ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Τροχαίο με μηχανή
Η φωτογραφία δείχνει μοτοσυκλέτα μετά από σοβαρό τροχαίο ατύχημα στη μέση του δρόμου.

Αύξηση επικίνδυνων παραβάσεων οδήγησης καταγράφηκε στη Δυτική Ελλάδα

Σημαντική άνοδος στις επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις από οδηγούς και δικυκλιστές καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2025 στη Δυτική Ελλάδα, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024.

Σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στις επικίνδυνες παραβάσεις οδηγών οχημάτων και δικύκλων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας.

Συγκεκριμένα, στις περιφερειακές ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας, καταγράφηκαν 25.138 επικίνδυνες παραβάσεις εντός των πρώτων έξι μηνών του 2025, έναντι 21.681 παραβάσεων το 2024. Πρόκειται για αύξηση της τάξης των 3.457 παραβάσεων.

Η πλειοψηφία των παραβάσεων αφορούσε:

  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • Μη χρήση κράνους από οδηγούς δικύκλων
  • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
  • Επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

Επικίνδυνες παραβάσεις που άγγιξαν υψηλά επίπεδα

Εκτός από τις παραβάσεις που σχετίζονται με την οδήγηση, η Αστυνομία σημείωσε και φαινόμενα όπως η απουσία τεχνικού ελέγχου οχημάτων, οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά και μη χρήση παιδικών καθισμάτων. Επίσης, στη λίστα των επικίνδυνων παραβάσεων συγκαταλέγονται η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο, το αντικανονικό προσπέρασμα, καθώς και η παραβίαση προτεραιότητας.

  • 12.124 για υπερβολική ταχύτητα
  • 3.276 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 2.836 για μη χρήση κράνους
  • 1.579 για έλλειψη ΚΤΕΟ
  • 1.064 για επικίνδυνους ελιγμούς
  • 1.057 για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
  • 1.041 για φθαρμένα ελαστικά
  • 727 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 388 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 352 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
  • 342 για παραβίαση προτεραιότητας
  • 322 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

Η μεγαλύτερη συχνότητα επικίνδυνων παραβάσεων καταγράφηκε κατά τον Μάιο (4.747), ενώ η χαμηλότερη παρατηρήθηκε τον Ιανουάριο (3.324), φανερώνοντας την εποχικότητα του φαινομένου.

Συγκριτική ανάλυση με το πρώτο εξάμηνο του 2024

Την αντίστοιχη περίοδο του 2024, εντοπίστηκαν ενδεικτικά οι εξής παραβάσεις:

  • 10.784 για υπερβολική ταχύτητα
  • 2.601 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 2.329 για μη χρήση κράνους
  • 1.526 για μη έλεγχο ΚΤΕΟ
  • 867 για φθαρμένα ελαστικά
  • 821 για επικίνδυνους ελιγμούς
  • 811 για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
  • 594 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 340 για χρήση κινητού τηλεφώνου
  • 251 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

Η σύγκριση καταδεικνύει ότι οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης και παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη παρουσίασαν σαφή άνοδο το 2025, ενώ αντίθετα παρατηρήθηκε μείωση στις παραβάσεις της μη χρήσης κράνους και της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Εντατικοποίηση αλκοτέστ και ανίχνευση μέθης

Παράλληλα με τους ελέγχους για παράβαση του ΚΟΚ, η Αστυνομία προχώρησε και σε δειγματοληπτικούς ελέγχους αλκοτέστ. Το πρώτο εξάμηνο του 2025 πραγματοποιήθηκαν 28.751 αλκοτέστ, εντοπίζοντας 956 οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ. Την αντίστοιχη περίοδο το 2024, τα αλκοτέστ ανήλθαν σε 28.340, με 846 θετικούς οδηγούς.

Τα στοιχεία αναδεικνύουν μια ανησυχητική τάση: «Παρά την αύξηση των ελέγχων, ο αριθμός των παραβάσεων αυξήθηκε, εντείνοντας την ανάγκη περαιτέρω ευαισθητοποίησης και αυστηροποίησης της εφαρμογής του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