ΓΔ: 2070.13 0.13% Τζίρος: 216.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:11
germania, merkel, lockdown, koronoios
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 150% του ενεργειακού κόστους για το γερμανικό εμπόριο

Πολλά σούπερ μάρκετ εξετάζουν το ενδεχόμενο να περιορίσουν το ωράριο λειτουργίας τους για να περιορίσουν το κόστος, ενώ μπαίνει και θερμοστάτης στα καταστήματα και σβήνουν οι βιτρίνες.

Το ενεργειακό κόστος για το λιανικό εμπόριο στη Γερμανία αυξήθηκε από την αρχή του χρόνου κατά 150%.Σε έρευνα του Γερμανικού Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου HDE, οι μισές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι απειλούνται με λουκέτο.

Το λιανικό εμπόριο ποντάρει τώρα σε μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας για να «βγάλει το χειμώνα». Για παράδειγμα τα καταστήματα θα θερμαίνονται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. «Κάθε βαθμός μειώνει την κατανάλωση ενέργειας μέχρι και 6%», λέει ο Πάτρικ Σιτς από τον Γερμανικό Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου. Τα πρώτα σουπερμάρκετ εξετάζουν ήδη το ενδεχόμενο να περιορίσουν το ωράριο λειτουργίας τους για να συγκρατήσουν το εκτινασσόμενο ενεργειακό κόστος.

Παράλληλα στα εθελοντικά μέτρα η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε και υποχρεωτικά σε ειδικό κανονισμό που ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου. Έτσι για παράδειγμα τα καταστήματα θα θερμαίνονται μέχρι το πολύ τους 19 βαθμούς, ενώ ο φωτισμός των διαφημίσεων στους εξωτερικούς χώρους θα απενεργοποιείται από τις 10:00 μ.μ. έως τις 6:00 π.μ. και οι πόρτες των καταστημάτων δεν θα παραμένουν ανοιχτές, αλλά θα κλείνουν. Η Καρίνα Περέτσκε από τον Εμπορικό Σύνδεσμό Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας εκφράζει ωστόσο επιφυλάξεις για τις υποχρεωτικά κλειστές πόρτες ιδίως των μικρότερων καταστημάτων: «Αν η πόρτα είναι κλειστή, μπαίνουν μέσα λιγότεροι πελάτες». Διότι, όπως εξηγεί, ψυχολογικά οι κλειστές πόρτες αντιμετωπίζονται ως εμπόδιο.

Για να προσελκύσει περισσότερο κόσμο στην αγορά ο Γερμανικός Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου ξεκίνησε, μετά από πρωτοβουλία του Εμπορικού Συνδέσμου Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, τη διαφημιστική εκστρατεία «Κλειστές πόρτες, ανοιχτά μαγαζιά». Με πολύχρωμες αφίσες οι πελάτες ενημερώνονται ότι τα καταστήματα λειτουργούν παρά τις κλειστές πόρτες. Μέχρι τώρα η καμπάνια μας πηγαίνει πολύ καλά, λέει ο Πάτρικ Στις.

Οι περισσότεροι πελάτες δείχνουν κατανόηση για τα μέτρα, καθώς το θέμα της εξοικονόμησης ενέργειας γίνεται όλο και πιο σημαντικό και στη δική τους καθημερινότητα. Μιλώντας στην DW μια περαστική λέει: «Είναι ό,τι πιο σωστό μπορούμε να κάνουμε για να περιορίσουμε την ενεργειακή σπατάλη. Δυστυχώς όμως χαλά κάπως τη διάθεση να βλέπεις παντού κλειστές πόρτες και να μπαίνεις σε κρύα καταστήματα. Αλλά δεν νομίζω ότι έχουμε άλλη επιλογή».

Για το λιανικό εμπόριο το κύριο πρόβλημα είναι άλλο, εκτιμά η Καρίνα Περέτσκε, επειδή μετά από περισσότερα από δύο χρόνια πανδημίας και τον σημερινό υψηλό πληθωρισμό, η αγοραστική δύναμη βρίσκεται προς το παρόν στο ναδίρ. Ιδιαίτερα τα μικρότερα καταστήματα αντιμετωπίζουν πρόβλημα: «Δυστυχώς δεν έχουμε άλλες οικονομίες, έχουν εξαντληθεί. Και τώρα έχουμε υψηλότερα κόστη και οι πελάτες το ίδιο, με αποτέλεσμα να ψωνίζουν μόνο τα απαραίτητα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Αζαντί Τάουερ Τεχεράνης
ΔΙΕΘΝΗ

Πιθανή διεξαγωγή συνομιλιών του Ιράν με ευρωπαϊκές χώρες για τα πυρηνικά

Όπως μεταδίδει το ημιεπίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, Ιράν, Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία κατέληξαν σε καταρχήν συμφωνία για την έναρξη σχετικών συνομιλιών μέσα στις επόμενες ημέρες.
Κυριάκος Μητσοτάκης πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης – Μερτς: Η ενεργειακή ατζέντα και το στοίχημα της διασύνδεσης

Τα ενεργειακά θα βρεθούν στην ατζέντα της συνάντησης των δύο ηγετών. Η Αθήνα προωθεί μεγάλες διασυνδέσεις και στρατηγικές συνεργασίες με τη Γερμανία σε πράσινη ενέργεια και υποδομές μεταφοράς.