ΓΔ: 2086.5 -0.99% Τζίρος: 448.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: ΑΠΕ

Υπ. Παιδείας: Αλλάζουν τα κριτήρια της ετήσιας χρηματοδότησης των ΑΕΙ

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου το 80% της τακτικής χρηματοδότησης κατανέμεται «βάσει αντικειμενικών κριτηρίων με στόχο την κάλυψη των πραγματικών αναγκών κάθε ιδρύματος, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητές του».

Aπό το επόμενο οικονομικό έτος, 2022, η κατανομή της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ θα πραγματοποιείται «βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων, ο καθορισμός των οποίων βασίστηκε σε εισήγηση της Εθνικής Αρχικής Ανώτατης Εκπαίδευσης», σε συνέχεια «των αντικειμενικών κριτηρίων που ισχύουν την τελευταία διετία», αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, «θα προσμετρηθεί στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ η αξιολόγησή τους σε ποιοτικούς δείκτες στους τομείς που τα ίδια επιλέγουν».

Ειδικότερα, το 80% της τακτικής χρηματοδότησης κατανέμεται «βάσει αντικειμενικών κριτηρίων με στόχο την κάλυψη των πραγματικών αναγκών κάθε ιδρύματος, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητές του». Το 20% αφορά ποιοτικά κριτήρια και δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων των ΑΕΙ από πέντε επιμέρους ενότητες, εκ των οποίων κάθε ΑΕΙ αξιολογείται σε τρεις.

Οι πέντε ενότητες είναι:

  1. «Συνεχής βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του ΑΕΙ», ενότητα που είναι υποχρεωτική για όλα τα ΑΕΙ,
  2. «Αριστεία στην έρευνα και επιδόσεις του επιστημονικού προσωπικού»,
  3. «Διασύνδεση με την κοινωνία, την αγορά εργασίας, και αξιοποίηση της παραγόμενης γνώσης»,
  4. «Διεθνοποίηση» και
  5. «Ποιότητα πανεπιστημιακού περιβάλλοντος».

Από τις τελευταίες τέσσερις ενότητες τα ΑΕΙ θα επιλέξουν δύο.

«Χτίζοντας πάνω και σε προηγούμενες προσπάθειες κυβερνήσεων, εφαρμόζεται στην πράξη για πρώτη φορά ένα σύστημα ποιοτικής αξιολόγησης κατά την κατανομή των τακτικών πόρων των πανεπιστημίων, που συνυπολογίζει τις πραγματικές δυνατότητές τους, αλλά και τους δίνει την ευκαιρία να επιλέξουν τους τομείς στους οποίους επιθυμούν τα ίδια να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους ώστε να αναδειχθούν σε πρωτοπόρους της επιστημονικής κοινότητας», επισημαίνει η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στην ανακοίνωση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Ζαχαράκη πορτρέτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπουργείο Παιδείας: Άμεση ψυχοκοινωνική στήριξη μετά το περιστατικό σε σχολείο

Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγία για άμεση παρέμβαση ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε σχολείο της Αθήνας, μετά τον τραυματισμό μαθήτριας έπειτα από διαπληκτισμό με συμμαθήτριά της.
Σοφία Ζαχαράκη κοντινό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπ. Παιδείας: Εκφράζει οδύνη για θάνατο δίχρονου και στηρίζει τα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας εκφράζει βαθιά οδύνη για τον θάνατο δίχρονου παιδιού στη Ζάκυνθο και αποστέλλει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία για υποστήριξη μαθητών και οικογενειών.
Άδειες σχολικές τάξεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλειστά σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους λόγω έντονης κακοκαιρίας

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και των τοπικών αρχών, σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους παραμένουν κλειστά λόγω της ισχυρής κακοκαιρίας· η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί τις επόμενες ημέρες.
άδεια σχολική αίθουσα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκπαιδευτικοί καλούν σε πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καλούν σε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 5 Δεκεμβρίου, ζητώντας κάλυψη κενών, ασφαλείς υποδομές και καλύτερες συνθήκες, ενώ καταγγέλλουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία.
Σοφία Ζαχαράκη χαμογελά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για εσωτερική κινητικότητα φοιτητών ΑΕΙ για το 2025-2026

Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών ΑΕΙ για το εαρινό εξάμηνο 2025-2026, με ηλεκτρονική υποβολή έως 4 Δεκεμβρίου και συγκεκριμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Τηλεργασία σε εξωτερικό χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μνημόνιο συνεργασίας Υπ. Παιδείας και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδείας συμφωνούν σε μνημόνιο συνεργασίας για την αντιμετώπιση της έλλειψης εξειδικευμένου δυναμικού και την ενίσχυση της σύνδεσης εκπαίδευσης–παραγωγής.