Σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) φέρνει η επικείμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, την Πέμπτη 26 Ιουνίου, οπότε και θα γίνει η ακρόαση των νέων προτεινόμενων μελών για τη διοίκηση της Αρχής.
Πρόεδρος της ΡΑΣ προτείνεται η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος και Διευθύντρια Ερευνών στο ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ.
Με εμπειρία 35 ετών στον σχεδιασμό, τη διαχείριση και την αξιολόγηση συστημάτων μεταφορών σε Ελλάδα και Ευρώπη, η κ. Αϋφαντοπούλου θεωρείται πρωτοπόρος στην αξιοποίηση ευφυών συστημάτων για τη βιώσιμη κινητικότητα και την εφοδιαστική αλυσίδα. Παράλληλα, κατέχει θέσεις ευθύνης σε ευρωπαϊκούς οργανισμούς και φορείς καινοτομίας στις μεταφορές.
Για τη θέση του Αντιπροέδρου προτείνεται ο Μιχάλης Χρυσομάλλης, Ομότιμος Καθηγητής Δικαίου της ΕΕ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με μακρά θητεία στη Νομική Σχολή και ειδίκευση στο κράτος δικαίου και την ευρωπαϊκή διακυβέρνηση.
Έχει διατελέσει Κοσμήτορας, Τομεάρχης και κάτοχος Έδρας Jean Monnet.
Ως τακτικά μέλη προτείνονται:
- Ο Στυλιανός Ευσταθιάδης, Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος, με εμπειρία σε συγκοινωνιακές μελέτες και πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
- Ο Πέτρος Παπαγιαννάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή Υποδομής της Línea Figueras Perpignan, με εμπειρία σε σιδηροδρομικά έργα σε Ισπανία, Γαλλία και Βαλτική και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά συμβούλια σιδηροδρομικής πολιτικής.
- Ο Γεώργιος Στεφανίδης, Καθηγητής Μεταφορών, με δράση στην εθνική στρατηγική για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα τεχνολογίας και διαχείρισης κυκλοφορίας.
Η νέα διοίκηση της ΡΑΣ αναλαμβάνει καθοριστικής σημασίας έργο: την ενίσχυση της σιδηροδρομικής ασφάλειας, τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας του δικτύου, την προώθηση του ανταγωνισμού και την εναρμόνιση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο διακυβέρνησης των σιδηροδρόμων.
Το νέο σχήμα φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τον θεσμικό ρόλο της Αρχής, σε μια περίοδο κρίσιμη για την αξιοπιστία και την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα.