Ανοδική πορεία κατέγραψαν τα μεγέθη του σουηδικού ομίλου Η&Μ κατά την δωδεκάμηνη οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2024, με τις πωλήσεις να βελτιώνονται κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 33% σε ετήσια βάση, χάριν στην επιτάχυνση της ανάπτυξης κατά τους φθινοπωρινούς μήνες και την βελτιωμένη αποδοτικότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 234,4 δισ σουηδικές κορώνες κατά την χρήση του 2024, έναντι 236 δισ την προηγούμενη χρήση, ενώ τα μεικτά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 4% το υπό εξέταση διάστημα, αγγίζοντας τα 125,9 δισ κορώνες. Ως αποτέλεσμα, το μεικτό περιθώριο κέρδους διευρύνθηκε σε 53,4% την χρονιά που πέρασε, από 51,2% το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 17,3 δισ κορώνες, από 14,5 δισ το προηγούμενο έτος, αυξανόμενα κατά 28%, εξαιρουμένων των επενδύσεων σε συνδεδεμένες εταιρείες, ενώ σε 11,5 δισ κορώνες ανήλθαν τα κέρδη μετά φόρων, έναντι 8,7 δισ το προηγούμενο έτος. Αυξημένες κατά 1% ήταν και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Η&Μ, συνεισφέροντας περί το 30% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Ανοδικά σε ποσοστό 4% κινήθηκαν επίσης οι πωλήσεις του ομίλου κατά το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου έως και τις 28 Ιανουαρίου 2025, προϊδεάζοντας για μία θετική χρήση. Σε ό,τι αφορά το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης 2024, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν 3% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 62,1 δισ κορώνες, ενώ τα λειτουργικά κέρδη βελτιώθηκαν σε 4,62 δισ κορώνες, από 4,33 δισ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Σχεδόν διπλάσια ήταν τα κέρδη μετά φόρων, αγγίζοντας τα 3 δισ έναντι 1,56 δισ κορώνες το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης του 2023. Όπως ανέφερε κατά την ενημέρωση των αναλυτών ο διευθύνων σύμβουλος της Η&Μ, κ. Daniel Erver, ο όμιλος βρίσκεται σε θετική τροχιά, στοχεύοντας πλέον σε αύξηση κερδών και πωλήσεων σε ποσοστό 10% μακροπρόθεσμα, έχοντας δει ήδη την σημαντική ανταπόκριση ειδικά του γυναικείου κοινού στις συλλογές του αλλά και την αποδοτικότητα της συσχέτισής του με influencers και προσωπικότητες της σύγχρονης νεανικής κουλτούρας.
Ο όμιλος θα διαθέσει επενδυτικά κεφάλαια κοντά στα 12 δισ κορώνες το 2025, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα του δικτύου του αλλά και της εφοδιαστικής του αλυσίδας. Μεταξύ των νέων ανοιγμάτων που προγραμματίζονται για φέτος συμπεριλαμβάνεται και η είσοδος της αλυσίδας Arket στην Ελλάδα, όπως επίσης και στην Αυστρία, τη Νορβηγία και την Ιρλανδία, αλλά και το λανσάρισμα της Η&Μ στην Βραζιλία. Μέσα στη χρονιά που πέρασε, ο όμιλος άνοιξε 88 νέα καταστήματα ενώ τερμάτισε την λειτουργία 204 σημείων, ενώ για φέτος δρομολογεί το άνοιγμα τουλάχιστον 80 νέων καταστημάτων και το κλείσιμο 109 σημείων. Στο τέλος του Νοεμβρίου, το δίκτυο του ομίλου μετρούσε 4.253 καταστήματα.
Μέρος των επενδυτικών κεφαλαίων του ομίλου θα κατευθυνθούν σε πρωτοβουλίες μάρκετινγκ κι ενέργειες βελτίωσης της εμπειρίας του πελάτη τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online, κυρίως στο brand της Η&Μ, ενώ έμφαση δίνεται και στην βελτίωση της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου, με στόχο να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται ώστε το σχέδιο ενός ενδύματος να φθάσει στα ράφια των καταστημάτων. Παραταύτα, η συνεχιζόμενη αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και η ευρύτερη γεωπολιτική αβεβαιότητα τροφοδοτούν την ανησυχία για την ευόδωση των σχεδίων αυτών, παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός υποχωρεί και τα επιτόκια μειώνονται. Ο σουηδικός όμιλος θα ενσωματώσει τέλος την αλυσίδα Monki στα υπάρχοντα καταστήματα Weekday, στα πλαίσια εξορθολογισμού του δικτύου του, ενώ βλέπει ήδη βελτίωση και στα ζητήματα βιωσιμότητας, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες και αναβαθμισμένα υλικά, έχοντας ήδη καταγράψει κάμψη 33% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, συγκριτικά με το 2019.