ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Δικαιοσύνη

Καταδικάστηκε γαλλική εταιρεία κατασκευών από δικαστήριο στη Βραζιλία

Μαζί με βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν να πληρώσουν πρόστιμο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σαν Πάουλου,

Ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών και των κατασκευών Alstom, βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν αυτή την εβδομάδα να πληρώσουν πρόστιμο ύψους σχεδόν 45 εκατομμυρίων ευρώ από βραζιλιάνικο δικαστήριο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σαν Πάουλου, απόφαση που περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου χθες Σάββατο.

Δικαστήριο της πολιτείας Σαν Πάουλου επέβαλε σε έξι φυσικά πρόσωπα, την εποχή στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του μετρό, και σε επτά νομικά πρόσωπα, εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, να πληρώσουν συλλογικά πρόστιμο 240 εκατομμυρίων χεάις (44,8 εκατ. ευρώ), αποφαινόμενο πως παραλείψεις τους οδήγησαν στην πολύνεκρη καταστροφή.

Η απόφαση, στην οποία μπορεί να ασκηθεί έφεση, απαγορεύει εξάλλου στα φυσικά πρόσωπα που καταδικάστηκαν να εργαστούν στον δημόσιο τομέα και στις εταιρείες να αναλάβουν δημόσια έργα στη Βραζιλία για πέντε χρόνια. Τη 12η Ιανουαρίου 2007, εργάτες έκαναν εκσκαφή, στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του σταθμού του μετρό Πινιέιρους, στο δυτικό τμήμα της βραζιλιάνικης πρωτεύουσας, όταν υποχώρησε τμήμα του εδάφους, ανοίγοντας πελώρια τρύπα που κατάπιε τμήμα κοντινού δρόμου. Πεζοί και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν σε αυτή την καταβόθρα, μαζί με όγκους γης, ασφάλτου και μπετόν. Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 90 κτίρια στην περιοχή είτε κατεδαφίστηκαν, ή χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα.

Παρότι υπήρχαν «ενδείξεις» δομικού προβλήματος, πως το υπέδαφος ήταν ασταθές στην τοποθεσία όπου διανοιγόταν η στοά του μετρό, τα έργα προχώρησαν χωρίς να εγκατασταθούν απαραίτητες υποστυλώσεις, τόνισε το δικαστήριο στην ετυμηγορία του, που εκδόθηκε προχθές Παρασκευή. Ο τρόπος που ενήργησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες αποδείχθηκε «επικίνδυνος», η αμέλειά τους εξέθεσε την τοποθεσία σε «άμεσο κίνδυνο» κατάρρευσης, που τελικά έγινε.

Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε το πρόστιμο και η απαγόρευση είναι μεγάλες βραζιλιάνικες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους οι OAS (πλέον Grupo Metha), Queiroz Galvao, Camargo Correa και CBPO, θυγατρική της πρώην Οντεμπρέχτ (πλέον Novonor). Όταν επικοινώνησε μαζί τους το Γαλλικό Πρακτορείο, καμιά από τις εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση προς το παρόν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λάζαρος Τσαβδαρίδης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσαβδαρίδης: Στη Βέροια νέο κλειστό γυμναστήριο και ανάπλαση εισόδου πόλης

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Λάζαρος Τσαβδαρίδης ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση 13,5 εκατ. ευρώ από το ΥΠΕΣ για την κατασκευή νέου κλειστού γυμναστηρίου και την ανάπλαση της εισόδου της Βέροιας.
Αμαζόνιος τροπικό δάσος
ΔΙΕΘΝΗ

FAO: Ο ρυθμός αποψίλωσης δασών παραμένει πολύ υψηλός

Η παγκόσμια απώλεια δασών επιβραδύνθηκε αλλά παραμένει ανησυχητικά υψηλή, σύμφωνα με τον FAO, κυρίως λόγω της Βραζιλίας. Παρά τις αναδασώσεις, η ετήσια καθαρή απώλεια δασών φτάνει τα 41,2 εκατ. στρέμματα την περίοδο 2015-2025.
πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου
ΔΙΕΘΝΗ

Βραζιλία: Έγκριση για γεώτρηση πετρελαίου στα ανοικτά του Αμαζονίου

Η Petrobras πήρε άδεια για γεώτρηση πετρελαίου ανοιχτά του Αμαζονίου, προκαλώντας αντιδράσεις οικολόγων λίγο πριν τη διάσκεψη COP30 στη Βραζιλία, καθώς αμφισβητούνται οι περιβαλλοντικές θέσεις του προέδρου Λούλα.
odos_pyrgos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τρία σενάρια και τα δύο "αγκάθια" στον δρόμο του άξονα Πύργος - Τσακώνα

Η κυβέρνηση αναζητεί φόρμουλα χρηματοδότησης και ψάχνει εναλλακτική χάραξη για την περιοχή του Καϊάφα, με τρία σενάρια στο τραπέζι. Ερωτήματα για χρηματοδότηση του έργου που μπορεί να φτάσει το 1 δισ. ευρώ και θα κρίνει το μέλλον της Ολυμπίας Οδού.