ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
astrazeneca-emvolio
Φώτο: Shutterstock

Εγκρίθηκε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το εμβόλιο της AstraZeneca

«Περιμένω από την εταιρεία να παραδώσει τα 400 εκατ. δόσεις όπως συμφωνήθηκε. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εξασφαλίσουμε εμβόλια για τους Ευρωπαίους, τους γείτονες και τους συνεργάτες μας σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Η ΕΕ περιμένει από την AstraZeneca να παραδώσει τα 400 εκατομμύρια δόσεις που έχουν συμφωνηθεί τονίζει η Πρόεδρος την Κομισιόν ανακοινώνοντας παράλληλα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την έγκρισή της για να χρησιμοποιηθεί στην ΕΕ. 

«Μόλις εγκρίναμε το εμβόλιο της AstraZeneca στην αγορά της ΕΕ μετά τη θετική αξιολόγηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων.

Περιμένω από την εταιρεία να παραδώσει τα 400 εκατομμύρια δόσεις όπως συμφωνήθηκε. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εξασφαλίσουμε εμβόλια για τους Ευρωπαίους, τους γείτονες και τους συνεργάτες μας σε όλο τον κόσμο», έγραψε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (EMA) συνιστά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού που ανέπτυξαν η AstraZeneca και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Νωρίτερα σήμερα, η φαρμακευτική εταιρεία AstraZeneca έδωσε στη δημοσιότητα τη σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ των δύο μερών (Κομισιόν- ΑstraZeneca) στις 27 Αυγούστου 2020, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή εμβολίων είναι αναπόφευκτες, δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της AstraZeneca

Οι δυσλειτουργίες και οι καθυστερήσεις κατά την παρασκευή των εμβολίων για τον νέο κορονοϊό είναι αναπόφευκτες, δεδομένης της ταχύτητας με την οποία αναπτύχθηκαν, δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας AstraZeneca, Πασκάλ Σοριό, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Ο Σοριό είπε ότι δεν θα σχολιάσει τη διαμάχη της εταιρείας του με την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τον εφοδιασμό της Ευρώπης, γιατί θέλει να επικεντρωθεί στην έγκριση που έδωσε σήμερα η ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή (EMA) στο εμβόλιο της AstraZeneca και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Είπε όμως ότι είχε μια «καλή» συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις χώρες μέλη.

«Έχουμε έτοιμες εκατομμύρια δόσεις» για να ξεκινήσουν οι παραδόσεις στην ΕΕ, πρόσθεσε. Η εταιρεία πιστεύει ότι έχει επιλύσει τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε στη μονάδα που παρασκευάζει τα εμβόλια για την ΕΕ και η παραγωγικότητα θα βελτιωθεί σύντομα. Η AstraZeneca «εργάζεται 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα» για να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα και είναι «απολύτως επικεντρωμένη» στην αύξηση της παραγωγής για την Ευρώπη, υποστήριξε.

Κανείς δεν πίστευε ότι αυτό το εμβόλιο θα ήταν εφικτό να παρασκευαστεί πριν από 9 μήνες και τώρα που έγινε «ο κόσμος το θεωρεί δεδομένο», σημείωσε ο Σοριό.

Η ΕΕ δεν μπορεί να είναι η μόνη που θα επηρεαστεί από τις καθυστερήσεις

O υφυπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Γαλλίας Κλεμάν Μπον δήλωσε σήμερα ότι πρέπει να «αποσαφηνιστούν» οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις του εμβολίου κατά της Covid-19 της φαρμακευτικής εταιρείας AstraZeneca στην Ευρωπαϊκή Ένωση και προειδοποίησε ότι οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να τιμωρούνται προς όφελος μιας «άλλης χώρας».

«Μπορεί να υπάρξουν δυσκολίες στην παραγωγή (…), όμως εάν υπάρχουν δικαιολογημένες καθυστερήσεις, δεν υπάρχει λόγος να επηρεάζουν μονάχα την Ευρωπαϊκή Ένωση», υπογράμμισε, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης σε δημοσιογράφους.

«Δεν μπορεί να υπάρχει από τη μία πλευρά σημαντική καθυστέρηση στις παραδόσεις προς την Ευρώπη και από την άλλη παραδόσεις που τηρούνται ή επιταχύνονται προς μια άλλη χώρα», επισήμανε, χωρίς να διευκρινίσει εάν αναφέρεται συγκεκριμένα στη Βρετανία.

Καθώς κατηγορείται για καθυστερήσεις στις παραδόσεις που ανακοίνωσε, ο όμιλος AstraZeneca έκανε λόγο για «πτώση της αποδοτικότητας» σε ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη προκειμένου να δικαιολογήσει ότι μπορεί να παραδώσει μονάχα το «ένα τέταρτο» των δόσεων που είχε αρχικά υποσχεθεί στην ΕΕ, για το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Οι Βρυξέλλες έκριναν αυτές τις εξηγήσεις «ανεπαρκείς» και ζήτησαν να διεξαχθεί επιθεώρηση σε μια μονάδα της εταιρείας στο Βέλγιο, όπου κατασχέθηκαν χθες «ορισμένα έγγραφα και δεδομένα».

Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, είπε ο Κλεμάν Μπον, που χαιρέτισε το γεγονός ότι τέθηκε σε ισχύ ένας ευρωπαϊκός μηχανισμός ελέγχου των εξαγωγών των εμβολίων κατά της Covid.

«Ήταν αναγκαίο, διότι υπήρξε συλλογική ανησυχία και πρέπει να αποσαφηνίσουμε τι συνέβη με την AstraZeneca», επισήμανε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αίθουσα Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
ΔΙΕΘΝΗ

Κομισιόν: Η συμφωνία ΕΕ καλύπτει τις άμεσες χρηματοδοτικές ανάγκες Ουκρανίας

Η ΕΕ εγκρίνει δάνειο 90 δισ. ευρώ προς την Ουκρανία για τα επόμενα δύο χρόνια, καλύπτοντας τις χρηματοδοτικές της ανάγκες. Η αποπληρωμή θα γίνει αν η Ουκρανία λάβει πολεμικές επανορθώσεις από τη Ρωσία, ενώ τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία παραμένουν δεσμευμένα.
Τζόρτζια Μελόνι Ιταλία
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Έτοιμη να υπογράψει Mercosur αν διασφαλιστούν απαντήσεις αγροτών

Η ιταλική κυβέρνηση δηλώνει ότι είναι έτοιμη να υπογράψει τη συμφωνία με τη Mercosur, μόλις δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις στους αγρότες, οι οποίες εξαρτώνται από αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αναμένονται σύντομα.
Βουλή ψήφιση νομοσχεδίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μπρατάκος στην εξεταστική: Ανησυχία για τη διαπίστευση του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Ιωάννης Μπρατάκος κατέθεσε στην εξεταστική επιτροπή για τις επαφές με τον πρώην πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, τις ανησυχίες για τη διαπίστευση του οργανισμού και τις δυσλειτουργίες στη διοίκησή του.
Αυτοκινητοβιομηχανία γραμμή παραγωγής
ΔΙΕΘΝΗ

Αντιδράσεις για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης ΙΧ με βενζίνη το 2035

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035 από την ΕΕ προκάλεσε αντιδράσεις: αυτοκινητοβιομηχανίες και σύνδεσμοι μιλούν για ευελιξία, με άλλους να βλέπουν ρίσκο για την ανταγωνιστικότητα.
Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.