Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη έπειτα από αναφορά πολίτη, ο οποίος συμμετείχε σε συνεντεύξεις για την επιλογή Διευθυντών Σχολείων και ζήτησε πρόσβαση στο ηχητικό αρχείο της συνέντευξής του.
Ο πολίτης εξέφρασε αμφιβολίες για το αν τα λεγόμενά του είχαν αποτυπωθεί ορθά στα πρακτικά και στην απομαγνητοφώνηση που του παραδόθηκαν, ωστόσο η αρμόδια Διεύθυνση αρνήθηκε να του δώσει το σχετικό αρχείο.
Μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου, η Αρχή υπενθύμισε τις διατάξεις του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999), όπως τροποποιήθηκαν με τον ν. 5143/2024, που προβλέπουν ότι οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να απαντούν εντός είκοσι (20) ημερών είτε με χορήγηση των ζητούμενων εγγράφων είτε με αιτιολογημένη απόρριψη.
Επιπλέον, επικαλέστηκε το άρθρο 169 παρ. 3 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999), το οποίο ρητά ορίζει ότι στις έννοιες των εγγράφων περιλαμβάνονται και οι φωνοληψίες.
Παράλληλα, υπενθύμισε τη νομολογία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Απόφαση 102/2017), που αναφέρει πως όταν τηρείται ηχητικό ηλεκτρονικό αρχείο, το υποκείμενο των δεδομένων έχει δικαίωμα πρόσβασης σε αυτό, ιδίως όταν αμφισβητείται η ακρίβεια της απομαγνητοφώνησης.
Ύστερα από την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, η αρμόδια Διεύθυνση ενημέρωσε την Αρχή ότι ο ενδιαφερόμενος πολίτης μπορεί να πραγματοποιήσει επιτόπια ακρόαση του ηχητικού αρχείου στις εγκαταστάσεις της υπηρεσίας, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 59 παρ. 3 του ν. 5143/2024.