ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ελληνική Βουλή συνεδρίαση
Φωτο: Dimitris Peristeris / SOOC

ΝΙΚΗ: Το όραμα για Yale έγινε όχημα αποδυνάμωσης της δημόσιας Παιδείας

Το Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ καταγγέλλει τη μετατροπή κολλεγίων σε πανεπιστήμια, κάνοντας λόγο για μεθοδευμένη υπονόμευση του άρθρου 16 και της δημόσιας παιδείας.

Οι συζητήσεις για τη μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης και την προσέλκυση μη κρατικών πανεπιστημίων υψηλού κύρους στην Ελλάδα αποτέλεσαν κομβικό σημείο στη δημόσια ατζέντα τα τελευταία χρόνια. 

Παρά τις αρχικές διακηρύξεις της εκάστοτε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οι προσδοκίες για θεαματική αναβάθμιση, ανταγωνιστική προς κορυφαία ιδρύματα του εξωτερικού όπως το Yale, δεν επιβεβαιώθηκαν στην πράξη.

Στην πραγματικότητα, το όλο εγχείρημα λειτούργησε ως μοχλός προώθησης της μετονομασίας των υφιστάμενων ιδιωτικών κολλεγίων σε «πανεπιστήμια», χωρίς ουσιαστικά μέτρα βελτίωσης της ποιότητας ή της ακαδημαϊκής τους δραστηριότητας.

Από τα έξι ιδρύματα που υπεβλήθησαν σε διαδικασία αξιολόγησης με στόχο να λάβουν άδεια λειτουργίας ως μη κρατικά πανεπιστήμια, κανένα δεν πληρούσε τα κριτήρια που τέθηκαν. 

Η αποτυχία αυτή οδήγησε, σύμφωνα με πολιτικές και νομικές παρεμβάσεις, στην παράκαμψη του άρθρου 16 του Συντάγματος και στην απονομή πανεπιστημιακού τίτλου σε ιδιωτικά κολλέγια, μέσω ρυθμίσεων με ερμηνευτικές ασάφειες.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί, σύμφωνα με τους επικριτές, σημαντική απειλή για την ακαδημαϊκή ισοτιμία, την κοινωνική κινητικότητα και τη συνολική ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. 

Τίθεται το ερώτημα, με ποιο δικαίωμα τα ιδρύματα με χαμηλή ή μηδενική ερευνητική δραστηριότητα αποκτούν πανεπιστημιακή ισοτιμία, όταν ο μοναδικός τους στόχος φέρεται να είναι η εμπορική εκμετάλλευση της εκπαίδευσης.

Το Πατριωτικό Λαϊκό Κίνημα ΝΙΚΗ, με δημόσια ανακοίνωσή του, καταγγέλλει τη στάση της κυβέρνησης, χαρακτηρίζοντας την ως «μεθοδευμένη αποδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου», ενώ κάνει λόγο για «ισοπέδωση του άρθρου 16 προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων»

Το κίνημα υπενθυμίζει πως η γνώση δεν είναι εμπόρευμα και επισημαίνει την ανάγκη να διαφυλαχθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης.

Απέναντι σε αυτή την πρακτική της απονομής πανεπιστημιακών τίτλων σε ιδιωτικά κολλέγια, η ΝΙΚΗ, μέσω της Θεματικής Ομάδας Παιδείας, τονίζει με αποφασιστικότητα το μήνυμα: «Παιδεία για όλους, με ποιότητα, ουσία και κοινωνική ευθύνη»

Η υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με το κόμμα, αποτελεί βασικό πυλώνα κοινωνικής συνοχής και προόδου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Ζαχαράκη κοντινό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπ. Παιδείας: Εκφράζει οδύνη για θάνατο δίχρονου και στηρίζει τα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας εκφράζει βαθιά οδύνη για τον θάνατο δίχρονου παιδιού στη Ζάκυνθο και αποστέλλει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία για υποστήριξη μαθητών και οικογενειών.
Σοφία Ζαχαράκη χαμογελά
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζαχαράκη: Άμεσες ενέργειες για γυμνό καλώδιο σε σχολείο Θρακομακεδόνων

Η Σοφία Ζαχαράκη ενημερώθηκε αναλυτικά από τον δήμαρχο Αχαρνών για το περιστατικό με το γυμνό καλώδιο, τονίζοντας τη συνεργασία με τις αρχές και τη δέσμευση για πλήρη ασφάλεια μαθητών.
Άδειες σχολικές τάξεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλειστά σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους λόγω έντονης κακοκαιρίας

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και των τοπικών αρχών, σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους παραμένουν κλειστά λόγω της ισχυρής κακοκαιρίας· η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί τις επόμενες ημέρες.
άδεια σχολική αίθουσα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκπαιδευτικοί καλούν σε πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καλούν σε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 5 Δεκεμβρίου, ζητώντας κάλυψη κενών, ασφαλείς υποδομές και καλύτερες συνθήκες, ενώ καταγγέλλουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία.
Σοφία Ζαχαράκη χαμογελά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για εσωτερική κινητικότητα φοιτητών ΑΕΙ για το 2025-2026

Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών ΑΕΙ για το εαρινό εξάμηνο 2025-2026, με ηλεκτρονική υποβολή έως 4 Δεκεμβρίου και συγκεκριμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά.