Υπέρ της διατήρησης της ισχύουσας συνταγματικής διάταξης για τη θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας τάχθηκε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Χαράλαμπος Αθανασίου, κατά τη συζήτηση της πρότασης του κόμματός του για καθιέρωση μιας και μόνης εξαετούς θητείας.
Ο κ. Αθανασίου υπογράμμισε ότι η σημερινή ρύθμιση, με δύο πενταετείς θητείες, είναι προτιμότερη από τη μία εξαετή. Όπως εξήγησε, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποκτά στην πρώτη του θητεία την απαραίτητη εμπειρία εκπροσώπησης του κράτους σε διεθνές επίπεδο και συμμετοχής σε διεθνείς οργανισμούς ή ενώσεις.
Παράλληλα, σημείωσε ότι ο ανώτατος άρχοντας εξοικειώνεται με τη συνεργασία και την κατανόηση των εμποδίων, συμβάλλοντας στην άτυπη εξομάλυνση κομματικών αντιθέσεων. Αυτά τα στοιχεία, σύμφωνα με τον βουλευτή, ενισχύουν τη θεσμική σταθερότητα και τη συνέχεια του πολιτεύματος.
«Στην περίπτωση που κρίνεται ανεπαρκής στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν θα προτείνεται για επανεκλογή μετά το τέλος της 5ετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Αθανασίου πρόσθεσε ότι, αν και υπάρχει θεωρητικά το μειονέκτημα ο Πρόεδρος να προβληματίζεται για την αναπομπή νομοσχεδίων στη Βουλή, τέτοιες περιπτώσεις δεν έχουν παρατηρηθεί πρόσφατα και δεν είναι μετρήσιμες.