ΓΔ: 2100.46 0.81% Τζίρος: 264.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φώτο: Shutterstock

Ματαρία φορτίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε δέκα λεπτά

Η νέα αυτή μπαταρία που δημιούργησαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια μπορεί να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα μέσα σε μόνο δέκα λεπτά, επιτρέποντας την οδήγηση για άλλα 300 χιλιόμετρα περίπου.

Ερευνητές στις ΗΠΑ, ανέπτυξαν μια πειραματική νέου τύπου μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα μέσα σε μόνο δέκα λεπτά, επιτρέποντας την οδήγηση για άλλα 300 χιλιόμετρα περίπου.

Οι ερευνητές του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Joule", δήλωσαν ότι η νέα μπαταρία μπορεί μελλοντικά να επιτρέψει στα ηλεκτροκίνητα οχήματα να κινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις, αρκεί να κάνουν σύντομη δεκάλεπτη στάση σε ένα σταθμό φόρτισης.

Για να φορτιστούν πολύ γρήγορα οι μπαταρίες ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των οδηγών, πρέπει να αναπτύξουν γρήγορα μεγάλη θερμότητα, πράγμα που απειλεί την ίδια τη μπαταρία, φθείροντάς την, αλλά επίσης προκαλώντας ηλεκτρικούς σπινθήρες και δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. Ενώ οι συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου φορτίζονται και αποφορτίζονται στην ίδια θερμοκρασία, οι ερευνητές βρήκαν τρόπο να φορτίζουν τη νέα μπαταρία σε αυξημένη θερμοκρασία 60 βαθμών Κελσίου για λίγα λεπτά και μετά να την αποφορτίζουν σε χαμηλότερη θερμοκρασία.

Η νέα μπαταρία μπορεί να αντέξει έως 2.500 κύκλους ταχείας φόρτισης σε αυξημένη θερμοκρασία. Οι ερευνητές φιλοδοξούν να μειώσουν ακόμη περισσότερο το χρόνο φόρτισης στα πέντε λεπτά, χωρίς βλάβη για την μπαταρία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΔΙΕΘΝΗ

Αβεβαιότητα στην ΕΕ: Πιέσεις αυτοκινητοβιομηχανίας για ευελιξία στους κινητήρες

Η ΕΕ επανεξετάζει την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία amid κινεζικό ανταγωνισμό και υψηλό κόστος μετάβασης· κρίσιμες αποφάσεις αναμένονται τον Δεκέμβριο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα συστήματα 800V αλλάζουν τη φόρτιση με ταχύτερους χρόνους και υψηλή απόδοση

Τα συστήματα 800V επιτρέπουν φόρτιση άνω των 250 kW, μειώνουν το βάρος των καλωδίων και αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτρικών ΙΧ, με την αγορά να εκτιμά ότι θα αποτελέσουν σύντομα τον νέο κανόνα στην ηλεκτροκίνηση.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.