Περισσότερες από 1.100 παραβάσεις βεβαιώθηκαν κατά την 24η εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Οι έλεγχοι και οι ενημερωτικές δράσεις συνεχίζονται με στόχο τη συμμόρφωση όλων των οδηγών και επιβατών δικύκλων, καθώς και των χρηστών Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Η.Ο.).
Στο πλαίσιο του Κατευθυντήριου Επιχειρησιακού Σχεδίου Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις υπηρεσίες προχωρούν σε εντατικούς ελέγχους σε δίκυκλα και επιχειρήσεις ενοικίασης, με ιδιαίτερη έμφαση στους επαγγελματίες διανομείς και τους εργοδότες τους.
Από τις 8 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκαν 15.515 έλεγχοι, με αποτέλεσμα να βεβαιωθούν 1.017 παραβάσεις σε οδηγούς (συμπεριλαμβανομένων 40 διανομέων) και 116 παραβάσεις σε επιβάτες.
Συγκεκριμένα, μεταξύ των παραβάσεων, 782 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων (εκ των οποίων 39 διανομείς), 114 επιβάτες δικύκλων και 234 οδηγούς Ε.Η.Ο.
Στην Αττική καταγράφηκαν 623 παραβάσεις, ενώ στη Θεσσαλονίκη 152. Στην Κρήτη βεβαιώθηκαν 65 και στα Ιόνια Νησιά 55. Ακολούθησαν η Θεσσαλία με 46, η Πελοπόννησος με 36, το Νότιο Αιγαίο με 35 και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 31.
Στην Κεντρική Μακεδονία και τη Δυτική Ελλάδα βεβαιώθηκαν από 20 παραβάσεις, στη Στερεά Ελλάδα 18, στο Βόρειο Αιγαίο 17 και στην Ήπειρο 15.
Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία υιοθετεί αυστηρότερες ποινές για τη μη χρήση κράνους. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες για τους οδηγούς δικύκλων, καθώς και για όσους δεν μεριμνούν για την ασφάλεια του επιβάτη.
Για τους επιβάτες δικύκλων, το πρόστιμο ανέρχεται επίσης σε 350 ευρώ, ενώ για τους οδηγούς Ε.Η.Ο. ορίζεται σε 30 ευρώ.
Σε περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.
Στόχος της εκστρατείας δεν είναι η επιβολή κυρώσεων, αλλά η αλλαγή νοοτροπίας σχετικά με την υποχρεωτική χρήση πιστοποιημένου κράνους, ως βασικό μέτρο προστασίας της ζωής.
Η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι θα συνεχίσει τους ελέγχους με συνέπεια, επιδιώκοντας την καθολική εφαρμογή του μέτρου και την ενίσχυση της υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς.
Το κράνος αποτελεί ευθύνη που σώζει ζωές και όχι απλώς ένα αξεσουάρ.