Η κυβέρνηση προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), συγκεντρώνοντας τα έσοδα σε κρατικό λογαριασμό υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ., σύμφωνα με το άρθρο 20 του νέου Κ.Ο.Κ.
Η νέα ρύθμιση αφαιρεί από τους Δήμους το δικαίωμα είσπραξης των προστίμων, στερώντας τους μια σημαντική πηγή εσόδων που αξιοποιούνταν για έργα συντήρησης, διαγραμμίσεων και φωτισμού, τα οποία είχαν άμεσο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία.
Η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα αποδίδει πόρους στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) μόνο στην περίπτωση που οι ίδιοι φροντίζουν για τη συντήρηση των καμερών παρακολούθησης. Αυτό μετατρέπει το δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών σε επιδοτούμενη υποχρέωση, η οποία εξαρτάται από αποφάσεις του εκάστοτε Υπουργού.
Σύμφωνα με τη νέα διαδικασία, η ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ. αναλαμβάνει πλήρως τη διαχείριση, βεβαίωση και προσαύξηση των προστίμων, με δυνατότητα αύξησης έως και 20% μετά την πάροδο οκτώ μηνών. Έτσι, η οδική ασφάλεια μετατρέπεται σε δραστηριότητα με κύριο στόχο την είσπραξη εσόδων, αντί για πρόληψη και προστασία των πολιτών.
Η Νέα Αριστερά εκφράζει την αντίθεσή της στη συγκεκριμένη πολιτική, χαρακτηρίζοντας τη μεταρρύθμιση ως πλήγμα για την τοπική αυτοδιοίκηση και υποστηρίζοντας το δικαίωμα των Δήμων να διαχειρίζονται οι ίδιοι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας.