ΓΔ: 2095.94 0.17% Τζίρος: 228.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
luxury hotel in Greece
Πηγή: Shutterstock

Τουρισμός: 1,2 δισ. ευρώ νέες επενδύσεις σε μαρίνες και θέρετρα πολυτελείας

Τα έσοδα από τον τουρισμό δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τα περσινά επίπεδα - ρεκόρ ωστόσο οι επενδύσεις στον κλάδο συνεχίζουν να «τρέχουν» με mega projects ύψους 1,2 δισ. ευρώ σε Αστακό, Ερμιονίδα και Εύβοια.

Με αυξημένους ρυθμούς τρέχει ο τουρισμός και τη φετινή σεζόν, με τις αφίξεις να σημειώνουν άνοδο της τάξης του 5% το 2025 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο οι εισπράξεις δεν κινούνται σε αντίστοιχα επίπεδα, αφού οι εκτιμήσεις μέχρι στιγμής κάνουν λόγο για χαμηλότερα ή ίδια έσοδα με την περσινή χρονιά-ρεκόρ.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται εν μέρει στο γεγονός πως καταλύματα σε συγκεκριμένους προορισμούς, ιδίως σε νησιά με υψηλή εξάρτηση από τον τουρισμό, καταγράφουν μεν υψηλή πληρότητα που συχνά αγγίζει το 100%, όμως οι τιμές διάθεσης είναι αισθητά μειωμένες. 

Την τάση επιβεβαιώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γιάννης Χατζής, που έχει δηλώσει στο BD πως «παρότι οι μονάδες εμφανίζουν υψηλά ποσοστά πληρότητας, τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο δεν έχουν ανάλογη αύξηση, λόγω έντονων πιέσεων στις τιμές των κρατήσεων τελευταίας στιγμής. Η προσέγγιση αυτή, αν και επιτρέπει τη συγκράτηση του όγκου, λόγω της υψηλής λειτουργικής μόχλευσης του κλάδου, οδηγεί σε περιορισμό των περιθωρίων».

Επενδύσεις άνω του 1,2 δισ. ευρώ στον τουρισμό

Παρά την αμφιλεγόμενη πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, οι επενδύσεις τρέχουν με αμείωτο ρυθμό, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη στην ανθεκτικότητα και την προοπτική του κλάδου. Τους τελευταίους μήνες, εγκρίθηκαν τρία μεγάλα στρατηγικά τουριστικά έργα με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ

Το πρώτο έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 524 εκατ. ευρώ και αφορά στη μετατροπή του λιμένα ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου σε τουριστικό λιμένα για mega yachts από την ΑΣΤΑΚΟΣ ΤΕΡΜΙΝΑΛ, συμφερόντων Alpha Bank και Τράπεζας Πειραιώς.

Το σχέδιο ονομάζεται Nautilus Project και προβλέπει τη δημιουργία μαρίνας στον κόλπο του Αστακού με 350 θέσεις ελλιμενισμού, εκ των οποίων οι 105 θα αφορούν σε σκάφη άνω των 40 μέτρων, καθώς και την ανέγερση παραθεριστικών κατοικιών με παροχή υπηρεσιών τουρισμού και αναψυχής υψηλών προδιαγραφών και την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου.

Η δεύτερη επένδυση ύψους 474,6 εκατ. ευρώ αφορά στην ανάπτυξη ενός πολυτελούς, αειφόρου θέρετρου υψηλών προδιαγραφών στην Ερμιονίδα Πελοποννήσου από τη Hydra Rock Real Estate, συμφερόντων του Ιωάννη Β. Βαρδινογιάννη. Το κατάλυμα θα αποτελείται από ξενοδοχειακό συγκρότημα 5 αστέρων, με χωρητικότητα 100 κλίνες και ειδικές τουριστικές υποδομές, 49 κατοικίες-βίλες, 3 σύγχρονες πολυτελείς κατοικίες-επαύλεις, καθώς και Club Αναψυχής με αθλητικές εγκαταστάσεις, εστίαση και ανοιχτό χώρο στάθμευσης μικρών σκαφών.

Τέλος, στα «σκαριά» βρίσκεται η ανέγερση ενός υπερπολυτελούς οικολογικού θέρετρου και πολυτελών κατοικιών ύψους 224 εκατ. ευρώ στο Μεγαλόνησο Πέταλι κοντά στην Εύβοια, από την GH Hotel and Tourism. Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 300 νέες ετήσιες μονάδες εργασίας.

Το θέρετρο θα έχει χωρητικότητα 300 κλινών και θα περιλαμβάνει μια ξενοδοχειακή εγκατάσταση με 20 πολυτελείς βίλες και 75 δωμάτια, εκ των οποίων τα 5 θα διαμορφωθούν ειδικά για την υποδοχή και φιλοξενία ΑμΕΑ. Στον χώρο θα λειτουργεί κέντρο ευεξίας και αναψυχής με πολυτελές spa, γυμναστήριο, boutiques, διοικητικά γραφεία, δύο εστιατόρια και ένα beach club.     

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

megali_bretannia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λάμψα: Εκτίναξη κερδών το 2024 αλλά χωρίς μέρισμα λόγω επενδύσεων

Τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 33%, αλλά η διοίκηση δεν θα προτείνει διανομή μερίσματος, ώστε να χρηματοδοτήσει επενδύσεις. Βελτιώθηκε η μέση τιμή δωματίων για τα πολυτελή ξενοδοχεία της Λάμψα. Οι προοπτικές για το 2025.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Wyndham Hotels & Resorts ανοίγει νέο τουριστικό θέρετρο στη Βαρκελώνη

Το Dolce by Wyndham Barcelona Resort βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση τόσο από το αεροδρόμιο όσο και το κέντρο της καταλανικής πρωτεύουσα και ακολουθεί παρόμοια ανοίγματα του brand σε άλλες χώρες όπως Τουρκία και Γαλλία.