ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:00
Κατασκήνωση στη φύση
Φωτο: Shutterstock

Ανεβαίνει ο τουρισμός του κάμπινγκ, «κλειδί» ο Σεπτέμβριος για την σαιζόν

Παρά τα προβλήματα του Μαΐου και του Ιουλίου, τα κάμπινγκ της Θεσσαλονίκης σημειώνουν εντυπωσιακή πληρότητα τον Αύγουστο. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στον Σεπτέμβριο.

Μπορεί ο φετινός Μάιος να χάθηκε λόγω κακοκαιρίας και ο Ιούλιος να «ψαλιδίστηκε» από απεργίες στα πλοία, όμως η τουριστική σεζόν στα κάμπινγκ δεν έχει πει την... τελευταία της λέξη. Με τον Αύγουστο να καταγράφει εντυπωσιακές πληρότητες, φτάνοντας σε περιπτώσεις ακόμη και το 100%, όλα τα βλέμματα στρέφονται πλέον στον Σεπτέμβριο.

«Το μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο των κάμπινγκ είναι να διατηρηθεί η τουριστική δυναμική στο κρίσιμο διάστημα από τις 24 Αυγούστου έως τις 24 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να καλυφθούν οι απώλειες και η φετινή σεζόν να κλείσει όχι απλώς στα περσινά επίπεδα, αλλά γιατί όχι και με μια μικρή αύξηση στον τζίρο», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Κάμπινγκ και του Συλλόγου Κάμπινγκ Χαλκιδικής, Αντώνης Δεληδημητρίου.

«Το τι μέλλει γενέσθαι τελικά θα εξαρτηθεί από τον καιρό και τη διάθεση των ταξιδιωτών για το εάν θα συνεχίσουν τις εξορμήσεις τους στο κρίσιμο διάστημα μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου», επισημαίνει και προσθέτει εμφατικά: «Το κρίσιμο αυτό διάστημα θα κρίνει και τα τελικά ταμεία».

Ποιοι στηρίζουν την αγορά

Η φετινή σεζόν, όπως εξηγεί, βασίζεται κυρίως στους τουρίστες από τα Βαλκάνια και συγκεκριμένα από Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία και Ρουμανία, μαζί και με ορισμένους Γερμανούς, Αυστριακούς και Ιταλούς, αλλά «όχι όμως στους Τούρκους, οι οποίοι πέρυσι είχαν έντονη παρουσία και φέτος ήταν λιγότεροι», τονίζει.

Όσο για την εγχώρια αγορά, τα δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρη τάση, όπως μας λέει ο κ. Δεληδημητρίου και σημειώνοντας ότι η ελληνική αγορά αντιπροσωπεύει σήμερα ίσως και το 50% αυτών που επέλεξαν ή και επιλέγουν τα κάμπινγκ, ωστόσο διευκρινίζει ότι «οι Έλληνες “ψηφίζουν” όμως τις κοντινές εξορμήσεις, περιορίζοντας τις μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων, με στόχο τον περιορισμό των εξόδων».

Διευκρινίζει ότι η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται, από το γεγονός ότι φέτος καταγράφηκε αισθητά μικρότερη προσέλευση από Αθήνα και Πελοπόννησο προς τα κάμπινγκ της Βόρειας Ελλάδας, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.

Πάντως, παρά τις παραπάνω διαφοροποιήσεις, οι πληρότητες στα κάμπινγκ διαμορφώθηκαν σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα το πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου, αγγίζοντας σε πολλές περιπτώσεις το 95% ή ακόμα και το 100%. Η μεγάλη εικόνα δείχνει αντοχές για τα κάμπινγκ της χώρας, αλλά όπως ήδη προαναφέρθηκε η τελική «γραμμή» θα εξαρτηθεί από τον καιρό και την επιμήκυνση της σεζόν.

Μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, τα οργανωμένα κάμπινγκ της χώρας κρατούν τη σημαία ψηλά, προσφέροντας προσιτές τιμές, βελτιωμένες υποδομές και υπηρεσίες που κάθε χρόνο ανεβάζουν τον πήχη.

