Η στήριξη της εκπαίδευσης βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Παιδείας, όπως υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης με θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη – Έργα Θεσσαλονίκης» στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία κεντρικός ομιλητής ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η κ. Ζαχαράκη επισήμανε πως η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με σημαντικά ενισχυμένο δυναμικό σε μόνιμους εκπαιδευτικούς, καθώς πραγματοποιήθηκαν 10.000 διορισμοί μέσα στο καλοκαίρι. Όπως τόνισε, αυτό αποτελεί το αποτέλεσμα μιας συστηματικής προσπάθειας που ενισχύθηκε τα τελευταία χρόνια, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση σε πάνω από 48.000.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε φέτος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την ειδική αγωγή, καθώς και στην προσθήκη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών – ειδικότητες που, σύμφωνα με την υπουργό, παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία, στηρίζοντας συνολικά το μαθητικό δυναμικό, όχι μόνο σε επίπεδο γνώσης αλλά και ψυχολογικής ενδυνάμωσης.
Αναφερόμενη ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη, η κ. Ζαχαράκη σημείωσε ότι για το σχολικό έτος 2024 προστέθηκαν 238 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί (75 στην πρωτοβάθμια και 163 στη δευτεροβάθμια). Από το 2019 μέχρι σήμερα, πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών τόσο στη Δυτική όσο και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, ενισχύοντας σταθερά τις σχολικές μονάδες της περιοχής.
Επιπλέον, ξεχώρισε η σημαντική αύξηση σε θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, ενώ παράλληλα υλοποιήθηκε εκτεταμένη αναβάθμιση της ψηφιακής μάθησης με τη διάθεση χιλιάδων διαδραστικών πινάκων και σετ ρομποτικής, που από φέτος αξιοποιούνται μέσα στις αίθουσες του δημόσιου σχολείου.
Παράλληλα, η υπουργός ανακοίνωσε τη διεύρυνση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με στόχο να καλυφθούν περίπου 150.000 άτομα σε ολόκληρη τη χώρα, προκειμένου να είναι πλήρως καταρτισμένοι στη χρήση του νέου εξοπλισμού.
Η κάλυψη των κενών που εμφανίζονται στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς παραμένει πάντοτε βασική προτεραιότητα, με την υπουργό να επισημαίνει τη συνεχή ανάγκη για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ειδικά για την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης.
Στο πλαίσιο αυτό, φέτος καταγράφηκε σημαντική αύξηση στη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης στη Θεσσαλονίκη, ενώ συνεχίζεται η παράλληλη ενίσχυση ψηφιακών δυνατοτήτων, όπως οι διαδραστικοί πίνακες και η εισαγωγή ρομποτικής. Παράλληλα, από το νέο έτος εισάγεται και το μάθημα της οικονομίας στην Γ' Γυμνασίου, εντάσσοντας τις νέες δεξιότητες στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Αναφορικά με τις σχολικές υποδομές, η Σοφία Ζαχαράκη αναγνώρισε την παλαιότητα και τα προβλήματα συντήρησης των σχολικών κτιρίων, τονίζοντας την ανάγκη για εκτεταμένες ανακαινίσεις, δομικές επεμβάσεις και ενεργειακές αναβαθμίσεις.
Μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», στην περιοχή της Θεσσαλονίκης ανακαινίζονται 78 σχολικά συγκροτήματα, εκ των οποίων τα 49 βρίσκονται στο κέντρο της πόλης.
Η υπουργός επισήμανε πως το πρόγραμμα αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά, με στόχο κάθε έτος να εξασφαλίζεται η απαραίτητη χρηματοδότηση για περαιτέρω έργα, δημιουργώντας ένα πιο ασφαλές, λειτουργικό και προσβάσιμο περιβάλλον μάθησης για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Τόνισε, μάλιστα, πως φέτος το καλοκαίρι δεκάδες κατασκευαστές βρέθηκαν στα σχολεία, προχωρώντας σε ουσιαστικές παρεμβάσεις στους χώρους άθλησης και στις τουαλέτες, που πλέον είναι προσβάσιμες σε όλους.
Κλείνοντας, η κ. Ζαχαράκη επανέλαβε το βασικό δόγμα της εκπαιδευτικής πολιτικής: «κανένας να μη νιώθει ότι αφήνεται πίσω, είτε είναι εκπαιδευτικός, είτε παιδί, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του ή τις ανάγκες του», δίνοντας το στίγμα της ολιστικής προσέγγισης στην ενίσχυση του δημόσιου σχολείου.