ΓΔ: 1968.72 -0.08% Τζίρος: 158.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Στα 120 εκατ. εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί η φετινή αγορά της Black Friday

Σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) η μέση δαπάνη θα φθάσει στα 146 ευρώ, ενώ αγορές θα πραγματοποιήσει ένας στους πέντε καταναλωτές.

 Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday ενώ ένας στους πέντε καταναλωτές θα προχωρήσουν σε αγορές την συγκεκριμένη περίοδο, με μέση δαπάνη 146 ευρώ.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από έρευνα καταναλωτικών τάσεων που ολοκλήρωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει τις αγορές του τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ανάγκης για εξοικονόμηση χρημάτων.

Σημειώνεται ότι η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 μέσω πανελλήνιου δείγματος 1.157 καταναλωτών.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 20% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του blackFriday, δηλαδή 1 στους 5 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.

Επίσης είναι 2 φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της Black Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσου δεν είναι. Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.

Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.

Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο του Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου. Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές.

Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια. Ωστόσο, αυτή η επιθυμία έρχεται σε αντίθεση με τη φύση της συγκεκριμένης εκπτωτικής περιόδου, η οποία έχει ως σκοπό να παρέχει προϊόντα σε προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα πριν το τέλος του έτους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συντηρητικές προβλέψεις Βακάκη για το 2025: Τι είπε για τα κέρδη της Jumbo

Ο Όμιλος Jumbo δεν δίνει guidance για το 2025. Πίεση από τα αυξημένα κόστη. «Θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν κάναμε τα ίδια κέρδη με το 2024», τονίζει ο Απ. Βακάκης. Δεν θα γίνουν νέες κινήσεις επέκτασης στο εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Αναζητεί κινήσεις για ανάπτυξη με αλλαγή φρουράς στη διοίκηση

Ο όμιλος Fourlis είναι είναι ένας από τους ισχυρότερους «παίκτες» στο εμπόριο, αλλά εδώ και χρόνια δείχνει σημάδια κόπωσης. Ο νέος CEO Γιάννης Βασιλάκος καλείται να δώσει νέα αναπτυξιακή ορμή στον όμιλο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί επανεξετάζει η Jumbo την πολιτική για τη διανομή μερισμάτων

Προσεκτικά βήματα από τη διοίκηση της Jumbo εν μέσω εμπορικού πολέμου. Επενδύει σε ανάπτυξη, συγκρατεί τα μερίσματα και ενισχύει τα αποθέματα, δίνοντας έμφαση στη στρατηγική αξιοποίηση των κεφαλαίων.