Συνολικές αποδόσεις άνω του 866% έχει προσφέρει η ΔΕΗ στους μετόχους της από το 2021 μέχρι σήμερα, αντανακλώντας τη θεαματική μεταμόρφωση του Ομίλου τα τελευταία χρόνια.
Το 2019, όταν ο Γιώργος Στάσσης ανέλαβε τα ηνία της ΔΕΗ, η εταιρεία διένυσε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, καθώς αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα, τα οποία έκαναν πολλούς να αμφιβάλουν ακόμα και για τη βιωσιμότητά της.
Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του 2021 αποτέλεσε σημείο καμπής για την εταιρεία, καθώς έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία ενός καθετοποιημένου Ομίλου, που καλύπτει όλη την αλυσίδα αξίας (από την παραγωγή ενέργειας, στη διανομή αλλά και την εμπορία), πρωταγωνιστώντας στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από εταιρεία με αποκλειστική δραστηριότητα στην Ελλάδα, μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να εξελιχθεί σε διεθνή παίκτη με παρουσία σε πέντε χώρες: Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία και Ιταλία.
Από την ΑΜΚ του 2021 σ’ εκείνη του 2026
Από το 2019 η ΔΕΗ αυξάνει με συνέπεια την κερδοφορία της και πετυχαίνει τους στόχους της κάθε χρόνο. Ξεκινώντας από 0,3 δισ. ευρώ EBITDA και, παρά την πανδημία και την ενεργειακή κρίση, έχει φτάσει σήμερα στα 2 δισ. ευρώ.
Καθοριστική κίνηση για την εξυγίανση της εταιρείας ήταν η κεφαλιακή ενίσχυση του 2021, κατά την οποία η ΔΕΗ άντλησε συνολικά περίπου 1,35 δισ. ευρώ.
Η κίνηση ενίσχυσε σημαντικά τη ρευστότητα και τη χρηματοδοτική ικανότητα του ομίλου, ώστε να επιταχύνει το επενδυτικό του πρόγραμμα, που είχε τεθεί στα 8,4 δισ. ευρώ έως το 2026.
Παράλληλα, βοήθησε να αλλάξει η μετοχική σύνθεση, με μείωση του ποσοστού του Δημοσίου και αύξηση της διασποράς των μετοχών.
Φτάνοντας στο σήμερα, τον Μάιο ολοκληρώθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία αύξηση ύψους 4,25 δισ. ευρώ με παράλληλη ιδιωτική τοποθέτηση ιδίων μετοχών αξίας 250 εκατ. ευρώ για την χρηματοδότηση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου 2026-2030 ύψους 24 δισ. ευρώ.
Όπως ανέφερε ο Γιώργος Στάσσης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου, η υπερκάλυψη της ΑΜΚ κατά 4,4 φορές αποτελεί ένδειξη της εμπιστοσύνης που απολαμβάνει η ΔΕΗ από την επενδυτική κοινότητα, αφενός ενισχύοντας σημαντικά την κεφαλαιακή της βάση, και αφετέρου αυξάνοντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε πάνω από 13 δισ. ευρώ.
Πάνω από 866% η συνολική απόδοση της μετοχής
Η πρόοδος αυτή αποτυπώνεται και στην πορεία της μετοχής της ΔΕΗ, καθώς από τον Ιούλιο του 2019 έως την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου το 2021, η Συνολική Απόδοση για τους Μετόχους έφτασε το +264%, έναντι +27% για τον EuroStoxx Utilities, τον δείκτη ομοειδών ευρωπαϊκών εταιρειών.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε τη Δευτέρα ο Γιώργος Στάσσης από το 2021, η μετοχή του Ομίλου συνεχίζει να υπεραποδίδει έναντι του ευρωπαικού κλάδου, καταγράφοντας συνολική απόδοση +165% έναντι +73%.
Αξίζει να σημειώσουμε πως στο σύνολο της περιόδου από το 2019 έως σήμερα, η Συνολική Απόδοση για τους Μετόχους μας φτάνει το +866%, έναντι +113% για τον δείκτη EuroStoxx Utilities.
Η απόδοση αυτή στηρίζεται τόσο στην αύξηση της τιμής της μετοχής όσο και στην επανέναρξη διανομής μερίσματος από το 2024 και μετά, με σαφή και ορατή μερισματική πολιτική για τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τον κ. Στάσση, «η πορεία μετασχηματισμού του Ομίλου ΔΕΗ και η ανάδειξή του σε ηγέτη του ενεργειακού τομέα συνεχίζεται με ισχυρή δυναμική.
Τα αποτελέσματα είναι πλέον απτά και αντανακλούν την εμπιστοσύνη που εμπνέει ο Όμιλος στην εγχώρια και τη διεθνή επενδυτική κοινότητα».
Χρονιά-ορόσημο το 2025, στα 2,8 δισ. οι επενδύσεις
Το 2025 ήταν ακόμη μια χρονιά-ορόσημο για τη ΔΕΗ, με ισχυρή κερδοφορία και υψηλές επενδύσεις, καθώς σύμφωνα με τον κ. Στάσση, όχι μόνο πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει, αλλά δημιούργησε ακόμη ισχυρότερη βάση για την πορεία έως το 2030.
Συγκεκριμένα, το προσαρμοσμένο EBITDA ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 13% έναντι του 2024.
Τα Προσαρμοσμένα Καθαρά Κέρδη μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 450 εκατ. ευρώ, με σημαντική βελτίωση σε σχέση με το 2024.
Οι συνολικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν στα 2,8 δισ. ευρώ, με έμφαση στις ΑΠΕ και τη διανομή, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την ενεργειακή μετάβαση.
Η εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ έφτασε τα 7,2 GW, αυξάνοντας το μερίδιό τους στο 58% της συνολικής ισχύος από 47% το 2024, με τη συνολική παραγωγή να ανέρχεται στις 20,9 TWh, εκ των οποίων το 37% από ΑΠΕ.
Παράλληλα, ενισχύθηκε το δίκτυο διανομής τόσο σε Ελλάδα όσο και σε Ρουμανία κατά 0.8 δισ. ευρώ, αυξάνοντας σημαντικά την ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση.
Όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, η ΔΕΗ διατήρησε ανθεκτικό μερίδιο αγοράς στο 50% στην Ελλάδα και 15% στη Ρουμανία με πωλήσεις 31,9 TWh ηλεκτρικής ενέργειας.
Όπως εξήγησε ο κ. Στάσσης, «ο απολογισμός του 2025 επιβεβαιώνει ότι ο Όμιλος συνεχίζει δυναμικά την αναπτυξή του, υλοποιώντας ένα επιχειρηματικό σχέδιο που παράγει αξία και τοποθετεί τη ΔΕΗ στην πρώτη γραμμή της καθαρής ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Στο 0,60 ευρώ ανά μετοχή το μέρισμα, 50% πάνω από το 2024
Σύμφωνα με τον ίδιο, η απόδοση αυτή μεταφράζεται σε αυξημένη αξία για τους μετόχους και στο πλαίσιο της χθεσινής ΓΣ εγκρίθηκε μέρισμα 0,60 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 50% σε σχέση με το 2024.
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος μερίσματος ορίστηκε για τη Δευτέρα 20 Ιουλίου, ενώ η καταβολή του μερίσματος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24 Ιουλίου.
Ιστορικό ορόσημο το 2026 για την απολιγνιτοποίηση
Για το 2026 ο Όμιλος ΔΕΗ συνεχίζει δυναμικά το πλάνο της να εξελιχθεί σε ηγέτη στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Αναφερόμενος στην απολιγνιτοποίηση, ο κ. Στάσσης χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά ιστορικό ορόσημο, καθώς η ΔΕΗ καθίσταται εταιρεία απαλλαγμένη από λιγνίτη, νωρίτερα από πολλούς μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η μείωση των εκπομπών CO₂ αποτυπώνει αυτή την πρόοδο και επιβεβαιώνει ότι η ΔΕΗ κινείται με συνέπεια στην πρωτοπορία της ενεργειακής μετάβασης.
Παράλληλα, την τρέχουσα χρονιά, στο χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ ολοκληρώθηκε η κατασκευή φωτοβολταϊκών ισχύος 2,13GW στη Δυτική Μακεδονία, ενώ προσέθεσε έξι νέα αιολικά πάρκα ισχύος 107MW στην Ελλάδα.
