Σοβαρά ερωτήματα για τη διαχείριση των δημόσιων έργων προκαλεί η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών να εγκρίνει αποζημίωση ύψους 21 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο του έργου ΒΟΑΚ, στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, λόγω καθυστερήσεων που αποδίδονται σε ευθύνη του Δημοσίου.
Όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» (ΑΔΑ: Ψ8Ε7465ΧΘΞ-9Δ1), το ποσό αφορά "θετικές ζημιές", δηλαδή καταβολές για σταλίες, επειδή το έργο παραμένει στάσιμο και οι εργολαβικές εργασίες δεν προχωρούν.
Ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, επισημαίνει ότι η κυβέρνηση καταβάλλει τεράστια ποσά "όχι για την πρόοδο του έργου, αλλά για τις καθυστερήσεις και τις αποτυχίες του Υπουργείου Υποδομών".
Σύμφωνα με τον κ. Μαμουλάκη, το έργο που είχε χαρακτηριστεί "έργο-προτεραιότητα" για την Κρήτη από τη Νέα Δημοκρατία, παραμένει σε αρχικό στάδιο, με τα εργοτάξια ανενεργά. Υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε τόσο τις απαλλοτριώσεις και τις μελέτες, όσο και τη διασφάλιση χρηματοδοτήσεων, αφήνοντας τον ανάδοχο σε αναμονή και προκαλώντας μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις.
Οι πολίτες, όπως σημειώνει, καλούνται να πληρώσουν 21 εκατ. ευρώ "επειδή η κυβέρνηση δεν έκανε τη δουλειά της". Ο ίδιος είχε προειδοποιήσει, με παρεμβάσεις στη Βουλή, για τον κίνδυνο οικονομικής αιμορραγίας λόγω σταλιών. Παρά τις προειδοποιήσεις, η κατάσταση δεν άλλαξε και το έργο παραμένει στάσιμο.
Η υπόθεση εγείρει σειρά ερωτημάτων σχετικά με την απόδοση ευθυνών για τις καθυστερήσεις, την πιθανότητα ύπαρξης αντίστοιχων αποζημιώσεων σε άλλα έργα, καθώς και τα μέτρα που θα ληφθούν για την προστασία των δημόσιων πόρων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δηλώνει ότι θα αναδείξει το ζήτημα σε όλα τα επίπεδα και θα απαιτήσει διαφάνεια και απόδοση ευθυνών, τονίζοντας πως η Κρήτη δικαιούται έναν σύγχρονο και ασφαλή ΒΟΑΚ.