει την προσπάθεια της Τουρκίας να αποκλείσει από τις άτυπες προπαρασκευαστικές διαδικασίες της COP την Κυπριακή Δημοκρατία. Ο υπουργός υπογράμμισε πως «η συμμετοχή και των 27 κρατών μελών είναι και αυτονόητη και αδιαπραγμάτευτη. Ή και οι 27 ή κανείς».
Παράλληλα, στο Συμβούλιο εξετάζεται το ζήτημα της ανθεκτικότητας των υδάτων. Ο κ. Παπασταύρου επισήμανε ότι για την Ελλάδα το νερό αποτελεί θέμα ασφάλειας, ανάπτυξης και προστασίας των τοπικών κοινωνιών.
Όπως σημείωσε, τη Δευτέρα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η Εθνική Στρατηγική για τα Ύδατα, ενώ ανακοινώθηκαν δέκα έργα για εννέα νησιά, που περιλαμβάνουν μονάδες αφαλάτωσης και δίκτυα ύδρευσης. «Το νερό είναι θεμέλιο της ζωής, της κοινωνικής συνοχής και της οικονομικής ανάπτυξης. Η προστασία του είναι ευθύνη μας, ευθύνη απέναντι στους πολίτες και στις επόμενες γενιές», υπογράμμισε.