Όπως μας τονίζει ο κ. Δεληδημητρίου, οι τιμές για τη φετινή σεζόν παραμένουν στα περσινά επίπεδα, με μικρές αποκλίσεις ανάλογα με την περιοχή και με την αύξηση, όπου καταγράφηκε, να μην ξεπερνά το 10%. «Για ένα ζευγάρι, η διανυκτέρευση κυμαίνεται από 25 έως 35 ευρώ, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια το κόστος ανέρχεται στα 40-55 ευρώ ανά διανυκτέρευση», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος βέβαια, επισημαίνει εμφατικά ότι για να προστατευτεί αυτό το οικοσύστημα των κάμπινγκ, που συνδυάζει βιωματικό τουρισμό, επαφή με τη φύση και οικονομική προσβασιμότητα, «χρειάζεται και το κράτος να κάνει ακόμη πιο εντατικά ελέγχους για την εφαρμογή των νόμων που το ίδιο θεσπίζει, αλλά και να χαραχτεί μια μακρόπνοη στρατηγική. «Οι άνθρωποι που λειτουργούν τα κάμπινγκ είναι επαγγελματίες που αγαπούν τη δουλειά τους. Κάθε χρόνο κάνουν επενδύσεις για να μη δυσαρεστήσουν τους “φιλοξενούμενούς” τους – που στην πορεία γίνονται και φίλοι», τονίζει και προσθέτει «είμαστε ένας σοβαρός κλάδος».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Θεσσαλονίκη μπαίνει στον παγκόσμιο Γαστρονομικό Οδηγό Michelin

Η ένταξη της Θεσσαλονίκης στον Οδηγό Michelin ενισχύει τη διεθνή της εικόνα και τον τουρισμό, αναδεικνύοντας τη μοναδική γαστρονομική ταυτότητα της πόλης και τη δυναμική της τοπικής γαστρονομικής σκηνής.
Γυναίκα σε e-commerce περιβάλλον
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης: Έως 15% αύξηση στο μεταφορικό κόστος

Αύξηση έως 15% στο μεταφορικό κόστος καταγράφουν επιχειρήσεις λόγω αγροτικών αποκλεισμών, με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης να εκφράζει ανησυχία για την εορταστική περίοδο.
Καινοτομία στον χώρο εργασίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πρώτο βραβείο σε πλατφόρμα ΑΙ για ξενοδοχεία στο Techstars Θεσσαλονίκης

Η ομάδα Zenia-X κέρδισε τη 1η θέση στο «Techstars Startup Weekend Thessaloniki» με πλατφόρμα ΤΝ για ξενοδοχεία, ενώ διακρίθηκαν επίσης οι Vardion AI με εφαρμογή για βάρδιες στην εστίαση και οι NavyFunder με πλατφόρμα για ναυτιλιακές επενδύσεις.
Χιονοδρομικό Βασιλίτσας βουνό
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έντονο σουηδικό ενδιαφέρον για Κεντρική Μακεδονία στην έκθεση Travel News

Η Κεντρική Μακεδονία προσέλκυσε αυξημένο ενδιαφέρον στη Travel News Market 2025, με επαγγελματίες της Σουηδίας να εξετάζουν χιονοδρομικά, ιαματικές πηγές και ποιοτικές εμπειρίες υψηλού επιπέδου.
Άποψη πόλης Φλώρινα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φλώρινα: Στόχος η καθιέρωση ως κορυφαίου τετρασезόν τουριστικού προορισμού

Ο δήμαρχος Φλώρινας παρουσίασε στη Philoxenia τη στρατηγική ανάδειξης της περιοχής, που πρόσφατα βραβεύτηκε από τον ΕΟΤ ως «Καλύτερος Ορεινός Προορισμός», τονίζοντας την αυθεντικότητα και το πλούσιο πολιτιστικό της απόθεμα.