ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:14:23
Φωτο: Shutterstock

Σχέδιο για αντιπλημμυρικά έργα 400 εκατ. με συμβάσεις παραχώρησης

Επιτάχυνση των αντιπλημμυρικών έργων με ένταξή τους στις συμβάσεις παραχώρησης μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εξετάζει το υπουργείο Υποδομών για να επιταχύνει την κατασκευή τους.

Σοβαρές πιθανότητες έχει πλέον το σενάριο κατασκευής σειράς αντιπλημμυρικών έργων σε ολόκληρη την Ελλάδα, και συγκεκριμένα στις περιοχές από τις οποίες διέρχονται οι μεγάλοι οδικοί άξονες, μέσω επεκτάσεων των συμβάσεων παραχώρησης.

Πρόκειται για πακέτο έργων που μπορεί συνολικά να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις. Την ανάγκη άμεσης προώθησης των αντιπλημμυρικών έργων σε Αττική, Αχαϊα, Αιτωλοακαρνανία και άλλες περιοχες υπενθύμισε και ο πρόσφατος αποκλεισμός της Ολυμπίας Οδού, στο ύψος της Κινέτας. Τότε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως θα προχωρήσουν άμεσα τα αντιπλημμυρικά έργα ώστε να θωρακιστεί η περιοχή η οποία είχε πληγεί από τη μεγάλη φωτιά του 2018.

Για να προχωρήσει το σχέδιο που εξετάζουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών πρέπει να ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες. Προς το παρόν υλοποιούνται ορισμένες από αυτές ενώ για κάποιες άλλες περιοχές της χώρας βρισκόμαστε ακόμα στο στάδιο της προμελέτης. Ο κατάλογος των έργων που θα προχωρήσουν, πιθανώς μέσω επέκτασης των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, θα διαμορφωθεί αφού ολοκληρωθούν οι μελέτες και εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι.

Στην Αττική προωθούνται μελέτες ή προμελέτες τόσο στις περιοχές από όπου διέρχεται η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) όσο και στο τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης που διαχειρίζεται η Νέα Οδός το οποίο ξεκινά από την Μεταμόρφωση και καταλήγει στην Σκάρφεια Φθιώτιδας. Η Νέα Οδός είχε αναλάβει, με εντολή του υπουργείου Υποδομών να εκπονήσει, με δικό της κόστος, τις οριστικές υδραυλικές μελέτες, τις αναγκαίες περιβαλλοντικές, γεωτεχνικές και στατικές μελέτες καθώς και μελέτες οριοθέτησης υδατορεμάτων για τις περιοχές από τις οποίες διέρχεται η Ιονια Οδος, την οποία επίσης διαχειρίζεται.

Γιατί εξετάζεται η λύση της υλοποίησης των αντιπλημμυρικών έργων μέσω των επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης; Προκειμένου να μη χαθεί χρόνος, υποστηρίζουν στο υπουργείο. «Για να φτάσουμε, όμως, στο σημείο να συζητήσουμε με τους κατασκευαστικούς ομίλους πρέπει να έχουμε τελικό κατάλογο των έργων και του εκτιμώμενου κόστους» λένε στο υπουργείο Υποδομών. Τον τελικό λόγο θα έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που πρέπει να εγκρίνει τις αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης. Όμως ακόμα και παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου θεωρούν πως είναι πιθανότερο να ενταχθούν στις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης τα αντιπλημμυρικά, που είναι άμεσης προτεραιότητας, παρά κάποιες επεκτάσεις του οδικού δικτύου, που είναι και αρκετά υψηλότερου κόστους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έξι χρόνια μετά την καταστροφή θα ολοκληρωθούν τα έργα στη Θεσσαλία

Χρειάστηκαν 17 μήνες για να πάρουν τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο οκτώ συμβάσεις έργων και δύο για συμβούλους, ενώ μαίνεται η «μάχη» κατασκευαστικών εταιρειών που μπορεί να φτάσει ως το ΣτΕ.
γέφυρα,εργα,υποδομες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα μεγάλα έργα του 2025: Η Θεσσαλία, οι δρόμοι και το μετρό Θεσσαλονίκης

Σε ρυθμούς Ταμείου Ανάκαμψης κινείται ο σχεδιασμός για τα έργα υποδομών που μονοπωλούν τον σχεδιασμό της νέας χρονιάς, σε μία ύστατη προσπάθεια να μην χαθούν σημαντικοί πόροι. Αναθεωρείται βάσει των διαθέσιμων πόρων η λίστα έργων για την τριετία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλα έργα με πρόταση από εταιρείες αλλά χωρίς δημόσια χρηματοδότηση

Νομοθετικές αλλαγές για να προχωρήσουν οι πρότυπες προτάσεις για έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ. Θα αφορούν μόνο ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, δηλαδή δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος. Μέτρα για διαφάνεια.