ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Chistos Staikouras
Φωτό: Dimitris Kapantais / SOOC

Χρ. Σταϊκούρας: Οι 10 πολιτικές που αναβαθμίζουν τις ελληνικές υποδομές

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε τη σημασία του ρόλου των υποδομών και των μεταφορών στην οικονομική μεγέθυνση και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και την πολυεπίπεδη ενίσχυση της χώρας.

Τις δέκα δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά τους πρώτους τρεις μήνες της διακυβέρνησης παρουσίασε σήμερα ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, στο συνέδριο «Economist Third Thessaloniki Metropolitan Summit», στην ενότητα με θέμα «Οι Υποδομές και οι Μεταφορές ως μοχλός ανάπτυξης».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τον δυνητικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών στην οικονομική μεγέθυνση και τη βιώσιμη ανάπτυξη, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και στην ενδυνάμωση της ολόπλευρης ισχύος της χώρας.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι «γνωρίζουμε τον δυνητικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών στην οικονομική μεγέθυνση και τη βιώσιμη ανάπτυξη, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, στην ολόπλευρη ισχύ της χώρας».

Όπως επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας, στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης της κυβέρνησης είναι η αποτελεσματική προώθηση των έργων υποδομής, η ενίσχυση της ασφάλειας και η βελτίωση της ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών, καθώς και η ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών.

Επιπλέον όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στον κεντρικό πυρήνα είναι και η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα, η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών, η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων και η ενεργή και ισότιμη συμμετοχή της χώρας στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Υπογραμμίζοντας πως «η βέλτιστη προσέγγιση αυτών των στόχων επιδιώκεται σε περιβάλλον δημιουργικής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων. Γνωρίζουμε άλλωστε ότι ο ισχυρός δημόσιος τομέας αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη βιώσιμη ανάπτυξη ανταγωνιστικού ιδιωτικού τομέα, ενώ ο ισχυρός ιδιωτικός τομέας αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη δυναμική ανάπτυξη παραγωγικού δημόσιου τομέα και μιας ανταγωνιστικής Ελλάδας».

   Με αυτά τα κριτήρια, τις προτεραιότητες και τις αρχές σχεδιάζουμε, δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών, μέσα στους πρώτους τρεις μήνες της νέας διακυβέρνησης.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης του Υπουργείου είναι:

  1. Η υλοποίηση δημοσίων έργων. Σε εξέλιξη βρίσκονται εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.
  2. Η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, δηλαδή αυτών που δεν ανήκουν στις περιφέρειες.
  3. Ο έλεγχος και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής, όπως οι γέφυρες, που αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας.
  4. Ηλεκτροκίνηση, για την προώθηση της οποίας το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
  5. Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας.
  6. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, παρά τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν από τη θεομηνία στη Θεσσαλία.
  7. Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.
  8. Η δημιουργία μητροπολιτικών φορέων για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού, σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
  9. Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές. Τα νέα έργα υποδομής πρέπει να διασφαλίζουν συνέχεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις, οφειλόμενες σε φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές.
  10. Η άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας, όπου υπήρξαν άμεσες κυβερνητικές πρωτοβουλίες προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε: «Έχουμε την ισχυρή βούληση να τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε σε τέσσερα χρόνια, να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως "παίκτης" θετικής μνημόνευσης. Το μπορούμε και θα το πετύχουμε».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διόδια Εγνατίας Οδού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα εποχή στην Εγνατία Οδό με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ και αλλαγές

Η Εγνατία Οδός παραχωρήθηκε για 35 χρόνια στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects. Με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ προβλέπονται εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης και βαριάς συντήρησης, ιδιαίτερα στις σήραγγες, για εναρμόνιση με ευρωπαϊκά πρότυπα.
Ανάπτυξη πράσινων επενδύσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΜΕΔΕ: Διορθώσεις στην «πράσινη» ανάπτυξη μέσω χρηματοδότησης και ασφάλισης

Στο συνέδριο του ΤΜΕΔΕ συζητήθηκε πώς η κλιματική κρίση επηρεάζει ESG επενδύσεις, πράσινα ομόλογα και ασφάλειες. Στην Ευρώπη 1 στα 5 κεφάλαια επενδύει με ESG κριτήρια και καταγράφεται άνθιση στα πράσινα ομόλογα, τάσεις που αγγίζουν και την Ελλάδα.
Κτήριο Deloitte πινακίδα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Deloitte: Συγκρατημένη αισιοδοξία στην παγκόσμια αγορά ακινήτων για το 2026

Η έρευνα της Deloitte δείχνει προσεκτική αισιοδοξία για το 2026, με επίκεντρο data centers, logistics και γραφεία, ενώ το 83% προβλέπει αύξηση εσόδων. Προκλήσεις παραμένουν τα υψηλά επιτόκια και η λήξη δανείων.
Χρίστος Δήμας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο πρόγραμμα υποδομών της χώρας

Ο Χρίστος Δήμας παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών, από μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και επεκτάσεις μετρό έως το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, καλώντας διεθνείς επενδυτές να συμμετάσχουν στο αναπτυξιακό όραμα της χώρας.