ΓΔ: 2107.43 0.15% Τζίρος: 200.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Δικαιοσύνη

Καταδικάστηκε γαλλική εταιρεία κατασκευών από δικαστήριο στη Βραζιλία

Μαζί με βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν να πληρώσουν πρόστιμο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σαν Πάουλου,

Ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών και των κατασκευών Alstom, βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν αυτή την εβδομάδα να πληρώσουν πρόστιμο ύψους σχεδόν 45 εκατομμυρίων ευρώ από βραζιλιάνικο δικαστήριο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σαν Πάουλου, απόφαση που περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου χθες Σάββατο.

Δικαστήριο της πολιτείας Σαν Πάουλου επέβαλε σε έξι φυσικά πρόσωπα, την εποχή στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του μετρό, και σε επτά νομικά πρόσωπα, εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, να πληρώσουν συλλογικά πρόστιμο 240 εκατομμυρίων χεάις (44,8 εκατ. ευρώ), αποφαινόμενο πως παραλείψεις τους οδήγησαν στην πολύνεκρη καταστροφή.

Η απόφαση, στην οποία μπορεί να ασκηθεί έφεση, απαγορεύει εξάλλου στα φυσικά πρόσωπα που καταδικάστηκαν να εργαστούν στον δημόσιο τομέα και στις εταιρείες να αναλάβουν δημόσια έργα στη Βραζιλία για πέντε χρόνια. Τη 12η Ιανουαρίου 2007, εργάτες έκαναν εκσκαφή, στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του σταθμού του μετρό Πινιέιρους, στο δυτικό τμήμα της βραζιλιάνικης πρωτεύουσας, όταν υποχώρησε τμήμα του εδάφους, ανοίγοντας πελώρια τρύπα που κατάπιε τμήμα κοντινού δρόμου. Πεζοί και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν σε αυτή την καταβόθρα, μαζί με όγκους γης, ασφάλτου και μπετόν. Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 90 κτίρια στην περιοχή είτε κατεδαφίστηκαν, ή χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα.

Παρότι υπήρχαν «ενδείξεις» δομικού προβλήματος, πως το υπέδαφος ήταν ασταθές στην τοποθεσία όπου διανοιγόταν η στοά του μετρό, τα έργα προχώρησαν χωρίς να εγκατασταθούν απαραίτητες υποστυλώσεις, τόνισε το δικαστήριο στην ετυμηγορία του, που εκδόθηκε προχθές Παρασκευή. Ο τρόπος που ενήργησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες αποδείχθηκε «επικίνδυνος», η αμέλειά τους εξέθεσε την τοποθεσία σε «άμεσο κίνδυνο» κατάρρευσης, που τελικά έγινε.

Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε το πρόστιμο και η απαγόρευση είναι μεγάλες βραζιλιάνικες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους οι OAS (πλέον Grupo Metha), Queiroz Galvao, Camargo Correa και CBPO, θυγατρική της πρώην Οντεμπρέχτ (πλέον Novonor). Όταν επικοινώνησε μαζί τους το Γαλλικό Πρακτορείο, καμιά από τις εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση προς το παρόν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η επέκταση του Μετρό στη Γλυφάδα αποτελεί προτεραιότητα λόγω του Ελληνικού

Οι σήραγγες της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ προχωρούν γρήγορα, με προτεραιότητα την επέκταση προς Γλυφάδα, που θα διαθέτει δύο διακλαδώσεις. Ο μετροπόντικας «Νίκη» έχει φτάσει στην Κυψέλη.
Θανάσης Κοντογεωργής πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοντογεώργης: Προτεραιότητές μας η αξιοκρατία και η κοινωνική κινητικότητα

Ο Θανάσης Κοντογεώργης υπογράμμισε τον στόχο της κυβέρνησης για σύγκλιση περιφέρειας-κέντρου, μέσα από πάνω από 8.000 έργα που υλοποιούνται. Έως το 2027 θα έχουν παραδοθεί 330 εμβληματικά έργα.
Διόδια Εγνατίας Οδού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα εποχή στην Εγνατία Οδό με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ και αλλαγές

Η Εγνατία Οδός παραχωρήθηκε για 35 χρόνια στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects. Με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ προβλέπονται εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης και βαριάς συντήρησης, ιδιαίτερα στις σήραγγες, για εναρμόνιση με ευρωπαϊκά πρότυπα.
Άνωθεν θέα ντρόουν πολέμου
ΔΙΕΘΝΗ

Ρωσία: Νεκρός και καταστροφές από επίθεση με drones

Ένας νεκρός και υλικές ζημιές σε μη στρατιωτικές υποδομές προκάλεσε επίθεση με drones στη ρωσική περιφέρεια Σαράτοφ, όπως ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές. Είχε προηγηθεί προειδοποίηση του ρωσικού Υπουργείου Άμυνας για drone επιδρομές.
τρένο υψηλής ταχύτητας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Κατά 5,9% αυξήθηκαν οι επενδύσεις στα σιδηροδρομικά δίκτυα

Σταθερή πρόοδο σημείωσε η κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών στην Κίνα το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025, με τις επενδύσεις να φτάνουν τα 753,8 δισ. γιουάν, αυξημένες κατά 5,9% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την China Railway.