ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Θετικές επιδόσεις για την Mango Ελλάς και αύξηση πωλήσεων κατά 16%

Ο ισπανικός όμιλος συμπλήρωσε 40 έτη από την ίδρυση του. Στη χώρα μας διατηρεί 4 καταστήματα ενώ το σήμα της αναπτύσσεται παράλληλα και από franchisees. Φιλόδοξη επέκταση στις ΗΠΑ.

Σε αναπτυξιακή τροχιά παραμένει η ισπανική αλυσίδα ενδυμάτων Mango στην χώρα μας, καταγράφοντας θετικές επιδόσεις την χρονιά που πέρασε, παρά τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις.

Ειδικότερα, η θυγατρική του ισπανικού ομίλου, Mango Garments Ελλάς, παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 1,34 εκατ. ευρώ το 2023 συγκριτικά με το 2022, ή ποσοστό 16%, εξέλιξη που κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική μέσα στο τρέχον περιβάλλον για το λιανεμπόριο.

Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 9,86 εκατ. ευρώ, έναντι 8,52 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το μικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 23,93%, αγγίζοντας τα 4,37 εκατ. ευρώ πέρσι, από 3,53 εκατ. ευρώ το προηγούμενο 2022. Το αποτέλεσμα προ φορών ήταν κέρδη ύψους 196.632 ευρώ το 2023, έναντι κερδών 252.593 ευρώ το 2022, ενώ σε επίπεδο μετά φόρων, τα κέρδη ήταν επίσης μειωμένα σε ποσοστό 18%, διαμορφούμενα σε 147.011 ευρώ, από 180.999 ευρώ το προηγούμενο έτος.

Η θυγατρική του ισπανικού κολοσσού fast fashion διατηρεί τέσσερα καταστήματα στην χώρα μας, σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ενώ το σήμα της αναπτύσσεται παράλληλα και από franchisees, όπως ο όμιλος Φάις.

Ο τελευταίος αναπτύσσει την αλυσίδα μέσω της θυγατρικής του Sportswind ΑΕ, παράλληλα με άλλα σήματα. Την χρονιά που πέρασε ωστόσο, μόνο οι πωλήσεις της Mango παρουσίασαν αύξηση σε ποσοστό 23% συγκριτικά με το 2022, ποσοστό που καταδεικνύει την αυξανόμενη δυναμική του σήματος στην χώρα μας.

Σημειώνεται ότι η Sportswind διατηρεί δίκτυο 4 καταστημάτων της ισπανικής φίρμας, όντας master franchisee, ενώ ακόμη πέντε καταστήματα λειτουργούν στην Ελλάδα από την εταιρεία AXF, η οποία αναπτύσσει παράλληλα τα δικά της σήματα γυναικείας ένδυσης, Attrativo και ALE.

Σε διεθνές επίπεδο ο ισπανικός κολοσσός συμπληρώνει φέτος 40 έτη από την δημιουργία του κι ολοκληρώνει την χρονιά έχοντας υπερβεί τον αρχικό του στόχο για την δημιουργία 40 εταιρικών καταστημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δρομολογεί δε επενδύσεις συνολικού ύψους 70 εκατ. δολαρίων στην αμερικανική αγορά, προκειμένου να επεκτείνει την αλυσίδα σε τουλάχιστον 65 σημεία και να εδραιώσει έτσι την παρουσία του σε μία πολλά υποσχόμενη επιχειρηματική αρένα.

Μέσα στο έτος, η Mango κατέστησε δυνατές τις ηλεκτρονικές αγορές σε 12 αφρικανικές χώρες, διευρύνοντας έτσι το πεδίο διάθεσης των ειδών της 120 χώρες του κόσμου. Έχοντας ολοκληρώσει την περσινή χρήση με έσοδα ύψους 3 δισ ευρώ και κέρδη-ρεκόρ 1 δισ ευρώ, ο ισπανικός όμιλος εστιάζει πλέον στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης, βάσει του οποίου ο τζίρος του θα υπερβεί τα 4 δισ ευρώ το 2026.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η χρονιά κλείνει με την απώλεια του ιδρυτή της Mango, Isak Andic, σε ηλικία 71 ετών, στα μέσα του μήνα, σε ορειβατικό ατύχημα στα όρη Montserrat.

Γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη το 1953, μετοίκησε στην Βαρκελώνη σε νεαρή ηλικία και δημιούργησε τον κολοσσό της Mango, ξεκινώντας από ένα μικρό κατάστημα με πουκάμισα. Νωρίτερα μέσα στην χρονιά, του είχε αποτιμηθεί το βραβείο Kingdom of Spain, από τον βασιλιά της Ισπανίας Φίλιππο, σε αναγνώριση της διαχρονικής του προσφοράς στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας αλλά και της εξέλιξής του στον χώρο του επιχειρείν που αποτελεί έμπνευση για τις νεαρότερες γενιές. Ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Καταλονίας κι ένας από τους πλουσιότερους στην Ισπανία, με την περιουσία του να υπολογίζεται στα 4,5 δισ ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mango stores-emporio
ΔΙΕΘΝΗ

Έσοδα-ρεκόρ για τη Mango το πρώτο εξάμηνο με ώθηση από τα ανδρικά ρούχα

Ο ισπανικός όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του στα 1,6 δισ. ευρώ, ερχόμενος πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του για ετήσια έσοδα άνω των 4 δισ. το 2026. Στην Ελλάδα λειτουργεί συνολικά 9 σημεία πώλησης.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ πωλήσεων για την ισπανική Mango, πώς κινείται στην ελληνική αγορά

Ο ισπανικός όμιλος θα προσθέσει ακόμη 500 καταστήματα στο δίκτυο του διεθνώς το 2024, έτος συμπλήρωσης 40 ετών από την ίδρυσή του. Στην Ελλάδα λειτουργεί 9 καταστήματα. Η θυγατρική του ομίλου είχε αύξηση εσόδων 40% το 2022.