ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι αποδόσεις από Αττική Οδό και τα μέτρα για το μποτιλιάρισμα

Ανεκτέλεστο υπόλοιπο που φτάνει στα 7 δισ. ευρώ γράφει το κοντέρ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωςτο τέλος του έτους θα υπογράψει δύο σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. στη Ρουμανία. Οι παρεμβάσεις για αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού.

Προτάσεις παρεμβάσεων που θα δώσουν κυκλοφοριακή ανάσα στην Αττική Οδό επεξεργάζεται αυτή την περίοδο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με στόχο να βελτιωθεί η ροή των οχημάτων σε πολυσύχναστους κόμβους, όπως αυτός της Μεταμόρφωσης. Παράλληλα, ετοιμάζεται για το κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής για την Εγνατία Οδό με στόχο το τέλος του 2025, καθώς και για την έναρξη της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, με ορόσημο τα μέσα του καλοκαιριού. 

Έχοντας κλείσει το 2024 με ιστορικές επιδόσεις, που αποτυπώνονται σε έσοδα σχεδόν 3,3 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 818 εκατ. ευρώ, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι τα θετικά αποτελέσματα θα συνεχιστούν και τη φετινή χρονιά. Ακόμη, καταγράφει ρεκόρ ανεκτέλεστου, που κινείται στην περιοχή των 7 δισ. ευρώ, με στόχο τη διαρκή ενίσχυσή του με νέα έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Όπως ανακοίνωσε, εχθές, κατά την ετήσια γενική συνέλευση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, η ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης, μαζί με την AlstomRomania, σε δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, συνολικού ύψους περί το 1 δισ. ευρώ. Στην ΤΕΡΝΑ αναλογεί ποσοστό 70%. Εφόσον δεν υπάρξουν απρόοπτα, η υπογραφή των συμβάσεων θα γίνει περί τα τέλη του έτους.

Ως προς τον μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, ο κ. Περιστέρης επισήμανε πως «το προσαρμοσμένο EBITDA του ομίλου, που ανήλθε το 2024 σε 404 εκατ. ευρώ, προϊδεάζει για το τι θα έρθει στο μέλλον» και έθεσε ως στόχο τον διπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας με ορίζοντα το 2028. Σημείωσε πως από τους πρώτους μήνες της χρονιάς, με την ενσωμάτωση των μεγεθών της Αττικής Οδού, ο στόχος αυτός φαίνεται εφικτός. Οι συνολικές χρηματικές διανομές από τις συμβάσεις παραχώρησης εκτιμώνται άνω των 11 δισ. ευρώ στη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

Υψηλές αποδόσεις για την Αττική Οδό

Ειδικότερα, για τη Νέα Αττική Οδό, με την πιο πρόσφατη εξέλιξη να είναι η ολοκλήρωση της εισόδου του LatscoFamily Office με ποσοστό 10% έναντι 77,24 εκατ. ευρώ με premium 15%, η απόδοση του έργου έχει ήδη ξεπεράσει τις προβλέψεις. Οι χρηματικές διανομές για το 2025 εκτιμώνται σε 60 εκατ. ευρώ. Κάνοντας λόγο, πάντως, για μια μακρά και επιτυχή συνεργασία με το familyoffice της Μαριάννας Λάτση, ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σημείωσε πως αν προκύψει κάποια άλλη ευκαιρία αμοιβαίου ενδιαφέροντος τότε αυτή θα εξετασθεί. 

Δεδομένου ότι η κυκλοφορία στην Αττική Οδό ακολουθεί την αυξητική τάσης της κίνησης σε όλο το λεκανοπέδιο, ο κ. Περιστέρης αναγνώρισε πως υπάρχουν ώρες της ημέρας που η κατάσταση για τους χρήστες δεν είναι ευχάριστη. «Για αυτό, επεξεργαζόμαστε κάποιες βελτιώσεις εντός της ζώνης κατάληψης της Αττικής Οδού, όμως η απόφαση είναι στα χέρια της πολιτείας», σημείωσε.