Στον ψηφιακό τομέα, ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone Ελλάδας για τη δημιουργία κοινής εταιρείας ανάπτυξης δικτύου οπτικών ινών, διευρύνοντας τις δυνατότητές της πέρα από την ενέργεια και ενισχύοντας τη θέση της ΔΕΗ σε κρίσιμες ψηφιακές υποδομές.
Τον Μάιο ολοκληρώθηκε η ΑΜΚ ύψους 4,25 δισ. ευρώ, ενώ ακολούθησε η αναβάθμιση της ΔΕΗ από την S&P σε «BB» από «BB-», με σταθερό outlook, που αποτελεί, σύμφωνα με τον Γιώργο Στάσση, μία ακόμη σημαντική επιβεβαίωση της προόδου που έχει επιτευχθεί.
«Η αναβάθμιση αντανακλά την επιτάχυνση της αναπτυξιακής μας πορείας, την υλοποίηση του στρατηγικού μας σχεδίου, καθώς και την προσδοκία διατήρησης ισχυρού χρηματοοικονομικού προφίλ τα επόμενα χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στάσσης.
Το νέο επενδυτικό πλάνο 24 δισ. ευρώ για το 2026-2030
Τα κεφάλαια που άντλησε η ΔΕΗ μέσω της πρόσφατης κεφαλαιακής ενίσχυσης θα χρηματοδοτήσουν το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 24 δισ. ευρώ (2026-2030), που περιλαμβάνει επιτάχυνση ανάπτυξης ΑΠΕ και ευέλικτης παραγωγής σε Ελλάδα και Ρουμανία, επέκταση σε νέες χώρες καλύπτοντας την ανάγκη της Κεντρικής και Νοτιοαανατολικής Ευρώπης για ενέργεια και ανάπτυξη μεγάλων Data Centers στην περιοχή.
Περίπου το 50% των συνολικών επενδύσεων αναμένεται να κατευθυνθεί στην ελληνική αγορά, με το υπόλοιπο επενδυτικό κεφάλαιο να κατανέμεται σχεδόν ισόποσα μεταξύ της Ρουμανίας και άλλων αγορών στις οποίες ο Όμιλος επεκτείνεται, όπως η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Κροατία, η Σλοβακία, η Ουγγαρία και η Πολωνία.
Ο Όμιλος στοχεύει στα 19 GW εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ έως το 2030 και Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση 7,3 δισ. ευρώ στη διανομή.
Στόχος 4,6 δισ. EBITDA το 2030, νέα πηγή κερδοφορίας τα data centers
Μέσω του φιλόδοξου αυτού πλάνου ο Όμιλος στοχεύει σε επίπεδο EBITDA μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 18%, φτάνοντας τα 4,6 δισ. ευρώ το 2030 από 2 δισ. το 2025.
Στα Καθαρά Κέρδη, ο στόχος είναι ο τριπλασιασμός έως το 2030, στα 1,5 δισ. ευρώ από 0,45 δισ. ευρώ το 2025, ως αποτέλεσμα υψηλότερης λειτουργικής κερδοφορίας και βελτιωμένης αποδοτικότητας.
ΌΠως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της ΔΕΗ, η ανάπτυξη αυτή θα προέλθει από τρεις βασικούς τομείς: καθετοποιημένες δραστηριότητες, διανομή και Data Centers, με τα τελευταία να αποτελούν νέα πηγή κερδοφορίας.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πως ο Όμιλος διατηρεί την επιλογή να μεταφέρει επενδύσεις από τομέα σε τομέα ανάλογα με την εξέλιξη και τις ευκαιρίες του κάθε χώρου στα επόμενα χρόνια.
«Η κερδοφορία αυτή μεταφράζεται σε αυξανόμενες αποδόσεις: το μέρισμα ανά μετοχή αναμένεται να αυξάνεται με ρυθμό περίπου 15% ετησίως, φτάνοντας το 1,4 ευρώ το 2030 από 0,60 ευρώ σήμερα.
Πρόκειται για μια σαφή και ορατή πορεία δημιουργίας αξίας για τους μετόχους μας αλλά και για τους πελάτες μας μέσω των επενδύσεων μας σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε», κατέληξε ο κ. Στάσσης.