ΓΔ: 1994.63 0.89% Τζίρος: 241.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Euros, Money, xrhmata, nomismata
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 1,9% στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο

Άνοδο 4,2% σημείωσαν τα τρόφιμα και τα ποτά για το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ πτωτικά κινήθηκαν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και οικιακής χρήσης, με βάση τα στοιχεία της Nielsen.

Αύξηση 1,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο. Αντίστοιχα, τα FMCGs (ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη) στο σύνολό τους παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε αξία 1,2%.

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο, σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (ρούμι +67,7%, κρασιά +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.

Αναφορικά με τις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής ευνόησε την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Τέλος, η παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι αύξησε τις πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%), της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ και οι σακούλες σκουπιδιών έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συντηρητικές προβλέψεις Βακάκη για το 2025: Τι είπε για τα κέρδη της Jumbo

Ο Όμιλος Jumbo δεν δίνει guidance για το 2025. Πίεση από τα αυξημένα κόστη. «Θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν κάναμε τα ίδια κέρδη με το 2024», τονίζει ο Απ. Βακάκης. Δεν θα γίνουν νέες κινήσεις επέκτασης στο εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Αναζητεί κινήσεις για ανάπτυξη με αλλαγή φρουράς στη διοίκηση

Ο όμιλος Fourlis είναι είναι ένας από τους ισχυρότερους «παίκτες» στο εμπόριο, αλλά εδώ και χρόνια δείχνει σημάδια κόπωσης. Ο νέος CEO Γιάννης Βασιλάκος καλείται να δώσει νέα αναπτυξιακή ορμή στον όμιλο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί επανεξετάζει η Jumbo την πολιτική για τη διανομή μερισμάτων

Προσεκτικά βήματα από τη διοίκηση της Jumbo εν μέσω εμπορικού πολέμου. Επενδύει σε ανάπτυξη, συγκρατεί τα μερίσματα και ενισχύει τα αποθέματα, δίνοντας έμφαση στη στρατηγική αξιοποίηση των κεφαλαίων.