Στις 12 Ιουνίου 2025, η πτήση AI171 της Air India, ένα Boeing 787-8 Dreamliner, συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή της από το αεροδρόμιο Sardar Vallabhbhai Patel στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας, με προορισμό το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου.
Το αεροσκάφος, με 242 επιβαίνοντες, κατέπεσε σε φοιτητική εστία του Ιατρικού Κολλεγίου B.J. στην κατοικημένη περιοχή Meghani Nagar, προκαλώντας τεράστια καταστροφή
Από τους 242 επιβαίνοντες, 230 ήταν επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος. Οι εθνικότητες περιλάμβαναν 169 Ινδούς, 53 Βρετανούς, 7 Πορτογάλους και 1 Καναδό.
Μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης, είχαν ανασυρθεί περισσότερες από 200 σοροί, ενώ οι αρχές εκτιμούν ότι οι περισσότεροι επιβαίνοντες είναι νεκροί. Ένας επιβάτης, ο Vishwash Kumar Ramesh, Βρετανο-Ινδός, αναφέρθηκε ως ο μοναδικός επιζών, έχοντας διασωθεί από τα συντρίμμια.
Το αεροσκάφος ήταν υπό τη διοίκηση του έμπειρου πιλότου Captain Sumeet Sabharwal, με πάνω από 8.200 ώρες πτήσης, και του συγκυβερνήτη Clive Kundar, με 1.100 ώρες πτήσης. Το Boeing 787-8 Dreamliner, ηλικίας 11 ετών, είχε καταγράψει περίπου 41.700 ώρες πτήσης σε 7.800 πτήσεις, αριθμοί που θεωρούνται φυσιολογικοί για την ηλικία του αεροσκάφους.
Η πτήση απογειώθηκε στις 13:38 τοπική ώρα και έφτασε σε ύψος περίπου 625 ποδιών πριν αρχίσει να χάνει ύψος ραγδαία. Οι πιλότοι εξέπεμψαν σήμα κινδύνου (MAYDAY) λίγο μετά την απογείωση, αλλά δεν υπήρξε περαιτέρω επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, με καθαρή ορατότητα και σταθερή ατμόσφαιρα.
Η συντριβή είχε σοβαρές επιπτώσεις και στο έδαφος, καθώς το αεροσκάφος έπεσε σε φοιτητική εστία, προκαλώντας τον θάνατο τουλάχιστον πέντε ατόμων και τον τραυματισμό δεκάδων φοιτητών. Οι παγκόσμιοι ηγέτες εξέφρασαν τη θλίψη τους, με τον Βρετανό πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ να χαρακτηρίζει το γεγονός "συγκλονιστικό" και τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι να δηλώνει "βαθιά συντετριμμένος".
Η συντριβή επηρέασε και τις μετοχές της Boeing, με πτώση 3,8% την Πέμπτη. Ο αναλυτής της Citi, Jason Gursky, σημείωσε ότι, δεδομένης της ηλικίας και του ιστορικού του αεροσκάφους, είναι απίθανο να πρόκειται για πρόβλημα σχεδίασης ή κατασκευής, αλλά η μετοχή πιθανόν να συνεχίσει να δέχεται πιέσεις μέχρι να υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες.
Αυτή η τραγωδία αποτελεί την πρώτη θανατηφόρα συντριβή ενός Boeing 787 Dreamliner από την εισαγωγή του το 2011, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στην παγκόσμια αεροπορική κοινότητα.