ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Pixabay

Κάνει ένα βήμα πίσω η κυβέρνηση για να γίνει το έργο Άκτιο - Αμβρακία

Δεν ακυρώνεται τελικά ο διαγωνισμός, αλλά θα συνεχιστεί για να μην χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια. Για το Πάτρα - Πύργος ελήφθη η πρώτη έγκριση της Κομισιόν, αναμένονται άλλες δύο.

Μεγάλο άγχος για την εκκίνηση νέων έργων έχουν πλέον στην κυβέρνηση, όπως διαπίστωσαν όσοι παρακολούθησαν τη χθεσινή συζήτηση στην Βουλή για τις περιπέτειες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος που παραμένει στα σχέδια. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πως τελικά θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την εργολαβία ολοκλήρωσης ενός άλλου έργου που καθυστερεί πολλά χρόνια, του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. 

Ο κ. Καραμανλής, που είχε δώσει στα τέλη του 2019 το «πράσινο φως» για την ακύρωση του διαγωνισμού, υποστήριξε πως διαπίστωσε στη συνέχεια πως το έργο δεν μπορούσε να γίνει «γέφυρα» για το επόμενο ΕΣΠΑ και συνεπώς θα χάνονταν τα κοινοτικά κονδύλια. Έτσι, ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει χωρίς όμως να έχει εξασφαλιστεί πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025, ώστε να μην κληθούμε να επιστρέψουμε τα κοινοτικά λεφτά

Το Άκτιο – Αμβρακία δεν είναι το μοναδικό έργο που έχει προβλήματα και η Ελλάδα κινδυνεύει να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει με σιδηροδρομικά έργα, με το εμπορευματικό στο Θριάσιο, με έργα βιολογικών καθαρισμών, κ.α. Ο διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία είχε εμπλακεί στη διαμάχη που συνδέεται με την απόφαση συμβιβασμού των τεχνικών εταιρειών με την Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2017. Είχαν υπάρξει προσφυγές από την GD Infrastrutture που συνεργάζεται με τον κ. Πρ. Εμφιετζόγλου κατά της αρχικής απόφασης για υπογραφή σύμβασης με κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ. 

Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να ακυρώσει το διαγωνισμό και ζήτησε να μην ανανεωθούν οι προσφορές και οι εγγυητικές των συμμετασχόντων. Η GD Infrastrutture προσέφυγε εκ νέου κατά της συγκεκριμένης απόφασης. Τελικά, χθες μάθαμε πως πρόκειται να προσκληθούν το αμέσως επόμενο διάστημα και να επικαιροποιήσουν τις προσφορές τους οι τεχνικές εταιρείες που έχουν μείνει στο διαγωνισμό ώστε να συνεχιστεί η διαδικασία. Πρόκειται για την GD Infrastrutture, την Μυτιληναίος και την ΑΒΑΞ. Το ερώτημα είναι βέβαια πώς θα κληθεί να καταθέσει προσφορά η ιταλική εταιρεία για το Άκτιο – Αμβρακία όταν το υπουργείο ετοιμάζεται να την κηρύξει έκπτωτη σε διαγωνισμούς για το Πάτρα – Πύργος.

Χθες ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως η προηγούμενη κυβέρνηση προώθησε μία «εργολαβία – σκούπα» ύψους 150 εκ. ευρώ, όταν το συνολικό έργο και με την έκπτωση είχε προϋπολογιστεί σε 177 εκατ. ευρώ. Όμως αυτό το έργο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Όπως μάλιστα επανέλαβε, πρόκειται για ένα πανάκριβο έργο, το κόστος του οποίου ανά χιλιόμετρο έχει φτάσει σε 6,1 εκατ.ευρώ.

Διαπραγμάτευση με Κομισιόν για τον άξονα Πάτρα - Πύργος

Για τον πολύπαθο οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, ο Κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνία για την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, προχωρούν οι συζητήσεις με τις τρεις αρμόδιες διευθύνσεις της Κομισιόν. Έχει ληφθεί η πρώτη έγκριση από την DG Regio, ενώ αναμένεται και από την DG Grow. Θα ακολουθήσει η συζήτηση με την DG Comp, καθώς η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θα κληθεί να κρίνει αν υπάρχει θέμα κρατικής ενίσχυσης. Για να μην χαθούν χρήματα λόγω καθυστερήσεων, εξάλλου, το υπουργείο έχει εξασφαλίσει την ένταξη του έργου στο επόμενο ΕΣΠΑ (περίοδος 2021 - 2017).

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, με κόστος 310 εκατ. ευρώ, ενώ θα δοθεί πριμ στην παραχωρησιούχο αν επισπεύσει την κατασκευή. Αν εφαρμοζόταν το προηγούμενο σχέδιο της κατάτμησης του έργου, το κόστος θα έφτανε τα 510 εκατ. ευρώ. Οι τιμές των διοδίων θα είναι ανάλογες με αυτές του υπόλοιπου οδικού δικτύου, δηλαδή 0,06 ευρώ/χιλιόμετρο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με λουκέτα σε εργοτάξια λόγω προσωρινών τιμών απειλούν οι κατασκευαστικές

Οι κατασκευαστικές εταιρείες ζητούν οριστικές τιμές για να αποφευχθούν δικαστικές διαμάχες που θα καθυστερήσουν τα έργα και προειδοποιούν για λουκέτο στα εργοτάξια αν δεν βρεθεί λύση.
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Επενδύουμε στο BIM και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας BIM αποτελεί κεντρικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κατασκευών, με στόχο βιώσιμα και αποτελεσματικά έργα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Δ. Αττικής θα δώσει ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Στην τελική ευθεία η προκήρυξη του κόμβου Σκαραμαγκά, μετά από 20 χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο θα αποσυμφορήσει τη Δυτική Αττική από εκατοντάδες φορτηγά βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή ροή από και προς Ασπρόπυργο, Θριάσιο, Σχιστό και Πειραιά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει, οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν

Ο κατασκευαστικός κλάδος ανησυχεί και αναζητά νέα χρηματοδοτικά εργαλεία με μεγαλύτερη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης οδεύει προς ολοκλήρωση και οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν.
Δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα στους οδηγούς από την διπλή έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής Οδού

Εντός του 2026 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη δεύτερη έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης, χωρίς επίπτωση στα διόδια της Αττικής Οδού. Ξεκινά εντός Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.