ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
Φώτο: Shutterstock

Η Κομισιόν φέρνει νωρίτερα την αναθεώρηση στόχων CO2 στα αυτοκίνητα

Η ΕΕ φέρνει νωρίτερα την αναθεώρηση των στόχων CO2 για την αυτοκινητοβιομηχανία, με επίκεντρο τα βαν, ενώ η Volkswagen καθυστερεί το ηλεκτρικό Golf δίνοντας πλεονέκτημα στους Κινέζους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να επισπεύσει την αναθεώρηση των φιλόδοξων στόχων της για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία, προχωρώντας στη σχετική εξέταση έως το τέλος του 2025 και όχι το 2026, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. 

Η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025 από πηγές της ΕΕ, έπειτα από κρίσιμη συνάντηση της Προέδρου της Επιτροπής με κορυφαία στελέχη του κλάδου, όπου κυριάρχησε ο προβληματισμός για το μέλλον του τομέα στην Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται πως η ΕΕ είχε θέσει ως στόχο τη μηδενική εκπομπή CO2 από νέα αυτοκίνητα και βαν έως το 2035, κάτι που ερμηνεύτηκε ευρέως ως το τέλος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 Ωστόσο, οι διεθνείς ενώσεις αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμούν πλέον ότι η πλήρης μετάβαση σε καθαρά οχήματα ως το 2035 είναι «ανέφικτη», αναφέρει το Reuters, καθώς η διείσδυση ηλεκτρικών βαν παραμένει μόλις στο 8,5% του συνόλου των νέων εγγραφών, σχεδόν το μισό της αγοράς των ηλεκτρικών επιβατηγών.

Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους που συμμετείχαν στη συζήτηση υπό τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Stephane Sejourne, η επικείμενη αναθεώρηση των μέτρων θα επικεντρωθεί κυρίως στα βαν.

 Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν στα μελλοντικά πλάνα και βιοκαύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, καθώς και τεχνολογίες όπως τα plug-in υβριδικά ή τα συστήματα επέκτασης αυτονομίας, χωρίς να θίγονται οι στόχοι βιωσιμότητας.

Η Επιτροπή σχεδιάζει επιπλέον να προτείνει μια νέα κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα μπορούσαν να τύχουν ευνοϊκότερης φορολόγησης και να ενισχύσουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, συμβάλλοντας στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων σύμφωνα με το Reuters.

Προβλήματα επιβεβαιώνονται και στο στρατόπεδο της Volkswagen, καθώς το εργοστασιακό πλάνο για την κατασκευή της ηλεκτρικής έκδοσης του Golf καθυστερεί λόγω περικοπών σε επενδύσεις και περιορισμών προϋπολογισμού. Σύμφωνα με το Bloomberg, η κυκλοφορία του ηλεκτρικού Golf αναβάλλεται κατά περίπου εννέα μήνες, ενώ ταυτόχρονα αναβάλλονται και τα σχέδια μεταφοράς της παραγωγής για τα υπάρχοντα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο Μεξικό.

Τα τεχνικά προβλήματα και οι δυσλειτουργίες στις γραμμές παραγωγής έχουν προκαλέσει αναστάτωση στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ και επιδρούν άμεσα στους εργαζόμενους, με τον όγκο παραγωγής να αναμένεται να μειωθεί κατά χιλιάδες μονάδες εβδομαδιαίως για το υπόλοιπο του έτους.

Η καθυστέρηση δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στους Κινέζους ανταγωνιστές, όπως η BYD, οι οποίοι ήδη σημειώνουν πρόοδο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και διευρύνουν το μερίδιό τους στην Ευρώπη. Η αδυναμία των μεγάλων ευρωπαϊκών brand να διαθέσουν οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω υψηλού κόστους παραγωγής, αυξάνει την πίεση στον κλάδο.

Σε απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, ο όμιλος VW σκοπεύει να εισαγάγει τέσσερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλού κόστους από το 2026, με αρχική τιμή περί τις 25.000 ευρώ. Τα καινοτόμα μοντέλα παρουσιάστηκαν στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, ενισχύοντας τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα της γκάμας της Volkswagen.

Σε επίπεδο μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, η Volkswagen συντάσσει νέο προϋπολογισμό ύψους 160 δισ. ευρώ για την περίοδο 2026–2030, με μέρος αυτών των κεφαλαίων να διοχετεύεται σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των εργοστασίων και την αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.
Αυτοκινητοβιομηχανία γραμμή παραγωγής
ΔΙΕΘΝΗ

Αντιδράσεις για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης ΙΧ με βενζίνη το 2035

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035 από την ΕΕ προκάλεσε αντιδράσεις: αυτοκινητοβιομηχανίες και σύνδεσμοι μιλούν για ευελιξία, με άλλους να βλέπουν ρίσκο για την ανταγωνιστικότητα.
σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΑ: Νέες απαιτήσεις εισαγωγών και αλλαγές με το CBAM από 1/1/2026

Το ΕΒΕΑ ενημερώνει ότι από 1η Ιανουαρίου 2026 τίθεται σε ισχύ στην ΕΕ ο μηχανισμός CBAM, ο οποίος αφορά προϊόντα με υψηλές εκπομπές CO2. Εταιρίες που εισάγουν σίδηρο, αλουμίνιο, τσιμέντο, λιπάσματα κ.ά. οφείλουν να προετοιμαστούν.