ΓΔ: 2083.49 -0.14% Τζίρος: 261.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φώτο: Shutterstock

ΕΕΤΤ: Τις πραγματικές ταχύτητες internet πρέπει να δηλώνουν οι πάροχοι

Ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα.

Η ΕΕΤΤ ανακοίνωσε ότι από σήμερα, 25 Νοεμβρίου 2020, τίθενται σε ισχύ οι διατάξεις του Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου (ΕΚΑΔ) για τις ταχύτητες στα σταθερά δίκτυα. Οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο θα ενημερώνουν πλέον τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.

Συγκεκριμένα, οι πάροχοι σταθερών δικτύων πρόσβασης υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές για την ελάχιστη, μέγιστη και συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται στη σύνδεσή τους. Η ενημέρωση αφορά τόσο τους νέους συνδρομητές όσο και τους υφιστάμενους συνδρομητές ενός παρόχου.

Έτσι, ένας νέος συνδρομητής θα μπορεί, στο πλαίσιο της προσυμβατικής ενημέρωσης, να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταχύτητες που μπορεί να αναμένει στη σύνδεσή του, πριν την υπογραφή της σύμβασης. Η ενημέρωση θα γίνεται τόσο από τα καταστήματα όσο και από την ιστοσελίδα ή τις γραμμές τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του παρόχου. Παρόμοια, ένας υφιστάμενος συνδρομητής θα μπορεί να ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης είτε τηλεφωνικά είτε από την ιστοσελίδα του παρόχου (π.χ. μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στην ιστοσελίδα του παρόχου).

Η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης, ενώ ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα. Παραδείγματα δυνατών επανορθώσεων ή αποζημιώσεων είναι η έκπτωση στον λογαριασμό, η δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα, η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή ο συνδυασμός αυτών. Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας για την οποία ενημερώθηκε, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο).

Η υποβολή παραπόνων από τους συνδρομητές για αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα, θα γίνεται μέσω της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών της κάθε εταιρείας και θα εκκινεί διαδικασία ελέγχου του παραπόνου, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και διενέργεια μετρήσεων από την πλευρά των συνδρομητών, με βάση τα μετρητικά εργαλεία που παρέχει η κάθε εταιρεία/πάροχος. Επίσης, οι πάροχοι θα επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και οι συνδρομητές θα έχουν δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον  υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες. 

Οι συνδρομητές μπορούν να επικοινωνούν με τους παρόχους για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τις νέες διαδικασίες, καθώς και να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στις παρακάτω ιστοσελίδες των παρόχων για το Ανοιχτό Διαδίκτυο: 

- Cosmote
- Nova
- Vodafone
- Wind

Επιπλέον, θα υπάρχει και προσωποποιημένη ενημέρωση στους υφιστάμενους συνδρομητές για τις αλλαγές των όρων της σύμβασης, μέσω του λογαριασμού τους ή μέσω SMS ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Οι σχετικές διατάξεις, που τίθενται σε εφαρμογή, περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Κεφαλαίου Β, καθώς και στα Κεφάλαια Γ και Δ του ΕΚΑΔ. Ολόκληρο το κείμενο του ΕΚΑΔ είναι διαθέσιμο εδώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

internet-diadiktyo-fiber
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έως 40 ημέρες για μια νέα γραμμή ίντερνετ, μήνες για αποκατάσταση βλαβών

Έως και 40 ημέρες απαιτούνται για μια νέα τηλεφωνική σύνδεση, με τις καθυστερήσεις να θυμίζουν άλλες εποχές. Μεγάλες καθυστερήσεις για βλάβες και ανταπόκριση στα παράπονα καταναλωτών.
Τηλεπικοινωνίες-Πάροχοι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα δεδομένα στις τηλεπικοινωνίες με το «πάντρεμα» ενέργειας-τηλεφωνίας

Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ενισχύουν τις συνεργασίες με ενεργειακές εταιρείες, προετοιμάζοντας νέα συνδυαστικά πακέτα που προσφέρουν «όλα σε ένα», καθώς η είσοδος της ΔΕΗ αλλάζει τα δεδομένα και εντείνει τον ανταγωνισμό.
Ηλεκτρονικό κύκλωμα Κίνα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κίνα: 8,7% άνοδος στις αποστολές κινητών τον Οκτώβριο, σύμφωνα με CAICT

Τον Οκτώβριο 2025 οι αποστολές κινητών στην Κίνα αυξήθηκαν 8,7%, φτάνοντας τα 32,27 εκατ. συσκευές. Το 90,9% ήταν 5G. Οι συνδρομητές 5G ανήλθαν σε 1,18 δισ., 64,7% των χρηστών, με άνοδο 170 εκατ. σε έναν χρόνο.
Αναστάσιος Γαϊτάνης πορτρέτο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τάσος Γαϊτάνης: Η ναυτική τεχνολογία οδηγεί το μέλλον της ναυτιλίας

Ο Τάσος Γαϊτάνης, γεν. γραμματέας Έρευνας & Καινοτομίας, τόνισε στο 19ο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας τη διεπιστημονικότητα του κλάδου και τη σημασία της τεχνολογικής εξέλιξης για την πράσινη και ασφαλή ναυσιπλοΐα.
vodafone-tilepikoinwnies-optiki ina
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην εποχή του χαλκού παραμένει η Ελλάδα, ουραγοί στην οπτική ίνα

Η Ελλάδα καταγράφει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης στα δίκτυα νέας γενιάς, αλλά παραμένει εγκλωβισμένη στον χαλκό, με τη διείσδυση οπτικής ίνας να απέχει πολύ από τους ευρωπαϊκούς στόχους.