Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι οι λύσεις που προωθεί η κυβέρνηση είναι «απτές, ρεαλιστικές, μέσα στα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας» και βασίζονται στην αλήθεια, αποφεύγοντας τις υπερβολές και τα γενικευμένα υποσχόμενα. Οι δηλώσεις του έγιναν με αφορμή την ομιλία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη στην Ολομέλεια της Βουλής.
Απαντώντας στις προσωπικές αναφορές του κ. Ανδρουλάκη, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε: «είμαι μέλος της ΝΔ από το τέλος του 2015 και είμαι περήφανος γι' αυτό και για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω».
Παράλληλα, σημείωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει με σοβαρότητα τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, υιοθετώντας όσες είναι λογικές, αλλά κατηγόρησε τον κ. Ανδρουλάκη για πολιτική υπερβολή, λέγοντας ότι «στον ανταγωνισμό σας με τον κ. Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο».
Αναφορικά με τις παρατηρήσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ για την τροπολογία που αφορά τα δάνεια του νόμου Κατσέλη, ο υπουργός επισήμανε ότι πρόκειται για παρέμβαση που αποσκοπεί στην κάλυψη κενών της αρχικής νομοθέτησης, διασφαλίζοντας τη νομική ασφάλεια.
Όπως είπε, «η απόφαση του Αρείου Πάγου παράγει νομολογία, αλλά εμείς προσθέτουμε την αναδρομικότητα, κάτι που δεν υπάρχει στην απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου».
Απαντώντας στην κριτική ότι η ρύθμιση δεν καλύπτει όσους έχουν ήδη αποπληρώσει τα δάνειά τους, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε πως «σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει τόκος προς επιστροφή, καθώς η καταβολή έχει γίνει εφάπαξ». Για όσους έχασαν τη ρύθμισή τους, σημείωσε ότι η επανεξέταση των φακέλων θα προκαλούσε «ανασφάλεια Δικαίου και δικαστική αβεβαιότητα».
Αναφερόμενος στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για 120 δόσεις, ο υπουργός υπενθύμισε ότι ήδη λειτουργεί ο εξωδικαστικός μηχανισμός, ο οποίος καλύπτει οφειλές ύψους 19 δισ. ευρώ, ποσό τριπλάσιο σε σχέση με τη ρύθμιση των 120 δόσεων του 2019.
Ο μηχανισμός, όπως ανέφερε, προβλέπει έως 240 δόσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις 440, ενώ το κατώφλι ένταξης μειώνεται στις 5.000 ευρώ από τις 10.000.
Για τη λειτουργία του Υπερταμείου, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι η αποπληρωμή μέρους του δημόσιου χρέους αποτελεί «τη μεγαλύτερη συνθήκη κοινωνικής δικαιοσύνης», καθώς αποτρέπει τη μεταφορά του βάρους στις επόμενες γενιές.
Τόνισε επίσης ότι οι μισές εταιρείες του Υπερταμείου έχουν επιστρέψει σε κερδοφορία, συμβάλλοντας στην οικονομική σταθερότητα της χώρας.
Κλείνοντας, ο υπουργός σημείωσε ότι «οι βαθμοί ελευθερίας στη νομοθέτηση εξαρτώνται από τους βαθμούς ελευθερίας που κατακτήσαμε ως χώρα όλα αυτά τα χρόνια», επισημαίνοντας πως ο στόχος της κυβέρνησης είναι να συνεχίσει να βελτιώνει τις συνθήκες για όλους τους πολίτες, μέσα στα όρια των δημοσιονομικών δυνατοτήτων.