ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Καύσιμα
Φώτο: Shutterstock

Απαγόρευση της πώλησης καυσίμων κάτω του κόστους ζητούν οι πρατηριούχοι

Στην επιστολή τους προς τον υπουργό Ανάπτυξης, οι πρατηριούχοι τονίζουν πως η άρση της απαγόρευσης πώλησης σε τιμές κάτω του κόστους καλλιέργησε  γόνιμο έδαφος ανεξέλεγκτης παραβατικότητας, λαθρεμπορίας, νοθείας και κλοπής.

Την επαναφορά της απαγόρευσης πώλησης καυσίμων σε τιμή κάτω του κόστους ζητάει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) με επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, «καθώς η Ελλάδα αποδεσμεύεται πλέον από την αντίστοιχη μνημονιακή υποχρέωση κατάργησης της νομοθεσίας που απαγόρευε την πώληση  εμπορευμάτων σε τιμές χαμηλότερες του κόστους αγοράς».

Μεταξύ άλλων, στην επιστολή σημειώνεται ότι, με το άρθρο 248 του ν. 4072/2012 ΦΕΚ 86Α/11/4/2012 «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή - Σήματα - Μεσίτες Ακινήτων - Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις», καταργούνται διατάξεις, μεταξύ των οποίων  (παρ. 8)  το άρθρο 24 του ν. 2491/2001 (Α201) με τίτλο «Πωλήσεις κάτω του κόστους», όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 15 του Ν. 3377/2005 ΦΕΚ  202 Α».

Δηλαδή, όπως αναφέρεται, η χώρα μας, υποχρεώνεται σε κατάργηση της απαγόρευσης πώλησης εμπορευμάτων σε τιμές χαμηλότερες του κόστους αγοράς, κατ΄εφαρμογή της δέσμευσης που είχε αναλάβει μέσα από το Μνημόνιο ΙΙ, το οποίο ψηφίστηκε (12/2/2012) από την Ελληνική Βουλή, στο πλαίσιο της άρσης αντικινήτρων για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Εξειδικεύοντας στον κλάδο των καυσίμων, όπως αναφέρει η ΠΟΠΕΚ, η άρση της απαγόρευσης πώλησης σε τιμές κάτω του κόστους, ουδόλως ωφέλησε, τουναντίον  ζημίωσε το κράτος, τους καταναλωτές και τους νόμιμους οικογενειάρχες πρατηριούχους από την έκρηξη της ανεξέλεγκτης παραβατικότητας, λαθρεμπορίας, νοθείας και κλοπής.

Επιπλέον, καλλιέργησε  γόνιμο έδαφος στους παραβατικούς που, εκμεταλλευόμενοι την τροποποίηση της νομοθεσίας, μπόρεσαν να πωλούν σε εξευτελιστικές τιμές κάτω  της κτήσης, ή ακόμα και κάτω της χονδρικής διυλιστηριακής τιμής καύσιμα λαθρεμπορικά, προϊόν νοθείας, καταδολίευσης κ.λπ., που, απαιτούν γρήγορη διάθεση - πώληση.  

Νομιμοποιήθηκαν αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού, ευνοήθηκαν παράνομα κυκλώματα, τα οποία εξαπλώθηκαν  και συνεχίζουν να εξαπλώνονται στον ελληνικό χώρο  με την διάθεση παράνομων «φτηνών» καύσιμων, τα οποία εξαντλούνται ταχύτατα  από τους συμπολίτες μας, που απροστάτευτοι,  εν μέσω μακροπρόθεσμης οικονομικής κρίσης, αναζητούν την χαμηλότερη τιμή σε ένα είδος πρώτης ανάγκης, όπως τα καύσιμα, με αποκορύφωμα  την δωρεάν  διαφήμιση των παραβατικών φτηνών πρατηρίων μέσα από το Παρατηρητήριο αγοράς .

Η αγορά καυσίμων εσωκλείει στρεβλώσεις που αντιτίθενται στην νομοθεσία περί αθέμιτου ανταγωνισμού, συνεχιστεί η ΠΟΠΕΚ, και σε αυτό συντελεί η νομοθετική «άδεια» που επέτρεψε σε παράγοντες της αγοράς  να πωλούν σε τιμές λιανικής κάτω του κόστους. Δεν νοείται οι προμηθεύτριες εταιρείες πετρελαιοειδών  να πωλούν στα συνεργαζόμενα, σηματοτοδοτούμενα με σύμβαση πρατήρια σε τιμές  που υπερβαίνουν την λιανική  πώληση στα θυγατρικά ιδιολειτουργούμενα πρατήριά τους.           

