ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Πηγή: Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ)

Επιστρέφουν καράβια στη θάλασσα χάρη στη μεγάλη αύξηση ναύλων

Αποπαροπλίστηκαν 2 δεξαμενόπλοια, 4 ρυμουλκά πλοία, 3 πλοία μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα) και 1 γεωτρύπανο (offshore drilling unit), τα οποία ναυλώθηκαν και ήδη αναχώρησαν από την Ελευσίνα. 

Ευνοϊκές συνθήκες για καλύτερους ναύλους διαφαίνονται στον τομέα της ναυτιλιακής αγοράς και πολλά πλοία, τα οποία παροπλίστηκαν λόγω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης, αναχωρούν από τον κόλπο της Ελευσίνας, που προσφέρεται για ασφαλή αγκυροβολία, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ).

Σύμφωνα με αυτήν υπήρξε σημαντική μείωση του αριθμού των παροπλισμένων πλοίων κατά τα έτη 2021-2022. Συνολικά αποπαροπλίστηκαν 10 πλοία, που παρέμεναν ελλιμενισμένα σε καθορισμένες θαλάσσιες ζώνες (καραβοστάσια) του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αναμονή ναύλου. 

Πρόκειται για 2 δεξαμενόπλοια, 4 ρυμουλκά πλοία, 3 πλοία μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα) και 1 γεωτρύπανο (offshore drilling unit), τα οποία ναυλώθηκαν και ήδη αναχώρησαν από την περιοχή. 

Ο κλειστός κόλπος της Ελευσίνας, λόγω της γεωγραφικής του θέσης, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες περιοχές φιλοξενίας πλοίων στον κόσμο ώσπου να ανακάμψει η ναυλαγορά. Ωστόσο η παρουσία των παροπλισμένων έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας, παρότι δεν πρόκειται για εγκαταλελειμμένα πλοία, καθόσον πληρούν τις απαραίτητες κατά τον νόμο προϋποθέσεις αξιοπλοΐας και συμμορφώνονται πλήρως με τις ισχύουσες διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος. 

Όπως διευκρινίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης «ο Οργανισμός καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα παροπλισμένα πλοία που σήμερα ελλιμενίζονται στην Ελευσίνα να είναι  σε κατάσταση warm lay up, δηλαδή σε ετοιμότητα να αναχωρήσουν ανά πάσα στιγμή μόλις βρουν ευνοϊκό ναύλο. Αντίθετα, πρόβλημα δημιουργούν τα παλαιά πλοία που έχουν εγκαταλειφθεί στην περιοχή όπου λειτουργούσαν δύο διαλυτήρια και σήμερα έχουν κλείσει, με αποτέλεσμα αυτά τα ξεχασμένα πλοία να μετατρέπονται με το πέρασμα του χρόνου σε επικίνδυνα και επιβλαβή “στιγματίζοντας” επί δεκαετίες τον κόλπο της Ελευσίνας». 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Ελευσίνας πλοία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικά λιμάνια: Κομβικό εμπορικό και γεωπολιτικό πέρασμα της Ευρώπης

Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε βασικό κόμβο για διεθνείς ομίλους, λόγω της στρατηγικής της θέσης στον άξονα Σουέζ-Ευρώπη. Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη ενισχύουν τον ρόλο τους, ενώ η Ελευσίνα δρομολογεί νέες λιμενικές και ενεργειακές επενδύσεις.
Συμφωνία-ΟΛΘ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεκινά η επέκταση της Προβλήτας 6 του ΟΛΘ με κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ

Η ΟΛΘ υπέγραψε τη σύμβαση για την επέκταση του 6ου Προβλήτα με την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ. Το έργο ύψους 195,6 εκατ. ευρώ μεταμορφώνει το Λιμάνι Θεσσαλονίκης σε στρατηγικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης.
Θεοδωρικάκος Γκίλφοϊλ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος – Γκίλφοϊλ: Στο επίκεντρο οι επενδύσεις στο λιμάνι της ONEX

Ο υπουργός Ανάπτυξης υποδέχθηκε την κ. Γκίλφοϊλ στο υπουργείο, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της στρατηγικής συνεργασίας των δύο χωρών στις επενδύσεις, τη ναυπηγική βιομηχανία και το εμπόριο.
Βασίλης Κικίλιας συνέντευξη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας: Νέο πλαίσιο ασφάλειας σε λιμάνια και ναυτιλία

Ο Β. Κικίλιας τόνισε πως λιμάνια, ναυτιλία και ενέργεια συνθέτουν νέο πλαίσιο ασφάλειας και ανάπτυξης για την Ελλάδα, λόγω της συνεργασίας με τις ΗΠΑ σε υγροποιημένο φυσικό αέριο και υδρογονάνθρακες.