ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:33
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
Φωτο: Shutterstock

Μόνο 0,5% η μέση αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ το α' τρίμηνο

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,2% με αύξηση του όγκου κατά 1,7% και της μέσης τιμής κατά 0,5%. Στα τρόφιμα οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, ελάχιστες αυξήσεις σε είδη υγιεινής, σπιτιού και καλλυντικά.

Εικόνα αποθέρμανσης των ανατιμήσεων δίνουν τα στοιχεία για τις πωλήσεις προϊόντων ευρείας κατανάλωσης το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σε επίπεδα χαμηλότερα του επίσημου πληθωρισμού «έτρεξαν» οι πωλήσεις των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, καθώς η αύξηση τους ανέρχεται στο 2,2%, ενώ ο πληθωρισμός ήταν 3,2%.

Παράλληλα ο όγκος των πωλήσεων είναι θετικός, καθώς αυξήθηκε κατά 1,7% στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου και η μέση αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος ανήλθε στο 0,5%, σύμφωνα με την μηνιαία έρευνα της Circana. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των πωλήσεων του τριμήνου στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στα 2,847 δισ. ευρώ έναντι 2,770 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι πωλήσεις στην κατηγορία των τροφίμων ανήλθαν στο ίδιο διάστημα στα 2,345 δισ. ευρώ έναντι 2,27 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023. Ενώ, αντιθέτως, στις άλλες κατηγορίες προϊόντων η άνοδος ήταν ανεπαίσθητη. Τούτο πρακτικά σημαίνει πως στις κατηγορίες των τροφίμων έγιναν και οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, ενώ στις κατηγορίες των προϊόντων ατομικής υγιεινής, καλλυντικών και καθαρισμού σπιτιού, οι ανατιμήσεις περιορίστηκαν σημαντικά.

Επίσης, σύμφωνα με τη Circana, οι τύποι των καταστημάτων με τις καλύτερες επιδόσεις παραμένουν τα πολύ μικρά καταστήματα και τα πολύ μεγάλα καταστήματα. Ειδικότερα, στα καταστήματα ως και 400 τ.μ. οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,3% έναντι του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου, ακολουθούν τα καταστήματα με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ. με αύξηση 3,9%, στην τρίτη θέση βρίσκονται όσα έχουν επιφάνειες από 400 τ.μ. ως και 1.000 τ.μ. με αύξηση 1,8% και στην τέταρτη θέση το κλασικό μέγεθος του σούπερ μάρκετ από 1.000 τ.μ. ως και 2.500 τ.μ. με αύξηση 1,3%.

Στην πρώτη θέση ως προς τις γεωγραφικές περιοχές βρίσκονται η Κρήτη με ανάπτυξη 5% και η Βόρειος Ελλάδα με 4,8%, ακολουθούν η Πελοπόννησος με 3,9% και η Κεντρική Ελλάδα με 2,7%, στην επόμενη θέση βρίσκεται η Θεσσαλονίκη με 2,1% και στην τελευταία θέση η Αττική με 0,9%.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Έτσι στο πρώτο τρίμηνο του 2024 το μερίδιο των pl στο σύνολο της αγοράς ανήλθε στο 27,1% και η κατηγορία τρέχει με ρυθμό 4,2%, ενώ το μερίδιο των επωνύμων διαμορφώθηκε στο 72,9% και ο ρυθμός ανάπτυξης του ήταν 1,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» πάλι τους καταναλωτές τα τρόφιμα, σωτήρια η μείωση στο ελαιόλαδο

Σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλές, βασικές κατηγορίες καταγράφονται τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός θα είχε ξεφύγει πάλι, αν δεν υπήρχε η μεγάλη μείωση τιμών στο λάδι. Μεγάλες αυξήσεις από το 2010, δεν καλύφθηκαν από την αύξηση μισθών.