ΓΔ: 1975.56 1.30% Τζίρος: 168.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03

Πέντε μεγάλες κατασκευαστικές για την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης

Κατέθεσαν προσφορές οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ, Intrakat και Μυτιληναίος. Στα 373 εκατ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα.

Ολοκληρώθηκε η υποβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Α’ φάση του διαγωνισμού για το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ», συνολικού προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ σε όρους καθαρής παρούσας αξίας.

Αναθέτουσα αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στον διαγωνισμό προσήλθαν πέντε (5) συμμετέχοντες.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. ΑΒΑΞ Α.Ε.
  2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  3. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
  4. INTRAKAT Α.Ε.
  5. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - INTERTOLL EUROPE ZRt»

Το έργο προβλέπει την υλοποίηση έργων βελτίωσης και αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης μέσω της κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού και της ανακατασκευής της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της.

Η υλοποίηση του εν λόγω οδικού έργου κρίνεται αναγκαία καθότι ο υφιστάμενος δρόμος, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, εμφανίζει προβλήματα κορεσμού με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια. Επιπλέον, θα εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πρόσβαση στους αυτοκινητοδρόμους ΠΑΘΕ (μετακινήσεις από και προς Πάτρα, Αθήνα, Λαμία, Λάρισα, Δυτική Εγνατία Οδό, Σκόπια) και Εγνατία Οδό (μετακινήσεις ανατολικά της Θεσσαλονίκης, διακρατικές συνδέσεις Βουλγαρίας και Τουρκίας) καθώς και στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική (μέσω της ΝΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το έργο είχε εξαγγείλει πέρυσι ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Στην ουσία θα κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα εδράζεται σε γέφυρα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα υπερίπταται του σημερινού οδικού άξονα με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς την Χαλκιδική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έξι χρόνια μετά την καταστροφή θα ολοκληρωθούν τα έργα στη Θεσσαλία

Χρειάστηκαν 17 μήνες για να πάρουν τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο οκτώ συμβάσεις έργων και δύο για συμβούλους, ενώ μαίνεται η «μάχη» κατασκευαστικών εταιρειών που μπορεί να φτάσει ως το ΣτΕ.
γέφυρα,εργα,υποδομες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα μεγάλα έργα του 2025: Η Θεσσαλία, οι δρόμοι και το μετρό Θεσσαλονίκης

Σε ρυθμούς Ταμείου Ανάκαμψης κινείται ο σχεδιασμός για τα έργα υποδομών που μονοπωλούν τον σχεδιασμό της νέας χρονιάς, σε μία ύστατη προσπάθεια να μην χαθούν σημαντικοί πόροι. Αναθεωρείται βάσει των διαθέσιμων πόρων η λίστα έργων για την τριετία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλα έργα με πρόταση από εταιρείες αλλά χωρίς δημόσια χρηματοδότηση

Νομοθετικές αλλαγές για να προχωρήσουν οι πρότυπες προτάσεις για έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ. Θα αφορούν μόνο ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, δηλαδή δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος. Μέτρα για διαφάνεια.