ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Υποκατάστημα του Ειδικού Κέντρου Εφοδιασμού Μονάδων Στρατού (ΕΚΕΜΣ)

Προελαύνουν τα «σούπερ μάρκετ» του Στρατού. Αύξηση τζίρου 36,6% το 2022

Πληθωρισμός σε τρόφιμα και καύσιμα αλλά και η λειτουργία ενός νέου σημείου στην Θεσσαλονίκη βοήθησαν το ΕΚΕΜΣ να εμφανίσει σημαντική άνοδο των πωλήσεων.

Για μία ακόμη χρονιά θετικό πρόσημο εμφάνισε το Ειδικό Κέντρο Εφοδιασμού Μονάδων Στρατού (ΕΚΕΜΣ) που ουσιαστικά είναι το Cash & Carry (π.χ. τροφοδοσία των μονάδων, των Στρατιωτικών Λεσχών και των ΚΨΜ) και το σούπερ μάρκετ για τους στρατιωτικούς και το πολιτικό προσωπικό του Στρατού Ξηράς. Παράλληλα έχει αναπτυχθεί η δραστηριότητα τρίτων στην οποία συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις καυσίμων, εργαλείων, ηλεκτρικών συσκευών, οπτικών, ειδών bazaar κ.α..

Το 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 27,07 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 36,6% σε σχέση με το 2021. Σύμφωνα με τους διοικούντες του Κέντρου η αύξηση αυτή οφείλεται στην έναρξη του υποκαταστήματος της Θεσσαλονίκης από την 1η Αυγούστου του 2022 αλλά και τις ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων.

Την περσινή χρονιά το 71,53% των συνολικών πωλήσεων προήλθε από τον τομέα των χονδρικών πωλήσεων οι οποίες ανήλθαν σε 19,36 εκατ. ευρώ έναντι 14,68 εκατ. ευρώ το 2021. Αντίστοιχα οι καθαρές λιανικές πωλήσεις( μετά την αφαίρεση των πωλήσεων για λογαριασμό τρίτων) αποτελούν το 27,6% των συνολικών πωλήσεων και παρουσίασαν αύξηση κατά 50,27%.

Σε ότι αφορά στις μονάδες που διαθέτει το ΕΚΕΜΣ, ξεχωρίζει η αύξηση κατά 74,25% στις λιανικές πωλήσεις του Πρατηρίου Υγρών Καυσίμων του ΓΕΣ η οποία οφείλεται τόσο στην αύξηση της επισκεψιμότητας, όσο και στην μεγάλη αύξηση των τιμών των καυσίμων που υπήρξε κατά την διάρκεια του περασμένου έτους εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης. Αύξηση των λιανικών πωλήσεων κοντά στο 40% είχε και το υποκατάστημα του ΚΑΑΥ Αγίου Ανδρέα, εξαιτίας της συνέχισης της εφαρμογής του μέτρου της διατήρησης λειτουργίας του καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.

Σε ότι αφορά το κεντρικό Πρατήριο Τροφίμων και Ποτών της Αθήνας οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 16,71% τόσο λόγω της βελτίωσης της επισκεψιμότητας όσο και των πληθωριστικών αναπροσαρμογών τις τιμές των προϊόντων. Οι λιανικές πωλήσεις του Πολυκαταστήματος κινήθηκαν και αυτές προς τα πάνω (+11,23%) εξαιτίας της πλήρους άρσης των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας κατά το 2022 που οδήγησε στην απρόσκοπτη λειτουργία του.

Το μεικτό κέρδος του ΕΚΕΜΣ για το 2022 βελτιώθηκε κατά 25,14% (2,45 εκατ. ευρώ) και οφείλεται σύμφωνα με την διοίκηση του, μεταξύ των άλλων, στην διαρκή προσπάθεια μείωσης του κόστους αγοράς αποθεμάτων, στην αύξηση των συνεργατών που λειτουργούν στα Πολυκαταστήματα με το καθεστώς των πωλήσεων για λογαριασμό τρίτων, κίνηση που έχει μηδαμινό κόστος διαχείρισης αποθεμάτων για το ΕΚΕΜΣ και στις επιτευχθείσες συμφωνίες συνεργασίας των Τμημάτων Προμηθειών, που προβλέπουν παροχές επί του τζίρου μεταξύ προμηθευτών και Κέντρου.

Ένα σημαντικό ποιοτικό στοιχείο που δεν δύναται να εμφανιστεί ξεκάθαρα στις οικονομικές καταστάσεις άλλα, σύμφωνα με την διοίκηση του ΕΚΕΜΣ, έχει κομβική σημασία στον καθορισμό του τελικού μικτού κέρδους είναι το ύψος των πιστωτικών τιμολογίων τζίρου (εκπτώσεις επί αγορών) που κυμάνθηκε πέρυσι στα επίπεδα του 1,4 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αποτελεί, σύμφωνα με τους ανθρώπους του Κέντρου, καθοριστικό παράγοντα κέρδους του, δεδομένου ότι αποτελεί το βασικό λόγο συγκράτησης, σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, του κόστους πωλήσεων, παρά τις αυξημένες ανατιμήσεις κατά την διάρκεια της χρήσης λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.

Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,26 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 13,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, λόγω της υπερδιπλάσιας αύξησης των λειτουργικών εξόδων, η οποία κρίθηκε αναγκαία για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης του υποκαταστήματος στην Θεσσαλονίκη, καθώς και την έναρξη εργασιών για την λειτουργία νέου υποκαταστήματος φέτος στο Χαϊδάρι.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το ΕΚΕΜΣ, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ιδιωτών λιανεμπόρων που αρκετοί ξεπερνούν και τις 100 ημέρες, εξοφλεί τους προμηθευτές, κατά μέσο όρο, εντός 53,61 ημερών. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι παρά το παρεμφερές αντικείμενο υπάρχει σημαντική διαφορά ως προς τα κόστη με σημαντικότερο ότι το «σούπερ μάρκετ» του στρατού δεν επιβαρύνεται με μισθολογικά κόστη που είναι ένα από τα μεγαλύτερα κόστη στην ελεύθερη αγορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος εξαγορών στα σούπερ μάρκετ με επενδύσεις 2,2 δισ. το 2020-2025

Η περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ θεωρείται βέβαιη λόγω των αυξημένων κοστών και των νέων ρυθμίσεων. Αναμένεται μείωση των αλυσίδων, ενώ οι εξαγορές θα συνεχιστούν τουλάχιστον έως το 2026.
Άνδρας με κοστούμι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Δαβάκης στις εκδηλώσεις για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων στην Αθήνα

Ο Θανάσης Δαβάκης εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό στις εκδηλώσεις της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων, παρέστη στη δοξολογία, κατέθεσε στεφάνι και τόνισε τη διαχρονική προσφορά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Νίκος Δένδιας συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέο νομοσχέδιο Άμυνας: Αλλαγές σε μισθούς, θητεία, εκπαίδευση και εφεδρεία

Το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ φέρνει βαθιές αλλαγές σε μισθολόγιο, βαθμολόγιο, θητεία, εφεδρεία και εκπαίδευση, θεσπίζοντας εθελοντική στράτευση γυναικών και αναβαθμίζοντας τον ρόλο υπαξιωματικών στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Martin-Brandenburger-Lidl
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μ. Μπράντενμπουργκερ (Lidl): Σταθεροί κανόνες όχι νέα εμπόδια στο εμπόριο

Ο CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς τονίζει ότι η αγορά χρειάζεται προβλεψιμότητα, ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο και επενδύσεις στην τεχνολογία ώστε να στηριχθούν μισθοί και τιμές.