ΓΔ: 1967.02 0.57% Τζίρος: 274.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Egnatia.eu

Μόνο μία προσφορά στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας

Ο οδικός άξονας των 658 χιλιομέτρων θεωρείται ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο, αλλά η πανδημία και τα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν από την προεπιλογή των επτά ομίλων, οδηγούν σε περιορισμό των υποψηφίων.

Ακόμη χαμηλότερη και από τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις ήταν η συμμετοχή στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, καθώς από τις επτά αρχικά ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες προσφορά κατέθεσε μόνο μία. Ειδικότερα, δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της κατέθεσε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

Όπως έγραφε το Business Daily, επτά όμιλοι είχαν προκριθεί στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά στο ΤΑΙΠΕΔ θα ήταν ευχαριστημένοι αν εμφανιστούν τέσσερις! Ο οδικός άξονας των 658 χιλιομέτρων θεωρείται ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο, αλλά η πανδημία και τα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν από την προεπιλογή των επτά ομίλων, οδήγησαν σε περιορισμό των υποψηφίων.

Οι επτά όμιλοι που είχαν προκριθεί είναι οι Roadis Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Sichuan Communications Investment Group C. Ltd – Damco Energy (όμιλος Κοπελούζου), Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S. – Mytilineos, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects S.A, η ιταλική ANAS International Enterprise S.p.A., η αυστραλιανή Macquarie (Freyja Holdings SARL) καθώς και η τεχνική εταιρεία ΔΙΟΛΚΟΣ Κατασκευαστική που ανήκει στον όμιλο παραγωγής και διανομής πολυμερών χημικών Ravago. Οι τέσσερις πρώτοι ήταν οι πιθανότεροι να εμφανιστούν σήμερα.

Το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα προβεί στην αποσφράγιση της ανωτέρω Δεσμευτικής Προσφοράς, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10.12.2020 προσωρινές διαταγές της Προέδρου του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές «ROADIS Transportation Holding S.L.U.-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» και «VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESIONES S.A.S - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε».  Η συζήτηση των παραπάνω αιτήσεων έχει οριστεί για την 21/12/2020.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας

Εκτός η Άκτωρ που είχε ζητήσει παράταση της προθεσμίας υποβολής, αίτημα που δεν έγινε δεκτό. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων οδικών αξόνων για 35 έτη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι αποδόσεις από Αττική Οδό και τα μέτρα για το μποτιλιάρισμα

Ανεκτέλεστο υπόλοιπο που φτάνει στα 7 δισ. ευρώ γράφει το κοντέρ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωςτο τέλος του έτους θα υπογράψει δύο σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. στη Ρουμανία. Οι παρεμβάσεις για αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγνατία Οδός: Ο γρίφος των εκκρεμοτήτων και τα έσοδα των διοδίων

Παραμένουν σημαντικές εκκρεμότητες που δεν έχει καταφέρει το Δημόσιο να διευθετήσει εδώ και τριάμισι χρόνια. Τι πρέπει να γίνει μέσα στους επόμενους μήνες για να εισπραχθεί το τίμημα της παραχώρησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσοδα 16 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις: Οι τίτλοι τέλους για το ΤΑΙΠΕΔ

Κλείνει ο κύκλος του ΤΑΙΠΕΔ, θα απορροφηθεί από το Υπερταμείο στις αρχές του 2025. Ρεκόρ εσόδων 4,18 δισ. το 2024 χάρη στην Αττική Οδό, ενώ θα εισπραχθούν 1,88 δισ. το 2025. Ποιες μετοχές κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.