«Οι προμηθευτές μας είναι ταυτόχρονα και ανταγωνιστές μας επί άνισοις όροις. Η αγορά καυσίμων έχει παθογένειες τις οποίες παραθέτουμε ακολούθως:

  • Οι διατάξεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού επιτρέπουν  κάθε πράξη που αντίκειται στα χρηστά ήθη;            
  • Επιτρέπεται  η πώληση κάτω του κόστους εφόσον γίνεται με πρόθεση εκτόπισης ορισμένου ανταγωνιστή ή κλάδου από την αγορά ή διακινδύνευσης της οικονομικής υπόστασης του ανταγωνιστή ή του σχετικού κλάδου.;
  • Επιτρέπονται οι πωλήσεις που έχουν συγκεκριμένη πρόθεση να εκτοπίσει ή να θέσει σε κίνδυνο τους ανταγωνιστές του;  
  • Επιτρέπεται  η συνήθης εμπορική πρακτική, που οδηγεί  σε άλλες υποκατάστατες μεθόδους προώθησης πωλήσεων, όπως αυξημένες διαφημιστικές καμπάνιες, μαζικές εκπτώσεις/προσφορές, οι οποίες απαιτούν πολύ μεγαλύτερη οικονομική ισχύ και τις οποίες δεν μπορούν να παρακολουθήσουν οι μικρές επιχειρήσεις;
  • Ποια είναι η ασπίδα προστασίας των  μικρομεσαίων επιχειρήσεων  πρατηρίων, υπό το φόβο επιθετικών τιμολογιακών πολιτικών με εξοντωτικούς όρους από τους προμηθευτές τους;»

Ακόμη υπογραμμίζεται ότι «μαζί με τα πρατήρια που πωλούν σε τιμές κάτω του κόστους πρέπει να ελεγχθούν και οι εταιρίες χονδρικής εμπορίας, δεδομένου ότι υπάρχει συμπαιγνία των εταιριών με τους παρανομούντες «πρατηριούχους» με εικονικές εκπτώσεις».

 Οι πρατηριούχοι ζητούν από τον υπουργό να επαναφέρει «το συντομότερο  σε ισχύ τις διατάξεις περί απαγόρευσης πώλησης καυσίμων σε τιμή κάτω του κόστους, προκειμένου να  αποτραπεί  η όξυνση της κατάστασης, να επέλθει γρήγορα η ισορροπία στην αγορά και να εισρεύσουν επί πλέον έσοδα στα κρατικά ταμεία».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου καυσίμων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώσεις στα καύσιμα από την Παρασκευή μετά τη «βουτιά» του μπρεντ

Στη διάρκεια του πολέμου Ισραήλ - Ιράν, οι διεθνείς τιμές πετρελαίου αυξήθηκαν περισσότερο από 10%, αλλά οι αυξήσεις στην ελληνική αγορά ήταν της τάξεως του 2%. Από την Παρασκευή αναμένεται υποχώρηση.
Ανεφοδιασμός καυσίμων αυτοκινήτου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν έφτασε στα πρατήρια καυσίμων η μεγάλη πτώση των τιμών πετρελαίου

Πτώση 14% καταγράφεται στην τιμή του brent, όμως η τιμή λιανικής της βενζίνης υποχωρεί λιγότερο από 3%. Αναμένεται η κανονιστική παρέμβαση της Επ. Ανταγωνισμού. Σοβαρό πρόβλημα και η παραβατικότητα στα πρατήρια.
ΑΓΟΡΕΣ

Μικρές οι αυξήσεις στην αμόλυβδη, σταθεροποίηση των διεθνών τιμών

Μόνο κατά 1,3% έχει αυξηθεί η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αυτή την εβδομάδα, παρά το άλμα των διεθνών τιμών τη Δευτέρα μετά την ανακοίνωση μεγάλης μείωσης παραγωγής από τον ΟΠΕΚ+.