ΓΔ: 2097.22 0.06% Τζίρος: 194.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Η έδρα της Φερράρι, το Μαρανέλλο
Φωτογραφία Shutterstock

Τα πιο εντυπωσιακά κεντρικά γραφεία πολυεθνικών κολοσσών που ξεχωρίζουν

Από το φουτουριστικό Apple Park έως τις τροπικές Spheres της Amazon, τα HQs των πολυεθνικών είναι σύμβολα ισχύος, αρχιτεκτονικής υπεροχής και εταιρικής φιλοσοφίας.

Στον κόσμο των μεγάλων πολυεθνικών, τα κεντρικά γραφεία δεν είναι απλώς χώροι εργασίας. Είναι σύμβολα ισχύος, σχεδιαστικής υπεροχής και εταιρικής φιλοσοφίας. 

Από γυάλινες προσόψεις και φουτουριστικές δομές, μέχρι ολόκληρες «πόλεις» αφιερωμένες στην καινοτομία και την ευεξία, οι μεγαλύτερες εταιρείες του πλανήτη επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια, ακόμη και δισεκατομμύρια, για να δημιουργήσουν χώρους που εμπνέουν, εντυπωσιάζουν και αφηγούνται την ιστορία τους. 

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά στέλεχος της Mercedes-Benz USA: «Δεν χτίζουμε απλώς ένα κτήριο. Δημιουργούμε έναν χώρο που εμπνέει, ενώνει και προβάλλει το μέλλον της μάρκας».

Τα κορυφαία γραφεία κολοσσών που έχουν κατασκευαστεί

Mercedes-Benz – Σείντι Σπρίνγκς, ΗΠΑ – 93 εκατ. δολάρια

Το Mercedes-Benz USA Headquarters, εγκαινιασμένο το 2018, είναι ένα μοντέρνο συγκρότημα που αντικατοπτρίζει την τελειότητα της γερμανικής μηχανικής και την κομψότητα του brand. 

Σχεδιασμένο από τη Gensler, το κτήριο δίνει έμφαση στη διαφάνεια με εκτεταμένες γυάλινες προσόψεις, πλημμυρίζοντας τους εσωτερικούς χώρους με φυσικό φως.

 Η ανοιχτή διαρρύθμιση προωθεί τη συνεργασία, ενώ οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν καφετέριες, υπαίθριες ζώνες, γυμναστήριο, παιδικό σταθμό και χώρους ευεξίας, στοιχεία που ενισχύουν την αντίληψη της Mercedes ότι η έδρα είναι «home base» για τους εργαζομένους. 

Ο βιώσιμος σχεδιασμός και η στρατηγική τοποθεσία, δίπλα σε μεγάλες οδικές αρτηρίες και κοντά στο αεροδρόμιο της Ατλάντα, το καθιστούν κόμβο καινοτομίας και επικοινωνίας.

Ferrari – Μαρανέλλο, Ιταλία – 214 εκατ. δολάρια

Στην καρδιά της Emilia-Romagna, το κτήριο της Ferrari βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την πίστα δοκιμών Fiorano και τους χώρους παραγωγής των υπερ-αυτοκινήτων της μάρκας. 

Ο σχεδιασμός του αποπνέει πάθος και ταχύτητα, με κόκκινες και μαύρες πινελιές που παραπέμπουν άμεσα στην κληρονομιά της Scuderia. 

Στο εσωτερικό, οι επισκέπτες συναντούν εκθεσιακούς χώρους με ιστορικά μοντέλα, αίθουσες παρουσίασης νέων αυτοκινήτων και ατμόσφαιρα που θυμίζει paddock Formula 1. 

Ενσωματώνει σύγχρονες κατασκευαστικές τεχνολογίες και βιώσιμα υλικά, ενώ λειτουργεί ταυτόχρονα ως διοικητικό κέντρο και «σκηνή» παρουσίασης του brand διεθνώς. Όπως λένε και οι ίδιοι: «Το Maranello δεν είναι απλώς η έδρα μας – είναι η καρδιά και η ψυχή της Ferrari».

BMW – Μόναχο, Γερμανία – 275 εκατ. δολάρια

Το BMW Four-Cylinder Building, έργο του Karl Schwanzer, αποτελεί από το 1972 το πιο αναγνωρίσιμο αρχιτεκτονικό ορόσημο της Βαυαρίας. 

Με σχήμα τεσσάρων κυλίνδρων, αναφορά στους διάσημους κινητήρες της BMW, και πρωτοποριακή τεχνική κατασκευής όπου οι όροφοι αναρτήθηκαν από την κορυφή προς τα κάτω, η δομή αυτή είναι υπόδειγμα μηχανικής ακρίβειας.

 Η γειτνίαση με το BMW Museum και το εργοστάσιο παραγωγής συνδέει τον χώρο με την ιστορική και τεχνολογική αφήγηση της μάρκας. Ο ίδιος ο Schwanzer είχε πει: «Ήθελα το κτήριο να είναι το ίδιο μηχανικό αριστούργημα με τα αυτοκίνητα της BMW».

