ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03

ΕΡΓΟΣΕ: «Τρέχει» το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη - Ειδομένη

Με την ολοκλήρωση του, που εκτιμάται στις αρχές του 2026, αναβαθμίζεται η υφιστάμενη σήμερα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Βόρεια Μακεδονία και από κει στην Κεντρική Ευρώπη.

Με αμείωτους ρυθμούς προχωρούν τα έργα εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μια από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις προς τις βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη. Με την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία εκτιμάται στις αρχές του 2026, αναβαθμίζεται η υφιστάμενη σήμερα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Βόρεια Μακεδονία και από κει στην Κεντρική Ευρώπη, ανοίγοντας και πάλι τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια.

Ταυτόχρονα όμως, ο εκσυγχρονισμός του άξονα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη θα βελτιώσει τις εμπορευματικές μεταφορές προς το εξωτερικό, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της διακίνησης containers μέσω σιδηροδρόμου προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Αναμφίβολα πρόκειται για μια γραμμή βαρύνουσας σημασίας για τη χώρα, καθώς ως διασυνοριακό τμήμα του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών που συνδέει τις περιφέρειες εντός της Ε.Ε. και εξασφαλίζει τις πολυτροπικές επιβατικές και εμπορικές μετακινήσεις) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μεταφορά μερίδιου  των μεταφορών από τους οδικούς στους σιδηροδρομικούς άξονες.

Το συνολικό μήκος του άξονα της γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) - Ειδομένη, στο οποίο θα εγκατασταθεί νέο σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS L1, είναι 71 χιλιόμετρα. Στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής. Η υλοποίηση μάλιστα των έργων αναβάθμισης της γραμμής αυτής πραγματοποιείται με τη συγχρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΕΣΠΑ και CEF).

Αντικείμενο του σημαντικού αυτού έργου είναι η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level1 στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα μήκους 20 χλμ. Πολύκαστρο - Ειδομένη, με την οποία αποφεύγεται η κίνηση μέσω της παλιάς χάραξης και οι ελιγμοί στην πορεία του Αξιού ποταμού, ενώ έχει προβλεφθεί και η αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες του συστήματος σηματοδότησης. Επιπλέον, στη νέα στάση του Μικρού Δάσους θα κατασκευασθεί παρακαμπτήριος γραμμή με ηλεκτροκίνηση, μήκους 2,2 χλμ.

Ταυτόχρονα, εξελίσσονται και οι τελευταίες εργασίες αποκατάστασης του υφιστάμενου τεχνικού cut&cover (Τ6). Με την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών, θα παραδοθεί σε χρήση η γραμμή Πολύκαστρο - Ειδομένη με εγκατεστημένο σύστημα ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος της. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για την πορεία του έργου, τόνισε πως «ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, συνιστά ένα έργο σημαντικό για την ασφάλεια και λειτουργία του σιδηρόδρομου, που θα τονώσει τις εμπορευματικές μεταφορές προς το εξωτερικό, αλλά θα βελτιώσει και την επιβατική σιδηροδρομική εξυπηρέτηση της περιοχής αυτής, με προφανή οφέλη για την οικονομία της χώρας. Με την ολοκλήρωση μάλιστα αυτού του άξονα που οδηγεί στα σύνορα με τη Δυτικά Βαλκάνια, θα δοθεί η δυνατότητα επανεκκίνησης των διεθνών επιβατικών δρομολογίων προς χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης».

Χάρτης του έργου:

ergose traina

 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σωκράτης Φάμελλος πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής για τον Χρ. Σπίρτζη ζητά και ο Σ. Φάμελλος

Ο πρόεδρος του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος, κάλεσε με επιστολή του τον πρόεδρο της Βουλής να συγκροτήσει Προανακριτική Επιτροπή για τη σύμβαση 717/2004 της ΕΡΓΟΣΕ και τις μηνύσεις κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, σε συνέχεια ανάλογου αιτήματος από τον ίδιο τον Σπίρτζη.
Ταχύτητα τρένου στη Βρετανία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμειναν από.... χρήμα τα σιδηροδρομικά έργα: Ποιος διαγωνισμός προχωράει

Η δυσκολία εξασφάλισης ευρωπαϊκών πόρων ψαλίδισε τον σχεδιασμό, αφήνοντας μετέωρους διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ. Σε προτεραιότητα το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια έργα της ΕΡΓΟΣΕ αλλάζουν τον μεταφορικό χάρτη στη Βόρεια Ελλάδα

Με τα έργα αυτά, διασυνδέονται τα λιμάνια της Β. Ελλάδας μεταξύ τους δημιουργώντας μια συνεχή ροή εμπορευμάτων, ενώ ενώνονται και με λιμάνια της Μαύρης θάλασσας διευκολύνοντας το διασυνοριακό εμπόριο και μεταφορές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παραδόθηκαν στον ΟΣΕ 190 χλμ. στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας

Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης και του ETCS, στο βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πλατύ - Προμαχώνας, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.
Σιδηροδρομικοί εργάτες εργοτάξιο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζητούνται ισχυρά σχήματα εταιρειών και... λεφτά για σιδηροδρομικά έργα

Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα των 4 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκαν χθες: σχηματισμός κοινοπραξιών που θα μπορούν να τα εκτελέσουν, εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα.