ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Άνδρας σε δημόσια ομιλία
Άνδρας με κοστούμι και μικρόφωνο σε επιχειρηματική εκδήλωση, συζητώντας θέματα υποδομών.

Ταχιάος: Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης υποδηλώνει το σούπερ μετρό

«Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές.

«Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης υποδηλώνει την ταυτότητα της πόλης και το σούπερ μετρό» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος στον Ελεύθερο Τύπο.

Όπως ανέφερε: «Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής. Κατ’ αρχάς γιατί αυτό θα ήταν αδύνατον να συμβεί εφόσον καθένας έχει το δικό του αισθητικό μέτρο. Επίσης, δεν έχει συμβεί ποτέ.

Ας κάνουμε μία απλή σκέψη: Ποιο ήταν το ζητούμενο της οπτικής ταυτότητας του μετρό της Θεσσαλονίκης; Ο σχεδιασμός ενός σήματος στο οποίο το κεντρικό στοιχείο είναι ένα γράμμα, το Μ. Όσο απλό ακούγεται, τόσο περίπλοκο είναι. Δεν ζητείται να δημιουργηθεί το ένα εικοστό τέταρτο μίας γραμματοσειράς, ούτε μία ταυτότητα εν κενώ. Ούτε ένα σήμα που μπορεί να απέχει από την πολύ απλή υπόμνηση ότι σηματοδοτεί εγκατάσταση του μετρό.

Στην περίπτωση της ταυτότητας του μετρό της Θεσσαλονίκης, η σύλληψη ανατρέχει στην ιστορία της πόλης, στην ενδοξότερη περίοδό της ως Συμβασιλεύουσας του Βυζαντίου. Διερευνήθηκε η απόδοση του “μ” στα χειρόγραφα της εποχής και επελέγη η προσαρμογή της πεζής γραφής του σε μία πιο σύγχρονη μορφή, εύληπτη στον αποδέκτη της σήμανσης και συνάμα ελάχιστα φλύαρη.

Δημιουργήθηκε έτσι μία ταυτότητα που και το παρελθόν της πόλης υπαινίσσεται, χωρίς όμως να καθηλώνεται σε αυτό, και την απλουστευτική καταφυγή σε αναγνωρίσιμα τοπόσημα αποφεύγει, και χαρακτήρα διαθέτει, και κίνηση επιδεικνύει, και στην αρετή της λιτότητας υπακούει. Είναι μία εικόνα που υποδηλώνει και την ταυτότητα μίας πόλης, την ίδια που το έργο ξέθαψε από τα σπλάχνα της, αλλά και ένα σύγχρονο έργο της, το δικό της σούπερ μετρό. Είναι εν τέλει μία μοντέρνα εικόνα που ξεφεύγει από τα τετριμμένα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νίκος Ταχιάος ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ταχιάος: Σε πλήρη λειτουργία η επέκταση του Μετρό ως Μάρτιο 2026

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως έως το τέλος Μαρτίου 2026, μετά τις απαιτούμενες δοκιμές και πιστοποιήσεις για την απόλυτη ασφάλεια του συστήματος.
Σταθμός μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σταθερά ενθαρρυντική η πρόοδος των δοκιμών στην επέκταση

Με σταθερό ρυθμό εξελίσσονται οι δοκιμές για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ενώ η βασική γραμμή αναμένεται να επανέλθει στις 11 Δεκεμβρίου, ενισχύοντας την κίνηση ενόψει της εορταστικής περιόδου.
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: 3 εκατ. ευρώ για έργα αναβάθμισης στο νέο αεροδρόμιο της Πάρου

Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας υπέγραψε πρόσκληση χρηματοδότησης 3 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση του νέου αεροδρομίου Πάρου, ενώ απαιτούνται επιπλέον 45 εκατ. ευρώ στη νέα Προγραμματική Περίοδο 2026-2030.
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Πρόσκληση 3 εκατ. για αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου Πάρου

Ο Χρίστος Δήμας υπέγραψε πρόσκληση χρηματοδότησης 3 εκατ. ευρώ για το αεροδρόμιο Πάρου, μπαίνοντας στη διαδικασία ένταξης του έργου, ενώ απαιτούνται επιπλέον 45 εκατ. ευρώ για την πλήρη ολοκλήρωση.
Δήμας, Κυρανάκης, Βαφειάδης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελλάδα - Κύπρος ενισχύουν τη συνεργασία σε μεταφορές και οδική ασφάλεια

Οι Υπουργοί Μεταφορών Ελλάδας και Κύπρου συζήτησαν την ενίσχυση της συνεργασίας σε οδική ασφάλεια και υποδομές, καθώς και τη στρατηγική θέση των δύο χωρών στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.