DJI – Σέντσεν, Κίνα – 500 εκατ. δολάρια

Σχεδιασμένη από τους Foster + Partners, η έδρα της DJI μοιάζει να αιωρείται στον αέρα. Δύο πύργοι ύψους περίπου 200 μέτρων, ενωμένοι με γυάλινες γέφυρες και κυβικά τμήματα που «κρέμονται» ανάμεσά τους, δημιουργούν μια εντυπωσιακή σιλουέτα στον ορίζοντα της Shenzhen. 

Το κτήριο στεγάζει προηγμένα εργαστήρια, χώρους δοκιμών drones και αεροδιαδρόμους, ενσωματώνοντας στοιχεία βιώσιμης αρχιτεκτονικής και φυσικού φωτισμού. 

Ο Norman Foster σχολίασε: «Το κτήριο της DJI αντικατοπτρίζει την τόλμη και την πρωτοπορία της εταιρείας, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την αρχιτεκτονική και τη φύση».

Tencent – Σεντσέν, Κίνα – 600 εκατ. δολάρια

Με δύο ουρανοξύστες ύψους 248 και 194 μέτρων, ενωμένους με τρεις γιγάντιες «sky bridges», η έδρα της Tencent αποτελεί υπόδειγμα εταιρικού συγκροτήματος που ενθαρρύνει τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση.

 Οι γέφυρες φιλοξενούν κήπους, γυμναστήρια, καφετέριες και χώρους συνεδριάσεων, αντανακλώντας τη φιλοσοφία της εταιρείας για συνδεσιμότητα και κοινότητα. 

Σχεδιασμένο από το γραφείο NBBJ, το συγκρότημα χρησιμοποιεί βιοκλιματικές τεχνολογίες για εξοικονόμηση ενέργειας και συλλογή βρόχινου νερού. Ο αρχιτέκτονας Jonathan Ward είχε πει: «Θέλαμε οι άνθρωποι να νιώθουν ότι εργάζονται μέσα σε μια ζωντανή πόλη στον ουρανό».

Nike – Μπέβερτον, ΗΠΑ – 1 δισ. δολάρια

Το campus της Nike εκτείνεται σε δεκάδες εκτάρια και περιλαμβάνει γραφεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, λίμνες, μονοπάτια και κτήρια αφιερωμένα σε αθλητικούς θρύλους όπως ο Michael Jordan και η Serena Williams. 

Η αρχιτεκτονική αντικατοπτρίζει τη δυναμική φύση του brand, με χώρους που προωθούν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. 

Διαθέτει πράσινες στέγες, συστήματα ανακύκλωσης νερού και βιώσιμες λύσεις που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 

Ο Phil Knight συνοψίζει: «Δεν θέλαμε απλώς γραφεία· θέλαμε ένα μέρος που να ζει και να αναπνέει την κουλτούρα του αθλητισμού».

Amazon – Σιάτλ, ΗΠΑ – 2,5 δισ. δολάρια

Οι «Spheres» της Amazon είναι τρεις τεράστιες γυάλινες σφαίρες που φιλοξενούν έναν τροπικό παράδεισο εργασίας, με πάνω από 40.000 φυτά από 50 χώρες. 

Το design ενθαρρύνει την ανεπίσημη συνεργασία και την ευεξία, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές αίθουσες με μονοπάτια, κήπους και άτυπους χώρους συνάντησης. 

Οι σφαίρες αποτελούν την καρδιά του campus της Amazon και σύμβολο της ιδέας ότι η καινοτομία ανθίζει όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε περιβάλλον που εμπνέει. 

Ο Jeff Bezos είχε δηλώσει: «Θέλουμε το περιβάλλον εργασίας μας να εμπνέει και να αναζωογονεί. Οι Spheres είναι ένα εργαστήριο δημιουργικότητας».

Apple – Κουπερτίνο, ΗΠΑ – 5 δισ. δολάρια

Το Apple Park είναι ένα από τα πιο ακριβά και φιλόδοξα κτήρια στον κόσμο. Σχεδιασμένο από τους Foster + Partners σε στενή συνεργασία με τον Steve Jobs, το κυκλικό του σχήμα και οι καμπύλες γυάλινες προσόψεις δημιουργούν μια αίσθηση αρμονίας και ροής. 

Εκτείνεται σε 260.000 τ.μ., στεγάζει 12.000 εργαζομένους και περιβάλλεται από 9.000 δέντρα, λειτουργώντας 100% με ανανεώσιμη ενέργεια. 

Κάθε λεπτομέρεια, από τα υλικά μέχρι τις εσωτερικές επιφάνειες χωρίς εμφανείς ενώσεις, αποπνέει την τελειομανία της Apple. Ο Steve Jobs είχε πει: «Θέλουμε το Apple Park να είναι το πιο καινοτόμο κτίριο στον κόσμο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρούχα σε κρεμάστρες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΣΑ: Δέκα προτάσεις για στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων ενόψει ΔΕΘ

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών παρουσίασε δέκα προτάσεις για τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων, από ρύθμιση 150 δόσεων και ακατάσχετο λογαριασμό έως στήριξη στη χρηματοδότηση και μισθώσεις.