ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ploio-Ship
Φωτο: Shutterstock

Έρχονται ανατιμήσεις σε ρούχα - παπούτσια λόγω κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

Η συνολική επιβάρυνση στις τιμές θα είναι της τάξεως του 30% και μεγάλο μέρος της θα υποχρεωθούν να απορροφήσουν οι κινεζικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Άμεσες αναμένονται οι επιπτώσεις στην ελληνική αγορά από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο τριπλασιασμός των ναύλων – λόγω της αλλαγής του θαλάσσιου δρόμου διέλευσης των φορτηγών πλοίων από την Κίνα και γενικότερα από την Ασία – και η καθυστέρηση περίπου κατά δύο εβδομάδες καθυστέρηση θα προκαλέσει ανατιμήσεις και καθυστερήσεις στην παράδοση, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς από τον χώρο των μεγάλων επώνυμων καταστημάτων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των τιμών στην κατηγορία των προϊόντων ένδυσης και υπόδησης θα είναι της τάξεως του 30%! Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα μεγάλο και δεδομένης της καταναλωτικής κόπωσης, θεωρούν ότι είναι αδύνατον να ενσωματωθεί στις τελικές τιμές, διότι θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την ίδια την αγορά.

Ως εκ τούτου εκτιμούν ότι ένα μέρος - έτσι κι αλλιώς - θα αναγκαστούν να το απορροφήσουν οι κινεζικές επιχειρήσεις. Λένε συγκεκριμένα ότι δεδομένου του γεγονότος ότι η κινεζική οικονομία βασίζεται στις εξαγωγές και μία κάμψη των εξαγωγών της θα της δημιουργήσει πρόβλημα, κατ΄ αυτό τον τρόπο θα αναγκαστούν να απορροφήσουν ένα μέρος του κόστους – δηλαδή να αυξήσουν ενδεχομένως την κρατική τους επιδότηση.

Παράλληλα για να μειωθεί το κόστος αυτών των προϊόντων είναι πιθανόν να τροποποιηθεί και η σύνθεση των υλικών παραγωγής. Δηλαδή να μειωθεί το κόστος παραγωγής τους. Και πιθανολογούν οι ίδιες πηγές ότι το τελικώς η επιβάρυνση των λιανικών τιμών δεν θα υπερβεί το 12%.

Όλα αυτά όμως είναι εκτιμήσεις και θα μοιάζουν περισσότερο με ... ευχές, εφόσον τελικώς η κρίση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας δεν αποδειχθεί τόσο σύντομη όσο εύχονται. Παράλληλα σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά - πχ ηλεκτρικές συσκευές – οι οποίες παράγονται στην Κίνα, οι ίδιες πηγές θεωρούν ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν καθυστερήσεις στην παράδοση του.

Κάτι αντίστοιχο, έλεγαν, με ότι συμβαίνει στις παραγγελίες των αυτοκινήτων! Αντιθέτως προϊόντα με μεγάλους όγκους και χαμηλή τιμή, που λόγω των υψηλών ναύλων κάνουν απαγορευτική την τελική τους τιμή, είναι πολύ πιθανόν να ανασταλεί η εισαγωγή τους. Γενικότερα επαναλαμβάνεται η αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας που είχε παρατηρηθεί στην περίοδο της πανδημίας και της καραντίνας, με την διαφορά ότι είναι χαμηλότερη κλίμακα.      

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ESG

Real Estate: Σκοπός του θεσμικού επενδυτή είναι να εντοπίζει αγορές με βάθος

«Αυτά τα οποία είναι προφανή σε ένα μακροοικονομικό επίπεδο, είναι δύο πράγματα. Η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας που οδηγεί προς επενδύσεις σε logistics, ναυτιλία, μεταφορές κλπ. Και φυσικά, ο τουρισμός» ανέφερε ο Γιάννης Δεληκανάκης, Founding Partner της Southrock Asset Management.
Αντόνιο Ταγιάνι σε συνάντηση
ΔΙΕΘΝΗ

Αν. Ταγιάνι: Στην Ελλάδα η κεντρική διοίκηση της επιχείρησης ΑΣΠΙΔΕΣ

«Η χώρα μου θα έχει τη ευθύνη για το επιχειρησιακό κόμματι της αποστολής, εν πλω, αλλά η κεντρική διοίκηση από ξηράς επιχείρησης θα έχει ως έδρα την Ελλάδα» ανέφερε ο Ιταλός υπουργός εξωτερικών Aντόνιο Ταγιάνι.