ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Star Bulk

Η ναυτιλιακή που κερδίζει 1,2 δισ. δολ. με σύστημα καθαρισμού καυσίμων

Η Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά μπορεί να εξασφαλίσει ροές εσόδων 1,2 δισ. δολ. το 2020, με την εγκατάσταση πλυντηρίδων (scrubbers) στον υφιστάμενο στόλο της, εκτιμά η Deutsche Bank.

Ροές εσόδων που θα μπορούσαν να ανέλθουν έως και σε 1,2 δισ. δολάρια ετησίως, τρεις φορές πάνω από το αναμενόμενο, είναι πιθανό να εξασφαλίσει η Star Bulk του κ. Πέτρου Παππά κατά το 2020, χάρη στην ευρεία υιοθέτηση της χρήσης πλυντηρίδων (scrubbers) στον υφιστάμενο στόλο της.

Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Deutsche Bank, η Star Bulk Carriers, αλλά και όσοι πλοιοκτήτες έχουν εγκαταστήσει τέτοια συστήματα στα πλοία τους, αναμένεται να επωφεληθούν σημαντικά, χάρις στο γεγονός ότι θα διατηρήσουν χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, τη στιγμή που τα πιθανά τους έσοδα θα είναι πολλαπλάσια.

Ειδικότερα, όσα πλοία φέρουν τέτοια συστήματα, τα οποία επί της ουσίας «καθαρίζουν» τους ρύπους που εκπέμπουν τα πλοία, επιτρέπεται να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα συμβατικά ναυτιλιακά καυσίμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, αντί για τα νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον και χαμηλότερης περιεκτικότητας σε θείο, τα οποία έχουν καταστεί υποχρεωτικά σε όλα τα πλοία από τις αρχές του 2020. Με δεδομένο ότι τα νέα αυτά καύσιμα, επί του παρόντος κοστίζουν σχεδόν διπλάσια χρήματα σε σχέση με τα συμβατικά, το κέρδος είναι σημαντικό.

Αυξάνεται όμως με γεωμετρική πρόοδο, αν στην εξίσωση προστεθεί και ο τρόπος χρήσης του πλοίου. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Deutsche Bank, αν το πλοίο ναυλώνεται στη spot αγορά, δηλαδή για συγκεκριμένο ταξίδι τη φορά, ο πλοιοκτήτης είναι υπεύθυνος για τα λειτουργικά του έξοδα, μεταξύ των οποίων φυσικά και τα καύσιμα, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επιτρέψει στις ναυτιλιακές εταιρείες να χρεώσουν περισσότερα χρήματα, επωφελούμενες από το γενικότερη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί φέτος με τις υψηλές τιμές των καυσίμων (ακόμα κι αν ένα πλοίο χρησιμοποιεί τα φθηνότερα καύσιμα).

Άλλωστε, το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, όπου έχουν εγκατασταθεί συστήματα πλυντηρίδων εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά σήμερα το 5% του συνόλου και πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει το 10% έως το τέλος του 2020, όταν δηλαδή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα μετασκευών που «τρέχει» αυτήν την περίοδο.

Σήμερα, η Star Bulk διαθέτει 108 πλοία και έχει εκπονήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εγκατάστασης πλυντηρίδων, καθώς εκτός από τα πλοία όπου έχει ήδη τοποθετήσει τέτοια συστήματα, έχει παραγγείλει επιπλέον 22 scrubbers. Η Deutsche Bank υπολογίζει ότι η εταιρεία του κ. Παππά θα χρησιμοποιήσει πλυντηρίδες για τουλάχιστον 80 από τα πλοία της, χωρίς να αποκλείει το σενάριο η χρήση τους να επεκταθεί στο σύνολο του στόλου.

Με βάση αυτήν την παραδοχή, αλλά και εκτιμώντας ότι η διαφορά κόστους ανάμεσα στους διάφορους τύπους καυσίμων θα παραμείνει ως έχει, υπολογίζεται ότι από τα αρχικά 400 εκατ. δολάρια εσόδων που θα έχει η Star Bulk φέτος, είναι πιθανή η εκτίναξή τους σε 750 εκατ. δολάρια, μόνο και μόνο λόγω της χρήσης πλυντηρίδων.

Αυτό θα συμβεί εφόσον τα συμβατικά καύσιμα παραμείνουν φθηνότερα κατά 350 δολάρια/τόνο (όπως είναι σήμερα), σε σχέση με τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κι αν η Star Bulk χρησιμοποιήσει πλυντηρίδες σε τουλάχιστον 80 πλοία της. Αν όμως η εταιρεία επιλέξει τελικά την λύση για το σύνολο του στόλου της και ταυτόχρονα η διαφορά των καυσίμων αυξηθεί ακόμα περισσότερο (σε 750 δολάρια ανά τόνο), τότε είναι πιθανά έως και τριπλάσια έσοδα από τα αρχικά προβλεπόμενα, ήτοι περίπου 1,2 δις δολάρια.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα πιθανά αυτά κέρδη δύσκολα θα είναι επαναλαμβανόμενα, καθώς η γενικότερη αίσθηση είναι ότι κατά την διάρκεια του έτους και ιδίως από το 2021 και μετά, η προσφορά καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, θα ενισχυθεί σημαντικά, μειώνοντας τελικά και το κόστος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Πειραιά από ψηλά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Πειραιάς οδηγεί την ανάκαμψη στη ναυτιλία – Προβληματισμός για τη Σομαλία

Οι διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ ανακάμπτουν και το λιμάνι ενισχύει τη θέση του ως στρατηγικός κόμβος, όμως η αύξηση της πειρατείας στα ανοικτά της Σομαλίας προκαλεί νέες ανησυχίες για την ασφάλεια στη ναυτιλία.
Παράκτιο πλοίο ΛΣ 910
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λιμενικό: Σειρά περιστατικών σε λιμάνια της χώρας, παρεμβάσεις και συλλήψεις

Από τη βύθιση σκάφους στη Σαλαμίνα έως τραυματισμό ανήλικης στη Ραφήνα, το Λιμενικό επενέβη σε σειρά περιστατικών σε λιμάνια της χώρας, πραγματοποιώντας ελέγχους και συλλήψεις.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Καλά στην υγεία τους οι ναυτικοί του Hellas Aphrodite μετά την πειρατεία

Συναγερμός σήμανε όταν πειρατές επιτέθηκαν σε δεξαμενόπλοιο με σημαία Μάλτας και ελληνικών συμφερόντων ανοικτά της Σομαλίας. Η διαχειρίστρια εταιρεία τόνισε ότι λαμβάνονται μέτρα για την ασφάλεια του πληρώματος.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Επίθεση πειρατών σε τάνκερ με σημαία Μάλτας ανοιχτά της Σομαλίας

Σύμφωνα με την Ambrey, πειρατές επιτέθηκαν σε δεξαμενόπλοιο με σημαία Μάλτας ανοιχτά της Σομαλίας, πυροβολώντας το από μικρό σκάφος με ιρανική σημαία που είχαν καταλάβει. Το πλοίο ταξίδευε από την Ινδία στη Νότια Αφρική.
Μάξιμος Χαρακόπουλος Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαρακόπουλος: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί σε τουρισμό, ναυτιλία και μεταφορές

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος συναντήθηκε στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο Απ. Τζιτζικώστα, τονίζοντας τη σπουδαιότητα του χαρτοφυλακίου του για τον τουρισμό, τη ναυτιλία και τις μεταφορές, τομείς όπου η Ελλάδα κατέχει ηγετικό ρόλο.