Πρόκειται για βελτιωτικές παρεμβάσεις, με πρώτο βήμα τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης στη έξοδο προς Λαμία, που είναι καθημερινά πνιγμένος στα ΙΧ και τα φορτηγά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η λύση θα δοθεί με το άνοιγμα δεύτερης εξόδου σε απόσταση 150 μέτρων, ώστε τα οχήματα που έρχονται τόσο από Ελευσίνα όσο και από αεροδρόμιο να μη συρρέουν στο ίδιο σημείο. 

Σε κάθε περίπτωση, οι λύσεις θα επιλεγούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με το ζήτημα της χρηματοδότησης να μπαίνει στο κάδρο, από τη στιγμή που οι απαιτούμενες παρεμβάσεις δεν προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης. Παράλληλα, η εταιρεία θα επιχειρήσει το επόμενο διάστημα να αυξήσει τη χρήση του e-pass που σήμερα είναι στο 50-60%, ώστε να μην δημιουργούνται ουρές στους σταθμούς διοδίων.

Με επίκεντρο την κυκλοφοριακή ασφυξία, ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε και στο ζήτημα των πρότυπων προτάσεων. Σημείωσε ότι ο φάκελος που έχει κατατεθεί από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ δεν αφορά τις λεγόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά έργα απαραίτητα για το λεκανοπέδιο, όπως και ο άξονας Ελευσίνα – Οινόη που έχει προτείνει αυτόνομα. 

«Ελπίζουμε ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου, κοιτώντας τα πράγματα με διαφορετικό αναπτυξιακό μάτι, βλέποντας την κυκλοφοριακή κατάσταση στο λεκανοπέδιο, θα είναι μια ευκαιρία να εξετάσει τις προτάσεις», ανέφερε, καθώς οι εν λόγω φάκελοι κατατέθηκαν πριν δύο χρόνια, αλλά παραμένουν «σφραγισμένοι».

Οι επόμενες παραχωρήσεις

Όσο για τις δύο μεγάλες παραχωρήσεις που έχει στο pipeline η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Περιστέρης προσδιόρισε τον στόχο για την ολοκλήρωση της συναλλαγής για την Εγνατία Οδό, ύψους 1,35 δισ. ευρώ, ως το τέλος του έτους. «Έχει ξεκινήσει η προετοιμασία από την πολιτεία ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας. Υπήρξε καθυστέρηση από την πλευρά των υπηρεσιών. Ελπίζουμε ότι ο στόχος θα επιτευχθεί», είπε χαρακτηριστικά.  

Για τη μεγάλη παραχώρηση του ΒΟΑΚ, που υπεγράφη πριν ένα μήνα, μένουν να πληρωθούν ορισμένες συμβατικές προϋποθέσεις για να ξεκινήσει να μετράει ο χρόνος της 35ετούς παραχώρησης. Αναγνωρίστηκε ότι πρόκειται για ένα πολύπλοκο  εγχείρημα, ενώ εκκρεμούν και οι εγκρίσεις των DG Move και DG Comp. Εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, μπορεί η έναρξη της παραχώρησης να γίνει στις αρχές του τρίτου τριμήνου του έτους. Όπως σχολίασε, μάλιστα, ο κ. Περιστέρης σε αυτή την περίπτωση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί επισπεύδονται καθώς υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι που πρέπει να αξιοποιηθούν.

Ερωτηθείς για τα έργα στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, γνωστότερο ως IRC, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, επισήμανε ότι η κατασκευή προχωρά πολύ καλά και εντός χρονοδιαγράμματος. Τον περασμένο τον Απρίλιο έγινε μία σκυροδέτηση θεμελίωσης που είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών. Η ολοκλήρωση και λειτουργία του τοποθετήθηκε το 2028.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροφωτογραφία οδικού κόμβου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα έξοδος στην Αττική Οδό σχεδιάζεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης

Το υπουργείο Υποδομών επικεντρώνεται στην αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, με όλες τις πλευρές να συζητούν βελτιωτικές προτάσεις, όπως ανέφερε ο Γ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Περιστέρης: επενδύσεις 10 δισ. από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα επόμενα χρόνια

Που θα δημιουργήσουν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Ο όμιλος αναμένει διπλασιασμό των λειτουργικών κερδών του την επόμενη τετραετία με αιχμή του δόρατος τις παραχωρήσεις που συνεισφέρουν πλέον το 60% της λειτουργικής κερδοφορίας. Στα 7 δισ. το ανεκτέλεστο των κατασκευών.